کد خبر: 614490
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
حمايت فرمانده كل سپاه از مواضع مقتدرانه رئيس‌جمهور
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مواضع رئیس‌جمهور در نیویورک و به‌خصوص نطقش در سازمان ملل مناسب و مقتدرانه بود، تأکید کرد: مکالمه تلفنی با اوباما باید به بعد از اقدامات عملی آمریکا موکول می‌شد.

فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه مواضع رئيس‌جمهور در نيويورك و به‌ خصوص نطقش در سازمان ملل مناسب و مقتدرانه بود، تأكيد كرد: مكالمه تلفني با اوباما بايد به بعد از اقدامات عملي امريكا موكول مي‌شد. 
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم با اشاره به سفر‌حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهور و هيئت همراه به نيويورك و مواضع اتخاذشده و اقدامات صورت‌گرفته از سوي اين هيئت در اين سفر گفت: آقاي روحاني و هيئت همراهشان در اين سفر نشان دادند كه الحمدلله روي اصول ايستاده‌اند و در مسير انقلاب اسلامي، چارچوب‌ها و سياست‌هاي نظام و مقام معظم رهبري حركت مي‌كنند. 
فرمانده‌كل سپاه با اشاره به اينكه به‌دليل قرار گرفتن امريكايي‌ها در موضع ضعف و قرار داشتن جمهوري اسلامي ايران در موضع اقتدار و قدرت در عرصه بين‌الملل، دولت امريكا به اقداماتي نظير ملاقات حضوري يا حداقل مكالمه تلفني با رئيس‌جمهور ايران نياز داشت، افزود: رئيس‌جمهور محترم كه مواضع مقتدرانه و مناسبي در اين سفر و به‌خصوص در نطقشان در مجمع عمومي سازمان ملل اتخاذ كردند، بهتر بود همان‌گونه كه براي ملاقات حضوري به اوباما وقت داده نشد، از پذيرش مكالمه تلفني با اوباما نيز خودداري كرده و چنين اقداماتي به بعد از نشان دادن اقدامات عملي دولت امريكا و راستي‌آزمايي و صداقت‌سنجي در رفتار عملي‌‌شان موكول مي‌شد. 
 
    اينك نوبت امريكايي‌هاست
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با توجه به اينكه جمهوري اسلامي ايران به‌خصوص با مواضع و سخناني كه در شصت و هشتمين اجلاس سازمان ملل مطرح شد، حسن‌نيت خود را نشان داد، اكنون نوبت امريكاست كه با اقدامات عملي خود اعتمادسازي نموده در عمل راستگويي خود را به اثبات برساند. فرمانده‌كل سپاه در پاسخ به اين سؤال كه «به‌نظر شما در اين مرحله دولت امريكا چه گام‌هاي عملي بايستي بردارد؟»، اظهار داشت: رفع كامل تحريم‌ها عليه ملت ايران، آزادسازي دارايي‌هاي بلوكه و توقيف‌شده ايران توسط امريكا، دست‌كشيدن از دشمني‌ها و توطئه‌ها عليه مردم ايران، پذيرش ايران هسته‌اي و عدم سنگ‌اندازي در اين مسير و... از مواردي است كه بايستي در اين مرحله توسط امريكا انجام شود و ملت ايران منتظر چنين اقداماتي از سوي امريكاست. 
 
   مشكل بزرگ امريكايي‌ها تأثيرپذيري از صهيونيست‌هاست
وي با اشاره به اظهارات مقامات امريكايي مبني بر اينكه مقامات رژيم غاصب صهيونيستي را در جريان تمام مسائلشان با ايران و حتي مكالمه تلفني با اوباما قرار داده بوده و از اين پس نيز قرار خواهند داد، افزود: يكي از نگراني‌هاي اصلي كه وجود دارد، همين‌جاست، چرا‌كه به نظر مي‌رسد دولتمردان امريكا متأسفانه استقلال رأي و تصميم ندارند و از صهيونيسم جهاني تأثيرپذيرند و بايستي براي اقدامات خود از اين رژيم غاصب ظالم اجازه بگيرند. 
 
   چرايي نرمش قهرمانانه
فرمانده‌كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود در تبيين تعبير «نرمش قهرمانانه» كه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با فرماندهان سپاه مطرح شد، اظهار داشت: تعبير دقيق و هوشمندانه «نرمش قهرمانانه» كه تركيبي از كلمات «نرمش» و «قهرمانانه» است، توسط مقام معظم رهبري به‌دليل شرايط بسيار برجسته‌اي كه نظام جمهوري اسلامي ايران در شرايط كنوني جهان داراست، مطرح شد. وي با بيان اينكه هم‌اكنون دشمنان جمهوري اسلامي كه سال‌ها براي تضعيف و ضربه‌زدن به انقلاب اسلامي و اهدافش تمام توان خود را به كار گرفتند، به هيچ‌يك از اهداف خود نرسيده و شكست‌هاي پي‌در‌پي را مرتكب شده‌اند و آخرين نمونه از اين شكست‌ها نيز در سوريه اتفاق افتاد، تصريح كرد: همه دنيا امروز شاهد آن است كه جمهوري اسلامي ايران مسير خود را با اقتدار پشت سر گذاشته و همه تلاش‌هاي دشمنان اعم از تهديد، تحريم و فشارهاي اقتصادي، اقدامات سياسي، امنيتي و نظامي، به هيچ نتيجه‌اي نرسيده است. 
فرمانده‌كل سپاه پاسداران با اشاره به پيشرفت‌هاي چشمگير جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي، امنيتي، نظامي و... و از همه مهم‌تر «قدرت نرم» و «نفوذ معنوي» انقلاب اسلامي در جهان، افزود: امروز به‌دليل نفوذ معنوي فوق‌العاده انقلاب اسلامي ايران در دنيا و اطميناني كه در ملل مختلف نسبت به كشورمان حاصل شده، اقتدار كاملي براي نظام مقدسمان به وجود آمده و مجموع قدرت معنوي و مادي كشورمان موجب شده ايران به يك ابرقدرت تبديل شده و در هماوردي با امريكا، نه‌تنها به‌هيچ‌وجه در موقعيت ضعف قرار نداشته بلكه كاملاً در موضع برتر و اقتدار قرار دارد. وي ادامه داد: اگر دشمن بخواهد عقلانيت به خرج دهد بايد از نرمش جمهوري اسلامي بهترين استفاده را كرده رفتار خود را تغيير دهد. 
 
   راهبرد هوشمندانه «نرمش قهرمانانه»
فرمانده‌كل سپاه با بيان اينكه اين نرمش قهرمانانه موجب آشكارتر شدن چهره واقعي اين دولت براي افكارعمومي جهان خواهد شد، تصريح كرد: با شناختي كه از ماهيت استكبار و سلطه داريم، اينكه تصور خوش‌بينانه‌اي از رفتار امريكا داشته باشيم، ساده‌انگارانه است چرا‌كه به نظر مي‌رسد دشمن هنوز آن عبرتي را كه بايد گرفته مي‌شد نگرفته و هنوز احتياج به زمان بيشتري براي تغيير دارد. 
سرلشكر جعفري خاطرنشان كرد: با تدبير رهبر معظم انقلاب، انعطاف، صداقت و حسن‌نيت جمهوري اسلامي نيز براي افكار عمومي جهان نمايان‌تر مي‌شود. 
وي با تأكيد بر اينكه نگراني خاصي نسبت به اصل نرمش قهرمانانه و ديپلماسي فعال جمهوري اسلامي در اين رابطه وجود ندارد، گفت: صفت قهرمانانه براي نرمش، يعني اينكه اقدامات حكيمانه با حفظ مصالح، اقتدار و عزتمندي نظام صورت بگيرد. 
 
   لزوم رصد هوشمندانه روند ديپلماسي توسط نيروهاي انقلاب
فرمانده‌كل سپاه افزود: با اين وجود در مسير حركت دولت ممكن است اشتباهات تاكتيكي مانند همين مكالمه تلفني با اوباما صورت بگيرد كه قابل تصحيح و جبران است. سرلشكر جعفري تأكيد كرد: در هر صورت، نكته مهم و اساسي در اين زمينه، هدايت‌هاي داهيانه و حكيمانه رهبر معظم انقلاب و هوشمندي مردم در رصد دقيق اين روند است و اگر در جايي خطايي از سوي مسئولان مربوطه ديده شود، قطعاً دلسوزان و نيروهاي انقلاب تذكرات لازم را خواهند داد. 
 
   تلاش بدخواهان براي القاي دوقطبي در كشور
فرمانده‌كل سپاه پاسداران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه برخي به‌ دنبال ايجاد نوعي دوقطبي در داخل كشور بوده مي‌خواهند چنين القا كنند كه يك گروه طرفدار نرمش و مذاكره با امريكا بوده و گروهي ديگر در كشور مخالف اين موضوع هستند، تصريح كرد: راهبرد «نرمش قهرمانانه» موضوعي است كه با تدبير و هوشمندي رهبر معظم انقلاب اسلامي مطرح شده است و همه نيروها و نهادهاي انقلابي نيز با اين سياست نظام اسلامي همراه هستند، اما اينكه عده‌اي همواره به‌دنبال ايجاد شكاف و دوگانگي و دوقطبي كردن فضا در داخل كشور بوده آب به آسياب دشمن مي‌ريزند، پديده جديدي نيست و امروز تأثير چنداني هم ندارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار