کد خبر: 614104
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود:
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: شاهرود همه زیرساخت‌‏ها را برای تبدیل شدن به قطب دانشگاهی دارد و امروز نیازمند عدالت آموزشی هستیم.

 علی شاهینی هم‏زمان با آغاز سال تحصیلی جدید که در جمع تعدادی از اساتید، مربیان، اولیا و دانش‏‌آموزان شاهد و ایثارگر سخن می‏‌گفت، افزود: توسعه آموزش عالی از مهم‏ترین و اساسی‏‌ترین محورهای سند توسعه استان سمنان و شهرستان شاهرود است.

وی افزود: سطح بالای علمی، فرهنگی و امنیتی منطقه شاهرود، وجود زیرساخت‏‌های لازم برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه‏‌ها و مراکز آموزش عالی شرایطی است که با تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی، منطقه عالم‏‌خیز شاهرود را می‏‌توان بیش از گذشته به عنوان قطب دانشگاهی و علمی کشور قلمداد کرد.

شاهینی گفت: شاهرود، زادگاه بزرگانی در عرصه‏‌های علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری، حوزوی و دانشگاهی و در رأس همه آن‏ها مرجعیت عام تشیع است و با این پیشینه تاریخی سهم منطقه در تعریف عدالت آموزشی باید مشخص و معین باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: وجود بیش از 10 دانشگاه و مراکز آموزش عالی معتبر و اساتید و اعضای هیئت علمی برجسته در رشته‏‌های مختلف، پارک علم و فناوری استان سمنان، مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان، در کنار امنیت اجتماعی و فرهنگی، ظرفیت‏‌های منحصر به فرد طبیعی، فرهنگی و توریستی، موقعیت خاص اقلیمی در تقسیمات کشوری، قرار گرفتن در مسیر کریدور جاده‏‌ای و ریلی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، همسایگی با پنج استان کشور و قرار گرفتن در شاه‏راه ارتباطی آن‏ها و ... زمینه‏‌های لازم را برای قطب علمی شدن در کشور حتی آسیای میانه برای منطقه شاهرود را فراهم کرده است.

مدرس حقوق خصوصی دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: توجه به ایجاد ظرفیت‏‌های جدید در پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در رشته‏‌های مختلف تحصیلی، ایجاد دانشگاه‌ها و پردیس‌‏های جدید، جذب هیئت علمی با ترجیح بومی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌‏ها یک خواسته عمومی و یک حق قانونی بر اساس عدالت آموزشی است.

شاهینی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این امید در دل جوانان و اصحاب علم و دانش و هنر در این خطه از سرزمین پهناور کشورمان به وجود آمده که هر چه سریع‏تر شاهرود تحقق عدالت آموزشی در منطقه را بیشتر از گذشته به شکل واقعی و به دور از شعارزدگی و به صورت عملی شاهد باشد.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: منطقه شاهرود، بیارجمند، میامی و بسطام در مقایسه با مرکز و غرب استان سمنان جمعیت بسیار بیشتر اما اشتغال پایین‌‏تر دارد و بیکاری معضل اکثر خانواده‏‌های نجیب، انقلابی و ولایت‏مدار منطقه شاهرود است.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: توسعه بیش از پیش آموزش عالی به شرط استفاده از ظرفیت‏‌های نیروی انسانی بومی می‏تواند سریع‌‏ترین و مناسب‏‌ترین راه برای ایجاد اشتغال و رسیدن به عدالت اجتماعی، آموزشی و توسعه متوازن و دانش‌‏محور در منطقه شاهرود باشد.

شاهینی افزود: مردم این منطقه به دولت اعتدال و تدبیر و امید، امید بسته‏‌اند تا پس از ثابت شدن و یا قرار گرفتن کادر اجرایی دولت جدید در استان سمنان و در یک برنامه و حرکت انقلابی شاهد اجرای هر چه مطلوب‏تر و واقعی‌‏تر تحقق توسعه متوازن و اجرای عدالت باشند.

وی تصریح کرد: مردم می‌‏خواهند در تصمیم‏گیری‏‌ها به وضعیت اشتغال، بیکاری، جمعیت، وسعت، وجود مراکز و بنگاه‌‏های بزرگ اقتصادی و تولیدی و توسعه یا عقب‌‏ماندگی‏‌های همه مناطق استان سمنان توجه و بر اساس آن معیارها به مردم خدمت کرده تا طعم شیرین عدالت را مانند یا بیش از گذشته بچشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار