کد خبر: 611737
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
الهه راستگو به خاطر رأي ندادن به محسن هاشمي از حزب كار اخراج شد
حزب اسلامي كار الهه راستگو، عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران را كه در اين حزب عضويت داشت و حاضر نشد به محسن هاشمي رفسنجاني كانديداي اصلاح‌طلبان براي تصدي شهرداري تهران رأي بدهد از حزب كار اخراج كرد.
محمد خورشیدی

حزب اسلامي كار الهه راستگو، عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران را كه در اين حزب عضويت داشت و حاضر نشد به محسن هاشمي رفسنجاني كانديداي اصلاح‌طلبان براي تصدي شهرداري تهران رأي بدهد از حزب كار اخراج كرد.

به گزارش «جوان»، پس از آنكه الهه راستگو، عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر پايتخت در جلسه انتخاب شهردار تهران حاضر نشد، رأي خود را به محسن هاشمي رفسنجاني ـ نامزد مورد تأييد اصلاح‌طلبان‌ـ بدهد و رأي خود را به نام محمدباقر قاليباف داد، هجمه سنگيني عليه وي از سوي اصلاح‌طلبان عضو شوراي شهر آغاز شد. همزمان با هجمه همكاران دوم خردادي راستگو در شورا عليه وي، رسانه‌هاي همسو با اين جريان نيز به ميدان آمدند و راستگو را آماج حملات تبليغاتي و رسانه‌اي خود قرار دادند.

هجمه‌ها عليه وي تا آنجا پيش رفت كه به دايره اهانت كشيده شد! همكاران اصلاح‌طلب راستگو در شوراي شهر، پرونده‌اي براي او تهيه و تنظيم كردند كه در اين پرونده، او به «دروغ گويي» و «نفاق تشكيلاتي» متهم شده بود. آنها اين پرونده را براي حزب كار فرستادند تا در مورد عضويت راستگو در اين حزب تجديدنظر شود.

همزمان، حزب اسلامي كار ـ از احزاب دوم خردادي ـ هم وارد گود شد و روز گذشته، الهه راستگو را از اين حزب اخراج كرد.

البته پيش از انتشار خبر اخراج وي از اين حزب، الهه راستگو نامه سرگشاده‌اي براي رسانه‌ها فرستاد. او در اين نامه نوشته است:« ديكتاتوري مدرن نگذاشت كه فرد ديگري در جريان اصلاحات كانديدا شود و گرنه افرادي در جريان اصلاح‌طلب خود را در معرض قرار داده بودند كه اگر ديكتاتوري مدرن اجازه مي‌داد، قطعاً اينجانب و برخي ديگر از اصلاح‌طلبان شورا به آنان رأي مي‌داديم. به دنبال تخريب سازمان يافته جريان ديكتاتوري مدرن اينجانب به عنوان يك بانوي اصلاح‌طلب صراحتاً فاصله و اختلاف ديدگاه عميق و اساسي خود را با اين غوغاسالاران مدرن و به ظاهر دموكرات ابراز مي‌دارم.»

در ادامه اين نامه آمده است:«اين ديكتاتوري و تك‌صدايي قبلاً داد بخش بزرگي از جناح موسوم به چپ و اصلاح‌طلبان فعلي را در آورده بود يعني يك حزب دولتي كه برآمده از دولت نهم و دهم بود از طرف تمام جريان تصميم مي‌گرفت و اگر كسي با آن تصميم مخالفت داشت با بهره‌گيري از رأفت‌هاي مختلف و در قالب‌هاي زيبايي كه داشت نه تنها مخالفين بلكه منتقدين را يا از صحنه بيرون يا مجبور به سكوت مي‌كرد. اين درحالي بود كه ادعاي گسترش جامعه مدني و مشاركت مردم توسط آنان گوش فلك را كر مي‌كرد!»

برخورد دوگانه شما شبيه دموكرات مآبان امريكايي است

راستگو در نامه خود تصريح كرده است:«اينجانب بر اساس شناخت و اقناع وجداني و طبق سوگندي كه هنوز چند روزي از آن نگذشته به مردم شريف تهران متعهد مي‌شوم كه بر اساس اقناع آنچه پس از تحقيق و دريافت‌هاي خودم به آن رسيده‌ام از منافع شهروندان دفاع كنم و آن را به منافع شخصي و باندي ترجيح دهم. حتي اگر ديكتاتورهاي مدرن و قيم‌مآب را خوش نيايد و انبوه اهانت‌ها، تحقيرها و توهين‌ها را در شبكه رسانه‌اي داخلي و خارجي خود به اينجانب نثار نمايند چراكه از سال 76 با اين شيوه استبداد مدرن آشنا شده و بارها از سوي آن نواخته شده‌ام. از اين قيم‌مآبان به ظاهر دموكرات سؤالي دارم و آن اين است كه شعار شما توجه به آرا و نظرات مردم نيست؟ آيا مردم شريف تهران در نظرسنجي‌هايي كه خودتان انجام داده‌ايد آقاي قاليباف را بر ديگران ترجيح نداده بودند‌؟ اين برخورد دوگانه شما بسيار شبيه به دموكرات‌مآبان غربي امريكايي است كه نشان مي‌دهد دموكراسي فقط در زماني مقبول شماست كه همسو با نظرات و علايق جناحي و حزبي شما باشد.»

چه شد كه اهانتگران به هاشمي رفسنجاني حامي او شده‌اند؟!

وي تأكيد كرده است يكي از دلايلي كه او را قانع كرده كه به آقاي محسن هاشمي رأي ندهد همانا حمايت اصلاح‌طلبان از ايشان بود چراكه در گذشته نه چندان دور وي و پدرش را افراد ديكتاتور معرفي و انواع و اقسام اتهامات مالي و... را نثار آنان مي‌كردند:« كافي است براي اينكه كاملاً به يادتان بيايد در رسانه‌هايي از سال 76 تا 84 نام ايشان راجست‌وجو كنيد؛ حال چه اتفاقي افتاده كه به حمايت از ايشان برخاستيد. اگر اتهامات ديروز شما كذب بوده بايد صراحتاً توبه كنيد و از آقاي هاشمي و فرزندانش عذرخواهي كنيد يا اينكه شما ماهيت خود را نشان دهيد.»

راستگو صراحتاً اعلام كرده است كه با بخشي از جريان اصلاح‌طلب كه اتفاقاً بخش تندروي آن محسوب مي‌شوند و جالب آنكه بر اساس جبر زمانه اكنون شعار اعتدال مي‌دهند(!) و از دولت سهم خواهي مي‌كنند زاويه داشته و دارد و تا آنجا كه مطلع است بخش زيادي از نخبگان اين جريان با اينجانب نيز همسو هستند، اما غالباً به دليل جلوگيري از هتك حرمت خويش جرئت بيان انتقادات خود را از اين قيم مآبان ندارند. به نظر او چنانچه نقد درون گفتماني در جريان اصلاح‌طلب انجام نشود مجدداً با برخود قاطبه مردم رو به رو خواهند شد.

هجمه‌ها مرا تسليم نخواهد كرد

راستگو تصريح كرده است كه او مي‌توانست رأي خودش را در شوراي شهر پنهان كند اما بر اساس اقناع وجداني كه دكتر قاليباف را بر آقاي مهندس هاشمي به دلايل متعدد از جمله توانايي اجرايي ترجيح داده، رأيش را شفاف ارائه كرده است:«بديهي است كه اين هجمه‌ها اينجانب را از پشت كردن به سوگندي كه در ابتداي عضويت در شوراي شهر تهران خورده‌ام، باز نخواهد داشت و شرافت و عمل به سوگند خود را به تسليم شدن در برابر ديكتاتوري مدرن ترجيح خواهم داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار