کد خبر: 611599
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
با حضور دانش‌آموزان
همایش آیه‌های تمدن بسیج دانش‌آموزی شاهرود برای دانش‌آموزان سال چهارم متوسطه در این شهرستان برگزار شد.
رئیس بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود در این همایش که با حضور بیش از 70 نفر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح آیه‌های تمدن کوتاه مدت و خانواده‌های آنان از حوزه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی ایمان، ایثار و کوثر در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، به طرح آیه‌های تمدن بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد.

محمدمهدی اسماعیلی اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح، تربیت دانش‌آموزان طراز انقلاب اسلامی در جهت کسب رتبه‌ها و رشته‌های برتر دانشگاهي بوده و در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است.

وی افزود: بسیج دانش‌آموزی در این طرح، مأموریت شناسایی و ثبت‌نام دانش‌آموزان مستعد و حائز شرایط را به عهده دارد و برنامه‌های علمی و آموزشی بر عهده مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام است.

رئیس بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: امسال بیش از 100 نفر در آزمون‌های مرحله کوتاه مدت و بیش از 500 نفر در مرحله میان مدت و کوتاه مدت طرح آیه‌های تمدن در شهرستان شرکت کرده‌اند که قریب به 300 نفر پذیرفته شده‌اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری آزمون تعیین سطح برگزار شده در طرح کوتاه مدت، 36 نفر که دانش‌آموزان سال چهارم متوسطه در سال تحصیلی جدید هستند، انتخاب شدند و در طرح شرکت خواهند کرد.

همچنین در این همایش، سیدعلی حسینی‌‏تاشی مسئول مؤسسه رزمندگان اسلام شاهرود نیز در سخنانی با اعلام اینکه سه سال است که این طرح با همکاری مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال برنامه‌ها با سه محور آزمون‌های گام به گام، اردوهای آموزشی و همایش‌های مشاوره‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: اردوی آموزشی به مدت هشت روز در سمنان برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان با توجه به برگزاری آزمون تعیین سطح به دو گروه (الف) و (ب) تقسیم شده‌اند که گروه (الف) از پرداخت شهریه معاف و گروه (ب) باید نصف شهریه را پرداخت کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: هزینه در نظر گرفته شده برای هر دانش‌آموز، یک میلیون و 350 هزار تومان است که توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی برای دانش‌‏آموزان گروه (الف) پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان در کنکور حائز رتبه‌های برتر شوند، علاوه بر تقدیر از آنها در طول تحصیل دانشگاه نیز حمایت خواهد شد و تا اشتغال به کار برنامه‌های آنها توسط سازمان بسیج پیگیری می‌شود.

رئیس بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود گفت: طرح آیه‌های تمدن بسیج دانش‌آموزی در سه سطح کوتاه مدت (آمادگی برای کنکور)، میان مدت (دانش‌آموزان متوسطه دوره اول) و بلندمدت (پایه ششم ابتدایی) و از میان دانش‌آموزان مستعد معدل بالای 18 بسیجی مدارس انتخاب و بعد از آزمون تعیین سطح در طرح پذیرفته می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار