کد خبر: 611279
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۲
تبلور ديكتاتوري اصلاح‌طلبي در پي‌تلاش براي اخراج راستگو
رسانه‌هاي اصلاح‌طلب اغلب راديكال عمل مي‌كنند و توقعي از آنان نيست كه يك نظر مخالف را در ميان خود بپذيرند
زينب شريعتي
از همان ظهر يك‌شنبه كه خبرها حكايت از رأي دادن الهه راستگو به محمدباقر قاليباف مي‌كرد، قابل پيش‌بيني بود كه هجمه‌هاي اصلاح‌طلبان عليه اين عضو هم جناحي‌شان در شوراي شهر پايتخت آغاز شود و حتي او را يك خائن به اصلاح‌طلبي بدانند؛ كسي كه از نگاه اصلاح‌طلبان، پيمان‌شكني كرده و موجب شد محسن هاشمي، كانديداي اصلاح‌طلبان رأي نياورده و اصلاح‌طلبان شهرداري تهران را به رقيب واگذار كنند. آن هم در حالي كه همه هفته‌هاي گذشته را اصلاح‌طلبان به تلاشي بي‌وقفه براي فتح آنچه سنگر شهرداري پايتخت مي‌دانستند، گذراندند و حالا به خاطر اين پيمان‌شكني (!) راستگو همه رشته‌هايشان را پنبه كرد!
برخوردها با راستگو اما از حد هجمه‌هاي رسانه‌اي بالاتر رفته و خبرها حكايت از هماهنگي‌هاي تلفني براي اخراج وي از حزب اسلامي كار دارد. امري كه به وضوح تمام، مخالف مشي ادعايي اصلاح‌طلبان است كه همواره مدعي آزادي بيان و ژست‌هاي زنده باد مخالف من و تحمل مخالف و... هستند.
 علي حسيني، سخنگوي حزب اسلامي كار در گفت‌وگو با مهر گفت: من از اين موضوع بي‌اطلاع هستم، طبيعتاً در جلسه امروز (دوشنبه) شورا درباره مسائل سياسي روز بحث مي‌شود اما نمي‌دانم چه موضعي در خصوص خانم راستگو در جلسه اتخاذ مي‌شود.
يك عضو دفتر حزب اسلامي كار هم در خصوص اين خبر گفت: اعضاي حزب اسلامي كار در جلسه شوراي مركزي عصر امروز (دوشنبه) در خصوص وضعيت حضور الهه راستگو به بحث مي‌نشينند و كميته انضباطي حزب در اين باره تصميم مي‌گيرد. يك عضو ديگر شوراي مركزي حزب اسلامي كار نيز كه خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه كار الهه راستگو خلاف اصول و پيمان حزب است، گفت: حتماً بايد نسبت به ادامه حضور الهه راستگو در حزب تصميم‌گيري شود.
مهدي جعفري عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار با بيان اينكه خانم راستگو نيز خود علاقه‌اي به حضور در حزب ندارد، خاطرنشان كرد: ما معتقديم حركت خانم راستگو در جريان انتخاب شهردار تهران حركتي خودسرانه بوده و تلاش‌هاي فراوان حزب اسلامي كار در حمايت از محسن هاشمي را به هدر داده است.
 
  مسجد جامعي: راستگو «خائن» است!
رسانه‌هاي اصلاح‌طلب اغلب راديكال عمل مي‌كنند و توقعي از آنان نيست كه يك نظر مخالف را در ميان خود بپذيرند؛ اما گويا از دست دادن شهرداري پايتخت براي اصلاح‌طلبان سنگين‌تر از آن بوده كه حتي ليدرهايشان بتوانند همچنان پشت نقاب آرامش كذايي خويش پنهان شوند. از همين رو احمد مسجدجامعي نيز كه همواره سعي مي‌كند چهره‌اي فرهنگي و معتدل از خويش به نمايش بگذارد، عنان از كف داده و رسماً الهه راستگو را خائن مي‌نامد! اين مطلب را خود الهه راستگو به فارس مي‌گويد. او در اين گفت و گوي كوتاه اظهار مي‌دارد كه در مورد اخراجم از حزب اسلامي كار به بنده اطلاعي نداده‌اند. وي تأكيد مي‌كند: بنده وامدار مردم هستم بنابراين وامدار هيچ حزب و گروهي نخواهم بود؛ من از روز اول در برابر خداوند متعال قسم خورده‌ام و به آن عمل خواهم كرد.
عضو شوراي شهر تهران در مورد رأي خود به محمدباقر قاليباف براي شهرداري تهران تصريح كرد: دو گزينه بيشتر نداشتيم. اگر گزينه‌هاي ديگري بود شايد مي‌توانستيم وقت بيشتري بگذاريم اما به هر حال به نظر بنده تنها شخصي كه مي‌توانست به شهر تهران كمك كند آقاي قاليباف بود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آقاي مسجد‌جامعي چه واكنشي نسبت به رأي شما داشته، اظهار كرد: آقاي مسجدجامعي گفته‌اند كه من خائن هستم بنابراين بايد مشخص شود كه بنده به چه چيزي خيانت كرده‌ا‌م به رأي مردم يا چيز ديگري.
 
  تهديد تلفني راستگو!
راستگو گفت: پس اعلام نتيجه انتخاب شهردار تهران افرادي كه اصلاً سياسي نيستند و با هدف كاسبكارانه در ليست ما قرار گرفته بودند، طي تماس‌هايي نه تنها به بنده توهين كردند بلكه من را نيز تهديد كردند.
يكي از روزنامه نگاران مؤسسه همشهري نيز در صفحه گوگل پلاس خود خبر از تهديد الهه راستگو و دخترش داد. خبري كه در مصاحبه راستگو با فارس نيز مورد تأييد قرار گرفت. اين روزنامه‌نگار مي‌نويسد: « روز يك‌شنبه بعد از آشكار شدن آرا، الهه راستگو چندين بار تلفني تهديد به ضرب و شتم شد. چنانكه تا ساعت ١٦ مجبور شد در ساختمان شوراي شهر بماند و شوراي شهر هم براي او محافظ گذاشت. بنا بر اطلاعات به دست آمده كماكان نيز اين تهديد‌ها ادامه دارد و به ويژه دختر او را نيز تهديد به حمله فيزيكي كردند. »
  
تفتيش عقايد توسط اصلاح‌طلبان!
بسياري از فعالان سياسي در مخالفت با مشي‌اي كه اصلاح‌طلبان در برابر رأي مخالف راستگو در پيش گرفته‌اند، مواضعي اتخاذ كرده‌اند. از جمله حجت الاسلام جعفر شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فشار روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب براي اخراج الهه راستگو از حزب متبوعش به دليل رأي به قاليباف اظهار داشت: اصلاح‌طلبان افرادي بي‌انصاف هستند كه حتي اعضاي خود را نيز توبيخ مي‌كنند. اقداماتي همچون فشار براي اخراج راستگو ديكتاتوري اصلاح‌طلبي است.
عضو جامعه روحانيت مبارز اقدامات اخير اصلاح‌طلبان را تفتيش عقايد و فشار روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب براي اخراج راستگو را افراطي‌گري عنوان و تصريح كرد: آنها در شوراي شهر به آقاي جديدي پست مي‌دهند و انتظار دارند كه به قاليباف رأي ندهد كه اين خلاف شعار اعتدال است.
* خيز اصلاح‌طلبان براي انحصارطلبي
فاطمه آليا، نماينده مردم تهران نيز در مجلس در مورد هجمه اصلاح‌طلبان به راستگو به خاطر رأي دادن به قاليباف گفت: انتخابات شهرداري تهران نشان داد عناصري از اصلاح‌طلبان كه مسئوليتي پيدا كرده‌اند براي انحصارگرايي خيز برداشته‌اند و بي‌رحمانه در مقابل رقبايشان موضع‌گيري و جبهه‌گيري مي‌كنند. اين خيز برداشتن براي انحصارگرايي در واقع از مصاديق افراط‌گري به شمار مي‌رود.  آليا با تأكيد بر اينكه نظام ما سابقه اين افراطي‌گري‌ها را در گذشته مشاهده كرده و در جريان انتخاب شهردار تهران هم مصداق آن را ديديم، گفت: ديدم كه اصلاح‌طلبان در تلاش هستند تا رأي خود را به عضوي كه آزادانه مي‌خواست تصميم بگيرد، تحميل كنند كه اين بيانگر مخالفت اصلاح‌طلبان با آزادي و رأي آزاد است و آنها هميشه به دنبال تحميل نظر و خواسته‌هاي خود به ديگران هستند.
  
 مسير اصلاح‌طلبان غالباً با افراط و تفريط همراه بوده است
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور، كارشناس مسائل سياسي نيز در گفت‌وگو با فارس درباره فشار اصلاح‌طلبان به حزب كار جهت اخراج الهه راستگو صرفاً به دليل رأي به قاليباف اظهار داشت: مسير اصلاح‌طلبان غالباً با افراط و تفريط همراه بوده است. نماينده مردم در شوراي شهر اين حق را دارد كه به هركس كه خواست رأي بدهد و رأيش نيز محترم است، اما متأسفانه برخي از اعضاي شوراي شهر وي را تحت فشار قرار داده‌اند كه اين نوعي ديكتاتوري، افراطي‌گري و تماميت‌خواهي است.
ذوالنور تلاش برخي اصلاح‌طلبان براي تشكيل فراكسيون اصلاح‌طلبي در شوراي شهر تهران را سياسي‌كاري توصيف كرد و اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به برخي اعضاي شوراي شهر وعده‌هايي را داده‌اند در حالي كه مردم توقع دارند شورا به اهداف ذاتي خود بپردازد؛ امروز بخش عمده‌اي از فعاليت شوراي شهر منحصر به انتخاب شهردار شده است.
اين كارشناس مسائل سياسي شوراي شهر را محل خدمت‌رساني در زمينه‌هاي عمراني و شهري عنوان كرد و با اشاره به خائن‌ توصيف كردن راستگو توسط مسجد‌جامعي تصريح كرد: اين اظهارات به دور از عقلانيت و انصاف بوده و حق نماينده مردم را تضييع كرده و ديكتاتوري اين حضرات به ذائقه مردم خوش نمي‌آيد.
     
در پايان اين گزارش شايد خالي از لطف نباشد كه بدانيم در مرامنامه حزب اسلامي كار هدف «برقراري عدالت اجتماعي» و «توسعه مشاركت سياسي و اجتماعي» عنوان و بر نفي هرگونه استثماري تأكيد شده است. همچنين در اين مرامنامه از توسعه و تحكيم آزادي‌هاي سياسي و دفاع از آزادي قلم و بيان و... ياد شده است.
شايد ديگر فرقي هم نكند كه راستگو از حزب متبوعش اخراج بشود يا نه؛ نهايتاً هرچه پيش آيد، اين ماجرا با همه تلخي‌هايش فرصت مناسبي فراهم آورد تا مشي ديكتاتورمأبانه اصلاح‌طلبان كه در ميان نقابي از ژست‌هاي «زنده باد مخالف من» و «تحمل مخالف» و «آزادي بيان» و... پنهان شده است، يك بار ديگر عيان شود...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار