کد خبر: 604796
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
مخالفت قلعه‌نويي و دايي با پيشنهادهاي كرش
علي دايي و امير قلعه‌نويي هم به جمع مخالفان كارلوس كرش پيوستند تا مربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران بيشتر از قبل زير فشار قرار بگيرد.
سعيد احمديان

علي دايي و امير قلعه‌نويي هم به جمع مخالفان كارلوس كرش پيوستند تا مربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران بيشتر از قبل زير فشار قرار بگيرد. كرش اول هفته در اعتراض شديد به برنامه‌ريزي ليگ و فرصت كمي كه او براي آماده‌سازي تيم ملي در راه جام جهاني دارد، پيشنهاد داده بود كه ليگ 22 فروردين سال ديگر تمام شود و پس از آن بازيكنان ملي پوش تا شروع جام جهاني در اختيار او باشند. كرش همچنين پيشنهاد داده بود تيم‌هايي كه در ليگ قهرمانان بعد از 22 فروردين سال بعد بازي دارند بدون ملي‌پوشانشان به ميدان بروند و جام حذفي هم پس از پايان ليگ بدون ملي پوشان انجام شود. با گذشت چند روز از اين پيشنهاد‌ها سرمربيان استقلال و پرسپوليس دوشنبه با اين پيشنهادها مخالفت كردند تا سرمربي پرتغالي چاره‌اي جز كوتاه آمدن از مواضعش نداشته باشد. هر چند او 24 ساعت پس از حمله شديدش به تاج به خاطر برنامه‌ريزي ليگ در نشستي با رئيس سازمان ليگ و سوءتفاهم دانستن اختلافاتش نشان داد كه اصراري بر عملي شدن خواسته هايش ندارد و بايد با همين برنامه كنار بيايد و اردوها و بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي را بچيند.

سرخابي‌ها در جبهه مخالف كرش

 

48ساعت پس از مصاحبه تند مطبوعاتي كرش عليه سازمان ليگ و پيشنهادهاي او براي بهتر آماده شدن ايران براي حضور در جام جهاني، امير قلعه‌نويي و علي دايي مخالفتشان را با خواسته‌هاي سرمربي پرتغالي رسانه‌اي كردند. ابتدا دايي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما موافقيد با توجه به پيشنهاد كرش، جام حذفي بعد از ليگ برگزار شود، گفت: «هيچ كجاي دنيا چنين چيزهايي انجام نمي‌شود. به نظرم جام حذفي بايد همزمان با ليگ برگزار شود. شما كجاي دنيا ديده‌ايد كه برخلاف اين موضوع باشد؟»

پيشنهادهاي كرش با جواب منفي استقلالي‌ها هم روبه‌رو شد. استقلال يكي از نماينده‌هاي ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان‌آسياست و با توجه به پيشنهاد كرش بايد در دو بازي بهار سال آينده در آسيا قيد ملي پوشانش را بزند، موضوعي كه قلعه‌نويي دوشنبه در حاشيه تمرين استقلال با آن مخالفت كرد: «البته كرش در جلسه با تاج موضعش را تغيير داده. طبيعتا در ليگ قهرمانان آسيا، ملي‌پوشان كنار تيم خواهند بود. خود آقاي كرش مي‌داند كه هر سه بازي آخر تيم ملي براي جام جهاني به ليگ توجه كرده است. او با فكر استقلال و بازيكنان همين ليگ تيم ملي را به جام جهاني برده است. اين نگاه من به فوتبال است كه بايد به ليگ و مسئولانش احترام گذاشت. آقاي كاظمي ساليان سال به فوتبال ما خدمت كرده‌اند و بايد حرمت ايشان و سازمان ليگ حفظ شود.»

منصور پورحيدري، عضو هيئت مديره استقلال هم خواسته كرش را غير قابل قبول دانست. پورحيدري ديروز به سايت رسمي باشگاه استقلال گفت: «خواسته‌هاي او قابل قبول نيست. مثلاً تيمي مثل استقلال كه تلاش كرده و به جمع هشت تيم برتر آسيا راه پيدا كرده، چطور مي‌تواند از ملي‌پوشانش استفاده نكند؟ اين تيم اگر قهرمان شود افتخارش به نام فوتبال ايران خواهد بود و به خاطر همين است كه استقلال و حتي بقيه تيم‌ها، بايد با تمام نيروهايشان در اين رقابت‌ها حاضر باشند. ضمن اينكه مگر نه اين بود كه تيم ملي در سه بازي آخرش، با تكيه بر استخوان‌بندي استقلالي‌اش توانست صعود كند؟ من اميدوارم كرش ليگ ما را جدي‌تر دنبال كند چون امسال به طور قطع بازيكنان با انگيزه بيشتري بازي خواهند كرد تا بتوانند در پايان ليگ، جزو سربازان تيم‌ملي در جام جهاني باشند.»

امكان تغيير بازي‌هاي ليگ قهرمانان با درخواست ايران

 

با توجه به اين مخالفت‌ها به نظر مي‌رسد تنها راه پيش روي مسئولان فدراسيون فوتبال براي اينكه هم كرش قانع شود و هم نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان سال‌آينده، تغيير برنامه اين بازي‌هاست. البته اين موضوع بستگي به نظر AFC دارد، اما رئيس ايراني كميته برگزاري ليگ قهرمانان آسيا آن را غير ممكن نمي‌داند. شاهين رحماني ديروز در پاسخ به اين سؤال كه آيا درخواست ايران از كنفدراسيون فوتبال آسيا براي تغيير تقويم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا و اينكه حداقل استثنائاً امسال اين بازي‌ها به خاطر در پيش بودن جام جهاني چند هفته‌ به جلو بيايد به ايسنا گفت: « اجراي چنين درخواستي يك كار غيرممكن نيست اما بايد از پروسه قانوني و معمول خودش انجام شود. اگر كميته مسابقات دراين‌باره به نتيجه مثبت مورد نظر ايران برسد، مصوبه آنها به كميته اجرايي مي‌رود.»

جلسه كرش و مربيان ليگ براي برطرف شدن اختلافات

 

با وجود مشكلات و مخالفت‌هايي كه بر سر پيشنهادهاي كرش وجود دارد، رئيس فدراسيون فوتبال گفته كه قرار است در نشستي بين مربيان ليگ و سرمربي تيم ملي اين اختلافات برطرف شود تا تيم ملي و ليگ به تعامل بهتري در سالي كه جام جهاني پيش رو است برسند.

علي كفاشيان كه در برنامه 40 تيكه شبكه ورزش درباره اختلاف بين تاج و كارلوس كرش حرف مي‌زد گفت: «برنامه‌هاي ليگ ناهماهنگ بود و آقاي كرش هم اذيت مي‌شد. او به اين برنامه‌ريزي ايراد داشت. از كرش خواستم توقعاتش را كاهش دهد و با سازمان ليگ به هماهنگي برسد. در نهايت به اين جمع بندي رسيديم كه او بازيكنانش را در زماني كه مي‌خواهد، در اختيار داشته باشد. البته اين روزها تعداد شان بايد كمتر شوند. الان اگر بخواهيم بازيكن‌ها را از تيم باشگاهي شان بگيريم و به تيم ملي بدهيم، زمين را به آسمان مي‌رسانند. حق هم دارند چون هزينه كرده‌اند و مي‌خواهند ياران‌شان را در رقابت‌هاي مهم در اختيار داشته باشند. اين ناهماهنگي‌ها وجود دارد اما تيم ملي هم براي جام جهاني بايد آماده باشد. قرار شد كرش با مربيان ليگ برتر جلسه رودررويي داشته باشد و با آنها به توافق برسد. كرش مي‌گويد هرچه تيم ملي بيشتر اردو داشته باشد نتايج بهتري هم مي‌گيرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار