کد خبر: 408136
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۱
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «جوان» :


علی البرزی - چند تن از نمایندگان مجلس ضمن هشدار در رابطه با فعالیت باند های عرفان دروغین در کشور خواستار هوشیاری مردم و مسئولان نسبت به این تهدید جدی علیه امنیت ملی شدند.
به گزارش «جوان»، در ماه های گذشته اخبار پیرامون فعالیت عرفان های دروغین نقل محافل و رسانه های مختلف بوده است و با توجه به شواهد موجود و خبرهای رسیده از جلسات نمایندگان کمیسیون امنیت ملی به نظر می رسد، باندهای منحرف و ضد اجتماعی در فعالیت های تازه خود این بار نقطه ای را هدف گرفته اند که کوچکترین اهمال از طرف مسئولان قضائی و انتظامی کشور می تواند ضربات جبران ناپذیری برای ثبات امنیت ملی کشور در ابعاد فردی و عمومی در پی داشته باشد.
امروزه شارلاتان ها، کلاهبرداران و سر شاخه های شبکه های ضد اجتماعی برای تاثیر و اختلال در وضعیت امنیت یک کشور اقدامات خود را درون شبکه پیچیده ای از تحولات اجتماعی نظیر صنعتی شدن و مدرن شدن جوامع و شبکه های رسمی و غیر رسمی تعریف می کنند.
بررسی ها نشان داده است در چند سال گذشته، مفهوم امنیت با گسترش جوامع صنعتی و تکنولوژی ارتباطات دچار تغییرات اساسی شده و این تغیرات تعاریف جدیدی را برای امنیت در پی داشته است. از طرفی مدرن شدن روش های ارتباطی باعث دگرگونی هایی فراوانی در نوع جرایم شده است.
از این رو در شرایط کنونی، تامین، هدایت و کنترل امنیت و از طرف دیگر مقابله با جرایم سازمان یافته به لحاظ مفهومی چهره ای متغیر و چند بعدی پیدا کرده است که از آن جمله می توان به ثاثیر گذاری منفی در ابعاد ذهنی، فردی و ادراکی – احساسی افراد به روش های فوق حرفه ای اشاره کرد.

چرا قوه قضائیه دست روی دست گذاشته؟!

بدون شک قوه قضائیه به عنوان دستگاه حاکمیت قضائی در کشور و برقرار کننده نظام عدالت و رسیدگی به جرایم چه در سطح داخلی و چه در بیرون از مرزهای کشور به عنوان اولین گزینه برای برخورد قاطع با فرقه های انحرافی مطرح می شود. اما آیا تا به امروز مسئولان دستگاه قضا برای مقابله با فعالیت باندهای منحرف عرفان های دروغین توانسته اند برنامه ریزی جامع و کار شناسانه ای داشته باشند؟
این پرسش در چند ماه گذشته به عنوان مطالبه اصلی بدنه فعال جامعه به ویژه خانواده ها و نخبگان حوزه و دانشگاه از این قوه مطرح بوده و هر از چند گاهی در قالب گزارش های رسانه ای، به مسئولان قضایی گوشزد می شود؛ اما افکار عمومی شاهد اقدام جدی این قوه نیست. افزون بر این، تشریفاتی بودن طرح تشکیل کمیته جرم انگاری عرفان های دروغین در قوه قضائیه هم به ابهامات افکار عمومی افزوده است!

حرکت خزنده باندهای معنویت دروغین ادامه دارد

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت مجلس با بیان اینکه باندهای منحرف ترویج عرفان های دروغین در کشور حرکت خزنده ای را آغاز کرده اند به «جوان»گفت: چنانچه از طرف سازمان های دست اندر کار به ویژه قوه قضائیه به همراه نیروی انتظامی اقدام موثری برای برخورد صورت نگیرد، در آینده ای نزدیک با مشکلات مختلفی در حوزه های امنیت ملی ،اجتماعی و فردی در جامعه مواجه خواهیم بود.
بنا به گفته این نماینده مجلس در حال حاضر اخبار موجود بیانگر این است که دست های پنهانی برای ایجاد انحراف در ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه ایرانی پروژه رواج شبکه‌های فساد و مکاتب انحرافی مانند عرفان های حلقه و کیهانی را در دستور کار دارند که این موضوع در سطح جامعه و در بخش گسترده ای از دانشگاه‌ها گزارش شده است.

رئیس کمیته بررسی عرفان های کاذب: همه نگرانند و منتظر اقدام

از طرف دیگر پرویز سروری عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس و رئیس کمیته بررسی وضعیت عرفان های دروغین در کشور در رابطه با گسترش فعالیت‌های فرقه‌های انحرافی در کشور به «جوان» گفت: با توجه به نگرانی تعدادی از مسئولان نظام و گزارش هایی که در این زمینه به کمیسیون امنیت مجلس رسیده است. مجلس تا به امروز دو جلسه با سازمان های دست اندکار برگزار کرده است که نتایج آن درروز های آینده در یک برنامه جامع به سازمان های اجتماع محور نظیر سازمان تبلیغات، سازمان ملی جوانان و سازمان بهزیستی ابلاغ خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در این جلسه راهکارهای مناسب برای برخورد قاطع با اینگونه آسیب اجتماعی در کشور بررسی و وظایف سازمان‌های اجتماعی نظیر نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای دیگر در این زمینه تعیین خواهد شد.

بهره گیری شبکه های عرفان کاذب از تکنیک انشعاب

اما لحظاتی قبل از تنظیم نهایی این گزارش نائب رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس با اعلام برگزاری دومین جلسه کمیسیون امنیت در این مورد، به «جوان» گفت: طبق اخبار رسیده فعالیت عرفان های دروغین در ماه های گذشته به شیوه انشعابی و عضو گیری هرمی تبدیل شده است.
کرمی راد با بیان این مطلب که سر شاخه های باندهای عرفانی در خارج از کشور فعالیت دارند ،اظهار داشت: مقابله با مذاهب و ادیان و تاثیر در افکار جوانان از جمله اقداماتی است که در دستور کار فرقه های انحرافی قرار دارد.
این نماینده مجلس معتقد است که در ماه های آینده فعالیت این فرقه ها تاثیر منفی در مباحث امنیت داخلی خواهد داشت که توجه نداشتن به این موضوع باعث تهدید امنیت ملی در ابعاد داخلی و بین الملی خواهد شد. با این حال، افکار عمومی در انتظار اقدام جدی دستگاه قضایی در این مورد است.

8 میلیون دلار از سوی آمریکا برای ترویج عرفان‌های کاذب

در عصر اطلاعات فرقه‌های مختلفی در حال گسترش عقاید غیر مذهبی و ادیان ساختگی هستند و طبق آخرین آمار، در حال حاضر بیش از 4000 فرقه شیطان پرستی در جهان به فعالیت می‌پردازند که از این تعداد نیمی در کشور آمریکا حضور دارند.
یکی از دلایل رشد این فرقه‌ها تهاجم به ادیان الهی است؛ چرا که یکی از خطرناک ترین شیوه‌های غرب برای تخریب اعتقادات و مبارزه با پیشرفت‌های علمی و اخلاقی از طریق همین عقاید است و به لحاظ طلایه دار بودن ایران در مبارزه با استکبار جهانی، هجمه زیادی از طرف این فرقه‌ها به کشور ما صورت می‌گیرد.
در حال حاضر فرقه‌های انحرافی در کشورهای مختلف مقر دارند و در کشورهای مختلف نظیر آمریکا، چین و برخی کشورهای اروپایی دارای تشکیلات منسجم و یکپارچه‌ای هستند. این در حالی است که یکی از سردمداران که سعی در اشاعه افکار این فرقه‌ها به کشورهای دیگر را دارد، آمریکاست و طبق آخرین اطلاعات حدود هشت میلیون دلار سرمایه از طرف آمریکا برای اشاعه این فرقه‌ها اختصاص داده شده است.
این فرقه‌ها در کشور ما نیز در حال گسترش و سازماندهی هستند و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند برای مقابله با این فرقه‌های انحرافی اقدام کند، بلکه وظیفه همه مسؤولان، بویژه مسؤولان فرهنگی و اجتماعی است که با ارائه راهکارهایی در جهت آشنایی جوانان با فعالیت این نوع فرقه‌ها گام‌های موثر و مفیدی را در جهت مقابله با این نوع آسیب‌های اجتماعی بردارند. »،
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار