کد خبر: 1144183
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

رئیس قوه قضائیه که برای سفری یکروزه، به اصفهان رفته است، روز گذشته طی سخنانی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان، گفت: اگر عوامل مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس برخی از استان‌ها شناسایی شوند، اقدام آنها، مصداق مفسد فی‌الارض است.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای اضافه کرد: در صورت شناسایی و دستگیری این عاملان، قوه قضائیه به صورت ویژه و خارج از وقت به این موضوع رسیدگی می‌کند و تمام کسانی که به هر نحو از جمله مشاور، معاون، مسبب و شریک در این مسائل باشند، بدون هیچ اغماضی تحت پیگرد قاطع قرار می‌گیرند. وی گفت: مسئله مسمومیت دانش‌آموزان در روز‌های اخیر که نخستین مورد آن در آذر ماه از شهر قم شروع شد و هنوز هم ادامه دارد توسط دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و به‌ویژه وزارت کشور و بهداشت که مسئولیت ویژه در این حوزه دارند، تحت بررسی و پیگیری قرار دارد.
رئیس قوه قضائیه افزود: این مسئله در درجه نخست با جان انسان‌ها و در درجه بعد با روان آن‌ها ارتباط دارد و به نظر می‌رسد این اقدام سازمان یافته است و دشمن یا آن را ایجاد کرده است و یا حداقل از آن بهره‌برداری می‌کند. رئیس عدلیه با تأکید بر اینکه نهایت تلاش برای شناسایی عوامل و علت این مسئله در دستور کار مسئولان است، تأکید کرد: در این راستا هر روز گزارش‌های صاحبنظران بخش‌های سلامت، اطلاعات و امنیت با استفاده از بهترین آزمایشگاه‌ها و گرفتن تست لازم از دانش‌آموزان جمع آوری می‌شود تا نسبت به شناسایی عوامل مشکوک اقدام شود. رئیس قوه قضائیه در عین حال تصریح کرد: برای برخورد با کسانی که در این زمینه به التهاب‌آفرینی، دروغ پراکنی و شایعه‌سازی می‌پردازند در هر استان حداقل یک شعبه اختصاص یافته است. وی تأکید کرد: با کسانی که همراهی‌شان با دشمن با داشتن سوءنیت آن‌ها احراز شود، حتی اگر هم غفلت کرده باشند، به‌دلیل اهمیت موضوع برخورد خواهد شد. رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به اینکه کشف حجاب به مثابه دشمنی با نظام و ارزش‌های آن است و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات خواهند شد، افزود: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی و مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار