کد خبر: 1143866
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
اعضای خانواده‌ای که ساختمان مسکونی را به محل نگهداری مواد آتش‌زا برای برگزاری جشن‌ها تبدیل کرده بودند، در انفجار ساختمان کشته و زخمی شدند. در جریان این حادثه، چهار نفر که سه نفر از آن‌ها اعضای یک خانواده بودند به کام مرگ رفتند. شش عضو دیگر خانواده که زن و دختر بودند مجروح و روانه بیمارستان شدند. به دستور بازپرس جنایی، دو نفر در جریان حادثه به اتهام قتل شبه عمد بازداشت شدند.
جلال مهرگان

حادثه انفجار مهیب ساعت ۱۱:۴۳ روز گذشته در یکی از ساختمان‌های مسکونی خیابان مازندران تهران اتفاق افتاد. لحظاتی بعد از حادثه، قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی به همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شد. محل حادثه، ساختمانی سه طبقه بود که حادثه انفجار در طبقه اول آن که وسایل نورپردازی، تجهیزات هنری ویژه برگزاری مراسم جشن و وسایل اشتعال‌زا در آن نگهداری می‌شد، اتفاق افتاده بود. بررسی‌های بیشتر نشان داد چهار نفر در جریان حادثه فوت و شش نفر هم مجروح و روانه بیمارستان شده‌اند. در جریان این حادثه، مردی ۴۰ ساله که پدر خانواده بود به همراه پسر ۱۷ ساله‌اش جان باختند. دایی خانواده هم که مردی ۳۰ ساله بود جانش را از دست داد. چهارمین قربانی حادثه پسری ۲۵ ساله از دوستان این خانواده بود که قربانی حادثه انفجار شد. شش مجروح حادثه هم همگی زن و دختر و از اعضای همین خانواده بودند که در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند. براساس این گزارش در بررسی‌های بیشتر معلوم شد در سه طبقه ساختمان مواد لازم برای نورافشانی در جشن‌ها نگهداری می‌شد که به دلیل نامشخصی مواد مورد نظر آتش گرفته و سپس حادثه انفجار رقم خورده بود. به دستور بازپرس، مالک ساختمان و شریک مرد فوت شده به اتهام قتل شبه عمد و قصورناشی از عدم رعایت نظامات دولتی به لحاظ تبدیل محیط مسکونی به انبار مواد آتش‌زا بازداشت شدند و تحقیقات از آن‌ها جریان دارد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران به «جوان» گفت: آتش‌نشانان پنج ایستگاه لحظاتی بعد از حادثه در محل حاضر شدند و شروع به امدادرسانی کردند. اولین بررسی‌ها نشان داد حادثه به دلیل انفجار مواد محترقه رقم خورده است که امدادگران همزمان با ایمن کردن محل موفق شدند آتش را مهار کنند.
وی گفت که بررسی‌های بیشتر درباره حادثه همچنان جریان دارد.
هشدار پلیس درباره مواد محترقه پرخطر
سه روز قبل فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف چهار برابری مواد محترقه پرخطر و دست‌ساز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده بود. سردار محمدیان گفت: برخی مواد محترقه آنچنان خطرناک هستند که بعد از کشف برای انتقال آنها، پلیس از تجهیزات خاصی استفاده می‌کند. مشخص است در ساخت آن‌ها از موادی استفاده شده که سازندگانش هیچ تجربه و تخصصی در زمینه آن نداشته‌اند. سردار محمدیان به آغاز طرح نوروزی پلیس تهران از ابتدای اسفند‌ماه اشاره کرد و گفت: این طرح در اطراف بازار‌ها و مراکز خرید از ابتدای اسفند آغاز شده و مأموران پلیس به صورت محسوس و نامحسوس حضور فعال دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار