کد خبر: 1143320
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
بنیامین نتانیاهو پافشاری بر سیاست‌های افراطی کابینه جدید را تا جایی ادامه داد که معترضان سراغ همسر او رفتند. اگرچه نه فقط در بدنه رژیم صهیونیستی بلکه از جانب اتحادیه اروپا درباره پیامد‌های روند کنونی هشدار داده شده، اما همچنان نشانه‌ای از تغییر مشی دیده نمی‌شود. 
 
اراضی اشغالی هفته‌هاست که عرصه حضور مخالفان با سیاست‌های افراطی دولت بنیامین نتانیاهو است. اخیراً پس از اینکه ساره نتانیاهو، همسر نخست‌وزیر هم ناآرامی را از نزدیک لمس کرد، خواستار پایان چنین وضعیتی شده است. صد‌ها معترض چهار شنبه شب او را در سالن آرایشگاه محاصره کردند و پس از حدود سه ساعت، پلیس اسرائیل موفق شد که وی را نجات دهد. معترضان با سر دادن شعار «اسرائیل درحال سوختن است و ساره دارد موهایش را اصلاح می‌کند» به این اقدام ساره نتانیاهو واکنش نشان دادند. همسر نتانیاهو اگرچه به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: «حادثه هولناکی بود و می‌توانست به قتل ختم شود. اکنون زمان توقف هرج و مرج فرا رسیده است. زمان آن است که رهبران جناح اپوزیسیون خشونت، هرج و مرج و تحریک را محکوم کنند.» وی از عاملان وضع موجود یعنی نظامیان پلیس، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی و کوبی شبتای، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی‌های‌شان نسبت به اتفاق پیش آمده برای وی و تلاش برای نجاتش قدردانی کرد. 
 لاپید بیدار شو!
علاوه بر این، تنش اخیر وسیله‌ای شد تا بار دیگر مقامات صهیونیست، انگشت اتهام را به سمت هم بگیرند. ایلی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با نسبت دادن این اقدامات به «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین و رهبر جناح اپوزیسیون گفت: «لاپید از خواب بیدار شو. حادثه خطرناکی که صد‌ها طرفدار هرج و مرج علیه همسر نخست‌وزیر انجام دادند، یک خشونت خطرناک و حقیرانه است که تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند.»‌کوهن خطاب به لاپید افزود: «از لاپید؛ رهبر معارضان می‌خواهم که اگر هنوز ذره‌ای مسئولیت درونت هست، دستور دهی که این حادثه خطرناک پایان یابد.»‌اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی که در مراسم فارغ‌التحصیلی یک گروه از پرسنل نیروی دریایی داشت، اذعان کرد: «اسرائیل و جامعه اسرائیل در مرحله‌ای دشوار و بحران داخلی عمیق و جدی قرار دارد که همه ما را تهدید می‌کند. در این روز‌های پیچیده بیش از هر زمانی همه ما دچار دودستگی و اختلاف‌نظر هستیم، همه ما متعهد هستیم که به دو ملت تقسیم نشویم.»‌ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پنج شنبه شب در گفتگو با رادیو الناس گفت: «وزیر بن گویر یک تروریست است، بنابراین من انتظار داشتم که پلیس روز گذشته علیه تظاهرکنندگان از خشونت استفاده کند. من از شهروندان عرب می‌خواهم که در تظاهرات علیه این حکومت که از سوزاندن و کشتار فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، همانطور که در حواره دیدیم، شرکت کنند.»
 دفتر اتحادیه اروپا در قدس اشغالی در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد که اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که خواستار «محو کردن» شهرک حواره در جنوب نابلس شده بود، «غیرقابل قبول» و «تحریک به خشونت‌های خودسرانه در یک وضعیت بسیار پرتنش» است. در این بیانیه آمده است: «اظهارات اسموتریچ نژادپرستانه، غیرقابل قبول و خلاف جهت مورد نیاز است. ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که چنین اظهاراتی را کنار بگذارد و با همه طرف‌های مربوط برای کاهش تنش همکاری کند. باید تدابیر فوری برای متوقف کردن این تنش اتخاذ شود.»
 اسرائیل در معرض فروپاشی
بنی گانتس، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی هم که به مخالفان بنیامین نتانیاهو پیوسته، چهار شنبه شب نسبت به حمله و درگیری نیرو‌های پلیس با تظاهرکنندگان هشدار داد. با این همه، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که یکی از اضلاع شکل‌گیری وضع کنونی است، ترجیح داد که به گونه‌ای دیگر واکنش نشان دهد: «مجموعه‌ای هرج و مرج‌طلب که نتوانستند باخت خود را در انتخابات قبول کنند و قدرت را از دست دادند، همسر نخست‌وزیر را محاصره و مسیر حرکت وی را با مشکل روبه‌رو کردند.»
‌وی از پلیس خواست که با سرعت عمل کرده و به گفته وی حسب ضرورت از جان وی دفاع کند. روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در یادداشتی نسبت به عواقب خطرناک «دیوانگی» نخست‌وزیر هشدار داد و نوشت که او مسلماً منجر به «ویرانی، تجزیه و فروپاشی اسرائیل» خواهد شد. این رسانه صهیونیست در تحلیل خود به قلم «آوری میسگاو» می‌نویسد: «روز‌های گذشته، روز‌های خشم در خیابان‌های اسرائیل بود. این روز‌ها به طور قطع روشن کردند که تظاهرات علیه دولت تروریستی بنیامین نتانیاهو یک جنگ است؛ جنگی که دو ماه پیش تشکیل شده، اما حالا به عملیات سپر دفاعی خود پناه برده است.»‌
وی هشدار داد: «اسرائیل در حال تجزیه، متلاشی شدن و فروپاشی است و تروریسم اسرائیل تنها مختص شهر «حواره» فلسطین نیست. هیچ نمادی گویاتر از آن نیست که در میانه طوفان، برای نتانیاهو ضروری بود که دیروز قانون امکان برکناری خود را به دلیل عدم صلاحیت لغو کند! او می‌داند دارد چه می‌کند، چراکه هیچ‌کس از او ناتوان‌تر نیست. مدت‌ها قبل از اینکه او از نظر قانونی در اداره امور ناتوان شناخته شود، باید به دلیل عدم صلاحیت از سمت خود برکنار می‌شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار