کد خبر: 1143291
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

گشت‌وگذار و جهانگردی به تاج اجازه نمی‌دهد تکلیف نیمکت تیم ملی را روشن کند. با وجود مشکلات فراوان فوتبال ایران که مهم‌ترین آن انتخاب سرمربی تیم ملی است، رئیس فدراسیون ترجیح می‌دهد این آخر سالی برنامه‌اش را با سفر‌های برون‌مرزی پر کند تا مشخص کردن تکلیف سرمربی تیم ملی.
بهانه همیشه هست، بهانه‌هایی، چون پیگیری مشکل انتقال منابع مالی باشگاه‌های ایران که می‌تواند هرازچندگاهی تدارک یک سفر خارجی را ببیند. سفری که اگرچه رفتن آن در مقطع کنونی هیچ ضرورتی نداشت، اما لااقل می‌شد بهانه‌ای حتی غیرقابل قبول برایش تراشید، اما سفر به تایلند برای تماشای تورنمنت شش‌جانبه فوتسال حتی ظرفیت این بهانه‌جویی‌ها را هم ندارد و صرفاً تفریحی است!
اما چه دلیلی دارد رئیس فدراسیون فوتبال با برنامه‌ریزی این سفر‌های توریستی هزینه‌تراشی کند، آن‌هم در شرایطی که حضورش در ایران برای بررسی وضعیت نیمکت تیم ملی و معرفی سرمربی آن ضروری است! آیا فدراسیون هیچ کار مهم‌تر و ضروری‌تر از تماشای تورنمنت شش‌جانبه فوتسال ندارد که تاج برای تماشای آن از نزدیک راهی تایلند می‌شود؟ البته که او همواره تأکید دارد ما در فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر این موضوع هستیم،  اما بی‌شک اگر اینطور بود آقای رئیس برای یک تورنمنت غیرضروری چمدان نمی‌بست، وقتی کار‌های مهم‌تری، چون انتخاب سرمربی تیم ملی و تیم امید را دارد.
البته که آقای رئیس در این سفر توریستی تفریحی، بازدیدی هم از محل برگزاری رقابت‌های فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا در تایلند به عمل آورده است، اما آیا تاج در بازگشت به ایران و در پایان این سفر تفریحی، سری به امکانات ورزش ایران هم می‌زند و از امکانات فوتبال ایران هم بازدید می‌کند؟ آیا تاج که در دیدار با رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون ابراز امیدواری می‌کند که برگزاری این رقابت‌ها به رشد و توسعه هرچه بیشتر فوتبال ساحلی در قاره کهن بینجامد در همین راستا فکری هم برای رشد و توسعه هرچه بیشتر فوتبال در ایران می‌کند؟
بازدید از امکانات کشور‌های مختلف که تنها برای گرفتن عکس‌های یادگاری نیست، بلکه برای یادگیری است. اما آیا از تاج که انتخاب سرمربی تیم‌های ملی و امید را رها کرده و راهی تایلند شده برای تماشای تورنمنتی غیرضروری می‌توان انتظار داشت آنچه را که در بازدید از امکانات میزبان رقابت‌های فوتبال ساحلی آسیا رصد کرده به ذهن بسپارد برای پیاده‌سازی در ایران؟!
حضور در پاتایا برای تماشای یک تورنمنت تدارکاتی را نمی‌توان به پای فوتسال یا اهمیتی که رئیس فدراسیون فوتبال برای این رشته قائل می‌شود، گذاشت. همانطور که سفر به مالزی به بهانه پیگیری مشکل انتقال منابع مالی باشگاه‌های ایران را نمی‌توان ناشی از حساسیت تاج روی باشگاه‌ها دانست که اگر اینطور بود امروز نه فقط تیم‌های ملی و امید فوتبال ایران بدون سرمربی نبودند که تیم‌های باشگاهی نیز به دلیل نداشتن معیار‌های حرفه‌ای همچنان چشم‌انتظار معجزه الهی برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا نبودند!
اهمیت فوتبال، تیم ملی و تیم‌های باشگاهی برای تاج را به سادگی می‌توان از رفتار و تصمیمات او دریافت و این چیزی است که رئیس فدراسیون فوتبال خود برای عموم مردم به تصویر کشیده است.
تاج خیلی پیشتر‌ها جامعه فوتبال و حتی مردم را ناامید کرده، اما سؤال اینجاست که چرا مسئولان بالادستی به او بابت این همه اهمال‌کاری خرده نمی‌گیرند؟ چطور می‌شود که جواز سفر‌های تفریحی و کم‌اهمیت او با مشکل برای صدور مواجه نمی‌شود؟ آیا این نحوه مدیریت به سود فوتبال ایران است؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار