کد خبر: 1142524
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

باز هم شو، باز هم نمایش! تا همین سال گذشته ماستمالی کردن بدهی و مشکلات سرخابی‌های پایتخت را پروژه ملی می‌خواندند برای فریب کنفدراسیون فوتبال آسیا! یادشان رفته که دقیقه ۹۰ به هر دری می‌زدند تا پرسپولیس و استقلال را بدون داشتن معیار‌های حرفه‌ای به عنوان باشگاه‌های حرفه‌ای جا بزنند و روانه لیگ قهرمانان آسیا کنند. حالا که ای‌اف‌سی دست‌شان را خوانده و سرخابی‌های تهران را به دلیل نداشتن معیار‌های حرفه از حضور در لیگ قهرمانان محروم کرده، به صرافت وضع آیین‌نامه افتاده‌اند و مدعی هستند که نه فقط پرسپولیس و استقلال، بلکه هر باشگاهی بدهی‌هایش را ندهد از لیگ قهرمانان حذف می‌شود و قصد دارند این ماجرا را به پای خود بزنند. حال آنکه بر کسی پوشیده نیست اگر همین امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا اندکی آسان بگیرد، باز آش همان آش است و کاسه همان کاسه.
کما اینکه از گفته‌های آقایان کاملاً مشخص است که همین امروز هم قصدشان انجام کار اصولی نیست که اگر بود، بعد از افتادن تشت رسوایی‌شان از بوم قبول مسئولیت می‌کردند یا در نهایت با سکوت خود بیش از این با افکار عمومی بازی نمی‌کردند و شعور مخاطب را زیر سؤال نمی‌بردند!
رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال مدعی است یکی از بند‌هایی که در گذشته سبب تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون شد این بود که آیین‌نامه‌ها مصوبه هیئت رئیسه را نداشته است. مشکلی که امروز با تصویب آیین‌نامه‌ها در هیئت رئیسه حل شده است. این در حالی است که کمتر کسی است که نداند دلیل اصلی تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای چشم بستن بر قوانین ای‌اف‌سی در رابطه با صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و مماشات با تیم‌های بدهکار و بدتر از همه سند‌سازی بود. مسئله‌ای که حتی امروز هم آقایان زیر بارش نمی‌روند که اگر می‌رفتند اینگونه دست به توجیه نمی‌زدند.
جدیت کنفدراسیون فوتبال آسیا در محروم کردن سرخابی‌های پایتخت اگر نبود هنوز هم فدراسیون فوتبال در پی لاپوشانی نداشتن معیار‌های حرفه‌ای توسط این دو باشگاه بود. هرچند این محرومیت هم نتوانسته این دو باشگاه را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهد، اما اینکه فدراسیون بخواهد بعد از آن همه تلاش و مماشات برای لاپوشانی و حمایت از دور زدن قانون توسط پرسپولیس و استقلال، پای خود را از این ماجرا بیرون بکشد و با تصویب آیین‌نامه‌هایی که خیلی پیش از این باید مصوبه هیئت رئیسه را می‌گرفت، اقدام به تطهیر‌سازی خود کنند نه فقط قابل قبول نیست که نشان می‌دهد فدراسیون بعد از تمام این ماجرا‌ها هنوز هم قصد ندارد با مردم صادق باشد.
آنچه مسلم است اینکه فدراسیون باید خیلی قبل از ای‌اف‌سی مقابل پرسپولیس، استقلال و دیگر باشگاه‌هایی که معیار‌های حرفه‌ای بودن را ندارند، می‌ایستاد، اما در کمال ناباوری نه فقط مانعی مقابل آن‌ها نشد که در ادامه راهی که مانع از حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها می‌شد، آن‌ها را همراهی کرد. با این وجود امروز سعی دارد خود را قانونمدار جا بزند. حال آنکه از این فدراسیون بار‌ها و بار‌ها آیین‌نامه‌ها و مصوباتی بیرون آمده که قرار بود مقابل باشگاه‌های بدهکار بایستد، اما بعد از نمایش‌های کلامی، درست در کنار آن‌ها گام برداشت تا امروز کار به اینجا بکشد! هرچند که هنوز هم آقایان قصد قبول مسئولیت ندارند و ترجیح‌شان به‌جای کار کردن اصولی، اجرای شو و نمایش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار