کد خبر: 1141359
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
عملیات جنایتکارانه اسرائیلی در نابلس در کرانه باختری که به شهادت ۱۱ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد، با واکنش تند فلسطینیان روبه‌رو شده است. قدس اشغالی دو روز است شاهد اعتصاب عمومی است. در کرانه باختری هم شمار زیادی از فلسطینی‌ها، ضمن اعتصاب و درگیری خیابانی، با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. پیام مقاومت فلسطین از قدس تا کرانه باختری و از آنجا تا غزه، انتقام خون شهدای فلسطینی در نابلس و تجدید بیعت با گروه عرین‌الاسود است.

پلیس اسرائیل برای مقابله با حملات انتقام‌جویانه فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه در قدس، تدابیر امنیتی را افزایش داده است. نظامیان رژیم صهیونیستی صبح چهار شنبه در عملیاتی که برای بازداشت چند فلسطینی عضو گروه مقاومت عرین‌الاسود انجام شد، به نابلس در کرانه باختری یورش بردند. نتیجه این عملیات، یکی از شدید‌ترین درگیری‌های آنان با مقاومت فلسطینی در کرانه باختری را رقم زد که به شهادت ۱۱ نفر از فلسطینیان و زخمی شدن ۱۰۲ نفر دیگر انجامید. گزارش شده که حال برخی از زخمی‌ها وخیم است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «کسانی که بخواهند ما را مورد آزار و اذیت قرار دهند ما آن‌ها را به قتل می‌رسانیم.» برخلاف عملیات‌های شبانه ماه‌های اخیر نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، عملیات روز چهارشنبه، صبح در حالی انجام شد که خانه‌ها و مغازه‌های آن مملو از فروشندگان و ساکنان شهر بود که به کار روزانه خود مشغول بودند، اقدامی که بر شهدای این عملیات افزوده و به خشم عمومی فلسطینیان دامن زده است. سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی‌اند که این عملیات را در تعقیب سه عضو گروه مقاومت عرین‌الاسود (شیران بیشه) انجام داده‌اند، گروهی که از تأسیس آن حدود یک سال می‌گذرد و طی این مدت عملیات دردناکی در عمق سرزمین‌های اشغالی انجام داده است. در درگیری روز چهارشنبه، نابلس به میدان جنگی تمام عیار تبدیل شد که در جریان آن، دست‌کم ۱۱ فلسطینی شهید و ۱۰۲ نفر دیگری زخمی شدند که گفته می‌شود حال تعدادی از مجروحان نیز وخیم است. یک پسر ۱۶ ساله و دو مرد ۷۲ و ۶۱ ساله در این حمله شهید شده‌اند. یک مرد ۶۶ ساله نیز در اثر استنشاق گاز اشک‌آور جان باخته است. گروه عرین‌الاسود اعلام کرده که شش نفر از فلسطینیان شهید شده در عملیات نابلس، از اعصای این گروه هستند و وعده کرده که به تلافی عملیات اسرائیلی‌ها «دوبرابر دردی که نابلس متحمل شد، به اسرائیلی‌ها تحمیل خواهد کرد». خبرگزاری شهاب به نقل از شیران بیشه گزارش کرد که رژیم صهیونیستی ۱۱ نفر از مردم فلسطین را به شهادت رساند و به همین دلیل، فرماندهی العرین قصد دارد این پیام را به همه مخابره کند که «قطار مقاومت در کرانه باختری، شروع به حرکت کرده است و سوخت آن نیز خون بهترین جوانان این وطن است». این گروه با بیان اینکه با این وجود چگونه عرین‌الاسود می‌تواند به این جوانان خیانت کند، تصریح کرد، مقاومت در کرانه باختری، مسلح است و «به اسرائیل می‌گوییم که موفق نخواهی شد پدیده عرین‌الاسود را درک کنی». در این بیانیه آمده است: «عرین‌الاسود قدرت خود را از مردم فلسطین می‌گیرد. ما در زمان جنگ، در میان صدای انفجار و گلوله، به دنبال صدای تکبیر‌های شما هستیم. هر اندازه تکبیر‌های شما را بشنویم، می‌دانیم که در مسیر درست قرار داریم.»
عملیات در قلب سرزمین‌های اشغالی
اسرائیلی‌ها ماه قبل نیز در جنین، یکی دیگر از مراکز مقاومت در کرانه باختری، عملیاتی مشابه انجام دادند، ولی شمار شهدای عملیات روز چهار شنبه در نابلس از عملیات ماه گذشته جنین بیشتر بود. گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کرده‌اند که انتقام عملیات نابلس را از اسرائیل خواهند گرفت. اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که جنایت صهیونیست‌ها در نابلس مسئله تازه‌ای نیست، اما امروز ما وارد درگیری با دولت جنایتکاری شده‌ایم که برای تقویت پروژه صهیونیسم تلاش می‌کند. حازم قاسم، سخنگوی حماس اعلام کرد که مقاومت معادله موشک برابر موشک را نهادینه کرده است و همواره آماده پاسخگویی به تجاوز اشغالگران است. ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد که پیش از سپیده‌دم روز پنج شنبه ۴ اسفند چندین فروند راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است. با این حال، بیشتر تمرکزها، بر شیوه عملیات‌های شهادت‌طلبانه گروه عرین‌الاسود در داخل سرزمین‌های اشغالی است که طی ماه‌های گذشته انجام و منجر به کشته شدن ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست شده است. بعد از عملیات نابلس، گروه عرین‌الاسود فلسطینیان را دعوت کرد شبانه به خیابان بیایند و به هر وسیله‌ای خشم خود را از حملات اشغالگران نشان دهند. مردم فلسطین نیز در تمام شهر‌ها به خیابان آمدند و جوانان نیز با آتش‌زدن معابر و پایگاه‌های نظامیان اشغالگر، شب سخت و ناامنی را برای رژیم صهیونیستی رقم زدند. فلسطینیان همچنین روز پنج شنبه مراسم پرشکوه تشییع جنازه شهدای نابلس را برگزار کردند؛ مراسمی که بیشتر شبیه بیعت مجدد با شیران بیشه، به عنوان شاخه جدید مقاومت در کرانه باختری بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار