کد خبر: 1133201
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
امریکایی‌ها و رسانه‌هایشان حمله به اماکن عمومی به دست آشوبگران در ایران را «اعتراض» می‌نامند، اما حالا که به امریکا رسیده، مقامات خودشان هم آتش زدن اموال عمومی را نه فقط آشوب، بلکه مصداق «تروریسم» می‌دانند. اعتراضاتی که موجب گرفتن چنین موضعی از سوی یک مقام امریکایی شده، در واکنش به قتل یک شهروند به دست پلیس صورت گرفته است.

هفته گذشته یک معترض به ایجاد مرکز آموزشی پلیس آتلانتا طی درگیری با مأموران پلیس امریکا کشته شد. پلیس می‌گوید که این فرد حامل سلاح بوده و طی تبادل تیراندازی کشته شده است، اما در عین حال هنوز فیلم لحظه کشته شدن این جوان ۲۶ ساله را منتشر نکرده است.
در پی این حادثه، آشوب‌ها و هرج و مرج در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا خبرساز شد و صد‌ها نفر با مأموران پلیس در خیابان‌های شهر درگیر و تعدادی از آن‌ها دستگیر شدند. این تجمعات پس از صدور فراخوان‌ها برای برگزاری «شب خشم» در آتلانتا برگزار شد.
خبرنگار محلی شبکه فاکس نوشته که بخش اعظم اقدام معترضان «تظاهرات مسالمت‌آمیز» بود، اما با حضور تعدادی از افراد نقاب‌پوش این تجمع به خشونت کشیده شد. این افراد نقاب‌پوش شروع به پرتاب سنگ به مقر مرکزی اداره پلیس آتلانتا کردند و تجمع اعتراضی را به سمت خشونت بردند. تصاویر نشان می‌دهد که خودروی پلیس آتلانتا سوزانده شد، آشوبگران با چکش شیشه‌های ساختمان پلیس را شکستند و شعار‌هایی علیه پلیس روی دیوار‌های آن نوشتند.
حالا سخنان دارین شییِربام، رئیس پلیس آتلانتا جالب توجه است: «گروه کوچکی در بین جمعیت تظاهرکنندگان تصمیم به انجام اقدامات غیرقانونی از جمله شکستن شیشه‌ها و حمله به خودرو‌های پلیس گرفتند. برخی از آن‌ها مواد منفجره حمل می‌کردند.»
او ادامه داده: «نیاز به دانشمند هوافضا یا وکیل نیست تا بگوید که شکستن شیشه‌ها یا آتش زدن اعتراض نیست، بلکه این مصداق تروریسم است. آن‌ها بر همین اساس، متهم خواهند شد و متوجه خواهند شد که اداره پلیس متعهد به متوقف کردن این اقدامات است.»
این مقام پلیس امریکا چنین اقداماتی را مصداق تروریسم و شایسته برخورد دانسته است، اما مسئولان دولت امریکا در خصوص چنین وقایعی در ایران و سایر کشور‌هایی که با امریکا در روابط دوستانه نیستند، حتی حمله به نیرو‌های حافظ امنیت یا شکنجه و قتل آن‌ها را هم اعتراض قانونی می‌دانند و معتقدند هر نوع برخورد پلیس با آن‌ها مصداق سرکوب اعتراضات قانونی است! و به همین دلیل هم نهاد‌ها و مقام‌های قضایی و انتظامی ایران را در فهرست تحریم‌های به اصطلاح «حقوق بشری» خود قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار