کد خبر: 1131666
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فرمانده کل سپاه:
ما با مقاومت یکی هستیم و اگرچه از لحاظ جغرافیایی فاصله داریم، اما قلب، روح، دین و هدف‌مان یکی است. امروز همه دشمنان و تمام یخ‌زدگان سیاسی به میدان آمده‌اند. به هم‌پیوستن اروپایی‌ها را همین امروز می‌بینید، اما ملت ما آنقدر رشید و با صلابت عمل کرد که دوباره ناامیدی به درون قلب‌های دشمن کوچ کرد

فرمانده کل سپاه جبهه مقاومت را یک هویت به هم پیوسته دینی توصیف کرد و گفت: ما همه یکی هستیم و اگرچه از لحاظ جغرافیایی فاصله داریم، اما قلب، روح، دین و هدف‌مان یکی است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره سردار شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده لشکر بدر در دفاع مقدس که عصر دیروز برگزار شد، اظهار داشت: نام سردار بزرگ و خوشنام، سردار شهید اسماعیل دقایقی، نامی بزرگ و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است، زیرا وی یک مبارز واقعی و تعلیم‌یافته مکتب بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود، به همین دلیل این شهید سپاه اسلام را باید تندیس کامل فضایل اخلاقی، معرفتی و عرفانی دانست که همه این ویژگی‌ها در رفتار و اخلاق او عینیت یافته بود.
شهید دقایقی ستاره درخشان جبهه مقاومت
سردار سلامی با بیان اینکه شهید دقایقی در فهم و قدرت تفکر از سن دنیوی خود پیشی گرفته بود، گفت: هرگز گذشت زمان یاد و خاطره او را در ذهن و قلب ما کهنه نکرده است و ما او را زنده می‌دانیم. البته تنها فضایل اخلاقی نیست که شهید دقایقی را ستاره درخشان جبهه مقاومت کرده است، چرا که او فرمانده‌ای قدرتمند و بنیان‌گذار سپاه ۹ بدر بود که توانست سپاهی قدرتمند تشکیل دهد و بدین ترتیب به سرعت با جاذبه‌های اخلاقی و رفتاری‌ای که داشت، به محبوب‌ترین فرماندهان و مسئولان دفاع مقدس تبدیل شد؛ در واقع لشکری که او تشکیل داد، پایه‌گذار یک حرکت عظیم و مؤثر یعنی حشدالشعبی در عراق شد که توانستند در عراق کار‌های بزرگی را انجام دهند.
سردار سلامی ادامه داد: حشدالشعبی توانست آتش فتنه تکفیری‌های داعش را در عراق خاموش کند و در عین حال با متجاوزان امریکایی برای دفاع از هویت عراق جنگید. امروز هم آن‌ها به‌عنوان نیرویی بزرگ و تعیین‌کننده در جغرافیای جهان اسلام عمل می‌کنند و از سوی دیگر همچنان با نیروی قدس سپاه اخوت دیرینه خود را حفظ کردند و به‌عنوان یک نیروی قدرتمند در عراق نقش‌آفرینی می‌کنند.
فرمانده کل سپاه به جبهه مقاومت اشاره و عنوان کرد: ما همه یکی هستیم و اگرچه از لحاظ جغرافیایی فاصله داریم، اما قلب، روح، دین و هدف‌مان یکی است. امروز همه دشمنان و تمام یخ زدگان سیاسی به میدان آمده‌اند، چون تصور می‌کردند می‌توانند نظام را با مشکل جدی مواجه کنند و آن را فرو بپاشند، اما در تاریخ ۴۴ ساله انقلاب و سایر بلاد اسلامی که در افق انقلاب اسلامی هماهنگ شدند چیزی جز شکست برای آن‌ها ثبت نشده برای اینکه تاریخ دشمن منظومه‌ای از شکست‌های مداوم است.
سلامی تصریح کرد: هرچه دشمن بر طبل تهدید کوبید جز ناکامی چیزی عاید او نشد؛ به هم پیوستن اروپایی‌ها را همین امروز می‌بینید، اما ملت ما آنقدر رشید و با صلابت عمل کرد که دوباره ناامیدی به درون قلب‌های دشمن کوچ کرد و بار دیگر ملت ایران توانست در یک نبرد عظیم جهانی یک شکست قطعی به جبهه استکبار تحمیل کند، زیرا تمام دیکتاتور‌های عالم دست نشانده‌های دشمنان ما هستند و می‌خواهند با سرقت فرهنگی و هویت ملت‌ها سیطره کاملی را بر بلاد اسلامی تحمیل کنند.
تروریسم را امریکایی‌ها ایجاد کردند
فرمانده کل سپاه ادامه داد: همه دستگاه‌های شکنجه از امریکا و اسرائیل صادر می‌شود و انگلیسی‌ها هیچ سرزمینی نیست که نجنگیده باشند؛ در سرزمین ما چند میلیون انسان قحطی زده را کشتند و نظامی که بر اساس غارت دیگر ملت‌ها حیات خود را تثبیت کرده است نمی‌تواند درخشش یک ملت را ببیند.
سردار سلامی گفت: تروریسمی که امروز به ما نسبت می‌دهند مبتکر آن امریکایی‌ها هستند به نحوی‌که حاج قاسم را رسماً ترور کردند و به عهده گرفتند و سازمان منافقین را که ۱۷هزار نفر را در ایران به شهادت رسانده، حمایت کردند؛ امروز ببینید منافقین در کدام کشور پناه گرفته و چه کسانی حامی آن‌ها هستند. ملت ایران آگاه است، چون یک رهبر بزرگ دارد که دشمن را به زیبایی می‌شناسد و او می‌داند اگر همه آن‌ها جمع شوند قدرت آفرینش یک پشه را ندارند؛ پس ما ایستاده ایم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار