کد خبر: 1131659
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
عباس حاجی نجاری
 شکست سناریوی شورش دستوری غرب در بستر اغتشاشات اخیر برای براندازی نظام اسلامی با سردمداری برخی از فراریان وسلبریتی‌های مزدور، بار دیگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نهفته نظام اسلامی را آشکار کرد و دوستداران انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان را که در ماه‌های اخیر تحولات ایران را با دلشوره دنبال می‌کردند، به درستی راهی که انتخاب کرده‌اند امیدوارتر کرد. این دلشوره در گذشته هم سابقه داشته به گونه‌ای که در جریان فتنه ۱۳۸۸، آنگاه که سردمداران فتنه که برخلاف اغتشاشات اخیر متأسفانه از میان مسئولان گذشته نظام بودند آتش آن شرارت‌ها را در خیابان‌های تهران شعله ور ساخته بودند، برخی از سران مقاومت با دلواپسی سؤال می‌کردند که در پس این فتنه‌ها سرنوشت ما چه خواهد شد و البته برخی از آن‌ها که قلبی مطمئن‌تر داشتند به آن‌ها اطمینان می‌دادند که برای ایران اتفاقی نخواهد افتاد و نظام اسلامی با اقتدار این فتنه‌ها را پشت سر خواهد گذاشت و این در حالی است که نظام اسلامی در آن دوران توانست آن چالش را به فرصتی برای تقویت حوزه نفوذ نظام وانتقام از حامیان بیرونی فتنه تبدیل و اخراج آن‌ها را از منطقه رقم بزند. 
 اما در اغتشاشات اخیر درک اینکه چرا امثال مکرون، بایدن، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس و برخی دیگر از سردمداران نظام سلطه این‌گونه عریان به صحنه آمده و به زعم خود به حمایت از شرارت‌های کو‌ر در ایران پرداختند، چندان دشوار نیست چرا که از یک سو عقده ناکامی در مقابل نظام اسلامی و تحمل شکست‌های پی در پی در منطقه آن‌ها را کور کرده بود و در صدد انتقام از شکست‌های گذشته بودند و از سوی دیگر به نتیجه بخشی اقدامات چندساله سرویس‌های جاسوسی شان برای طراحی و اجرای سناریوی براندازی نظام وتجزیه ایران مطمئن بودند و تصور نمی‌کردند که این گونه رسوا شوند و به همین دلیل هم بود که بعد از فروکش کردن شرارت‌های اولیه و در حالی که در خیابان‌های تهران و دیگر شهر‌های ایران خبری نبود، آن‌ها مبتنی بر جریان‌سازی رسانه‌های وابسته و مزدوری که به کانون اصلی هدایت اغتشاشات تبدیل شده بودند، دائماً دم از حمایت از آشوب در ایران زده و حتی برای رهبرسازی برای آن از میان مزدوران، باهم مسابقه گذاشته بودند. 
البته شاید باور آن‌ها به نتیجه بخشی نقشه طراحی سرویس‌های جاسوسی و مراکز نظریه‌پردازی‌شان بی دلیل نباشد، چرا که یک نگاه اجمالی به نقشه طراحی وعملیاتی شده این سرویس‌ها بیانگر آن است که آن‌ها تمامی مقدمات لازم برای براندازی نظام اسلامی را در این اغتشاشات پیش‌بینی وپای کار آورده بودند؛ از مدت‌ها قبل برای غیرت زدایی از جوانان ایرانی برنامه ریزی کرده، فشار‌های اقتصادی را به اوج رسانیده، تمامی گروه‌های ضد انقلاب را متحد کرده و برای اقدامات میدانی و تروریستی سازماندهی کرده بودند، با پول‌های سعودی حساب‌های گردانندگان اغتشاشات را دائم شارژ کرده و حتی حق الزحمه کوکتل پرانی وپرچم وقرآن سوزی و... را از قبل می‌پرداختند و هیچ ابایی هم از کشته‌سازی نداشتند و به همین دلیل و مبتنی بر برآورد آن‌ها شرارت‌ها باید به نتیجه می‌رسید، اما چرایی شکست سناریو‌های آن‌ها را باید در محاسبات غلط واشتباه آن‌ها در شناخت واقعیات جامعه ایران، باور‌ها و اعتقادات دینی مردم ایران، پایگاه رهبری و مرجعیت در دل‌های مردم ایران، ظرفیت و توان نیرو‌های مدافع امنیت و... دانست. البته نباید تمامی تقصیر‌ها را گردن سرویس‌های جاسوسی انداخت، چرا که مشاوران و کارشناسان مورد اعتماد و مشورت غربی‌ها در طراحی و پیش‌بینی این سناریو‌ها، وطن فروشان و مزدوران فراری هستند که در آرزوی رسیدن به آلاف والوفی در غرب از کشور متواری و به امید دریافت دستمزد بالاتر یا کسب تابعیت در کشور‌های غربی با دروغ پردازی و بزرگنمایی مشکلات داخلی ایران، سرویس‌های غربی‌ها را دچار این فریب اطلاعاتی نموده و شکست سنگین تری از شکست‌های قبلی را به کارنامه آن‌ها اضافه کردند. 
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) روز ۲۲ دی‌ماه، در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با تبیین نقشه و محاسبات دشمن در حوادث اخیر با اشاره به اینکه: من به‌عنوان یک ناظر، در دل خود به مهندسی خوب دشمن «آفرین» گفتم چراکه همه‌چیز را در جای خود و به‌اندازه فراهم کرده بود، اما باوجوداین نقشه که در کشور‌هایی نیز اثرگذار است، موفق نشدند، زیرا محاسبه آن‌ها غلط بود، به برخی از این خطا‌ها اشاره و خاطرنشان کردند:خیال می‌کردند ملت ایران به علت مشکلات اقتصادی با نقشه براندازی و تجزیه‌طلبی آن‌ها همراهی خواهد کرد. خیال می‌کردند با فحاشی و بددهنی و اهانت‌های گوناگون می‌توانند مسئولان کشور را منفعل و از میدان خارج کنند. خیال می‌کردند با وسوسه و هیاهو می‌توانند مسئولان سطح بالای کشور را دچار اختلاف‌نظر کنند. خیال می‌کردند با دلار‌های نفتی فلان کشور مزدور امریکا می‌توانند اراده جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند. خیال می‌کردند با تشویق چند عنصر خودفروخته به پناهندگی به کشوری دیگر و لجن‌پراکنی علیه ایران، جوانان ما ناامید می‌شوند، درحالی‌که اشتباه کردند و کسی به آن‌ها اعتنایی نکرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند آن‌ها اشتباه کردند چراکه اراده و عزم جمهوری اسلامی از همه عوامل قدرت آن‌ها قوی‌تر و راسخ‌تر بود. 
اما با وجود شکست‌های بسیاری که غرب در این سال‌ها به دلیل محاسبات غلط از مردم ایران متحمل شده، این روز‌ها به تلاش‌های خود در عرصه‌های تشدید فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی برای افزایش مشکلات معیشتی مردم ایران و کاهش آستانه تحمل آن‌ها شدت بخشیده ومی کوشد مجدداً به اغتشاشات داخلی دامن زده واز این طریق زمینه را برای انزوای ایران و تصویب قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری فراهم کند. به همین دلیل است که رهبری تأکید فرمودند که: «محاسبات غلط دشمن نباید موجب غفلت ما شود، ما هم باید حواسمان باشد. این‌گونه نباشد که دچار غفلت و غرور شویم و بگوییم قضایا تمام شد. باید در میدان بمانیم و بدانیم عامل حفظ ملت، امید و وحدت ملی است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار