کد خبر: 1105833
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
تحقیر یانکی‌ها توسط سامورایی‌ها
تیم ملی فوتبال امریکا یکی از حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عصر دیروز در یک بازی پرانتقاد، ضعیف و فاقد برنامه با حساب ۲ بر صفر مغلوب تیم ملی فوتبال ژاپن شد.
فریدون حسن

تیم‌های ملی فوتبال امریکا و ژاپن عصر دیروز در دوسلدورف آلمان مقابل هم قرار گرفتند. امریکا که با هدف آشنایی با فوتبال آسیا و به‌خصوص ایران برای این بازی برنامه‌ریزی کرده بود در طول ۹۰ دقیقه اسیر فوتبال هجومی و با برنامه ژاپن بود و در نهایت هم با حساب ۲ بر صفر بازی را به حریف آسیایی خود واگذار کرد. نیمه اول مسابقه دیروز را باید دربست به ژاپنی‌ها داد. خط هافبک این تیم با در اختیار گرفتن میانه میدان عملاً بازی را از دست تیم امریکا خارج کرد و با توپ‌رسانی به پیستون‌های چپ و راست امریکا را در زمین خود محبوس کرد. یانکی‌ها در این نیمه خوش‌شانس بودند که ژاپنی‌ها تنها یک بار به گل رسیدند. تک‌گل این نیمه را کامادا در دقیقه ۲۴ وارد دروازه امریکا کرد تا دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند.
با شروع نیمه دوم امریکا به قصد جبران مافات پا به میدان گذاشت، اما یانکی‌ها هیچ برنامه‌ای برای رسیدن به دروازه ژاپن و حتی نزدیک شدن به آن نداشتند. به این ترتیب ژاپن بازهم صاحب توپ و میدان شد، به نوعی که امریکا بازهم در زمین خود محبوس شد و کوچک‌ترین حرکتی را انجام نمی‌داد. در دقایق پایانی بازی فشار ژاپن به حدی بود که تمام بازیکنان امریکا در محوطه جریمه خود جمع شده بودند تا بازی با همان یک گل به پایان برسد، اما این اتفاق هم رخ نداد تا در دقیقه ۸۸ میتوما با یک ضربه زیبا و فنی اختلاف را دوبرابر و تحقیر امریکا را کامل کند.
امریکا با نمایش دیروز مقابل ژاپن ثابت کرد که با چنین ترکیب و نوع بازی حرفی برای گفتن در جام جهانی نخواهد داشت و با آن حریفی که تصورش را داشتیم فاصله‌ای نجومی دارد. ژاپن هم را‌ه‌های گلزنی و کسب موفقیت مقابل امریکا را به خوبی به ایران نشان داد، به شرط آنکه کی روش و کادر فنی تیم ملی به همراه بازیکنان خوب این بازی را آنالیز کنند و امریکا را بیش از حد بزرگ جلوه ندهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار