کد خبر: 1101189
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
وزرا در سفر به استان‌ها خدمات دولت مردمی را تشریح می‌کنند
وزرا به نمایندگی دولت طی این هفته به سراسر کشور سفر می‌کنند و خدمت دولت را به مردم ارائه و طرح‌های استان مربوطه را افتتاح می‌کنند.

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت روز گذشته در نشست خبری و در آستانه یک سالگی دولت تصریح کرد: گزارش عملکرد‌های دولت در بخش‌های مختلف برای آگاهی مردم آماده شده است که برخی مسئولان نشست‌های خبری اختصاصی خود را برگزار کردند. وی به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: وزرا به نمایندگی دولت طی این هفته به سراسر کشور سفر می‌کنند و خدمت دولت را به مردم ارائه و طرح‌های استان مربوطه را افتتاح می‌کنند. سخنگوی دولت با توجه به اولویت‌های عملکردی دولت، شعار هفته دولت را «دولت مردم» عنوان و تصریح کرد: گزارش‌ها در راستای این شعار ارائه می‌شود و روز‌ها به ترتیب از چهار‌شنبه با نام‌های «میثاق با ولایت»، «فسادستیزی و عدالت»، «تحول و خلاقیت»، «خانواده و سلامت»، «اخلاق و معنویت»، «دانش و پیشرفت»، و «شجاعت و عقلانیت» نامگذاری شده است.
بهادری جهرمی به قانون رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی معلمان آن هم قبل از یک سالگی دولت سیزدهم و یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور تصویب و اجرا شد. آیین‌نامه در چارچوب قانون تدوین و تهیه و رتبه بندی معلمان اجرایی شد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی علی‌الحساب در اختیار قرار داده است.

خبر خوش برای بازنشستگان و کارمندان دولت
رئیس‌شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت گفت: سازمان امور اداری و استخدامی با موافقت سازمان برنامه و بودجه، پیشنهادی برای افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری و همچنین کارمندان دولت ارائه کرده که با آن دو موافقت شده است. وی افزود: برای افزایش حقوق کارمندان دولت به ویژه آنانی که حقوق شان کمتر از کارمندان دیگر است این پیشنهاد انجام شد تا مراحل نهایی شدن را طی کند و به مرحله اجرا در بیاید. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ماه آینده شاهد نهایی شدن پیشنهاد برای کمک به این دو قشر در هفته دولت خواهیم بود.

فرصت یک ماهه دولت برای معرفی وزیر تعاون
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اینکه چرا دولت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس معرفی نمی‌کند، گفت: طبق اصل قانون، فرصت معرفی وزیر سه ماه است و این فرصت هنوز تمام نشده است. دولت تا پایان شهریور وزیر پیشنهادی را معرفی می‌کند، البته وزارتخانه سرپرست دارد و بی تکلیف نیست.
سخنگوی دولت درباره فعالیت دولت برای عبور از تورم و خلق نقدینگی هم گفت: وضعیت اقتصادی کشور با تورم‌های بالای ۴۰ درصدی و حتی حدود ۶۰درصدی در شهریور گذشته شرایط را برای همه سخت و سنگین کرده بود که اصلاح آن نیازمند سپری کردن زمان لازم و سیاست‌های جدی است. وی یکی از سیاست‌های دولت را مردمی کردن یارانه‌ها برای مهار نقدینگی و خلق پول برشمرد. بهادری جهرمی با بیان اینکه میزان حجم نقدینگی در سال ۹۲ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، بیان کرد: این مبلغ در ۱۰ سال به چندین هزار میلیارد رسید و هشت برابر شد که این بمب نقدینگی بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دولت توانست با سیاست‌های خود سیر صعودی نرخ رشد را به جهت دیگری هدایت کند، چون با هشت برابر شدن رشد نقدینگی رشد اقتصادی در ۱۰ سال گذشته صفر بود، که امروز با این سیاست‌ها رشد اقتصادی ۵ درصد شده است و تورم ۶۰ درصدی شهریور به ۴۲ درصد رسید و تورم ۱۲ ماهه نیز ۱۲ درصد کاهش یافت.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت همچنین درباره تسهیلات طرح تعالی جمعیت و حمایت از فرزندآوری گفت: ۲۳۳ هزار طرح مثل وام فرزندآوری و خودرو برای جوانی جمعیت اختصاص یافت. وی با اشاره به وقوع برخی تخلفات در پرداخت وام ادامه داد: دولت مصمم به اصلاح نظام بانکی است و با جدیت در این مسیر پیش می‌رود، از مردم هم می‌خواهیم کمک و کوتاهی‌ها را اطلاع رسانی کنند و گزارش دهند.

مردم مطالبه‌گر ترک فعل‌ها در حوزه مسکن باشند
سخنگوی دولت در خصوص گرانی‌ها در بازار مسکن بیان کرد: کم‌کاری‌ها در حوزه مسکن باعث شد این کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود که اصلاح این مشکل نیازمند تکمیل طرح هایی، چون ساخت و ساز مسکن و طرح ملی مسکن است. وی با بیان اینکه مسکن با فاصله عرضه و تقاضا در کشور دچار چالش می‌شود، تأکید کرد: دولت سعی در عرضه دارد، چون مصوبات مُسکن‌های کوتاه مدت است و آثار بنیادی نیازمند تکمیل این طرح‌هاست. بهادری جهرمی از مردم خواست تا مطالبه‌گر ترک فعل‌های انجام شده در این نیاز‌های اساسی باشند.
سخنگوی دولت درباره ساماندهی زوار اربعین هم گفت: نخستین جلسه ستاد اربعین با حضور رئیس‌جمهور تشکیل و در یکی از جلسات دولت هم گزارش‌هایی ارائه شد. وی ادامه داد: حذف ویزا از جمله تدابیر دولت در تسهیل این سفر و برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم جهانی است. رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، بازگشایی مرز‌های جدید تسهیلات سازمان نظام وظیفه برای مشمولان، اعلام سقف هزینه پرواز را از جمله راهکار‌ها برای تسهیل مقدمات ایاب و ذهاب و اسکان برشمرد و تأکید کرد: زیبایی مراسم اربعین مردمی بودن آن است. از مردم دعوت می‌کنیم با مشارکت خود کمک کار این مراسم شوند.

پیشرفت ۸۶درصدی طرح آبرسانی غدیر
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: طرح آبرسانی غدیر در خوزستان ۸۶ درصد پیشرفت داشته و با سرعت بسیار این طرح کار خود را ادامه می‌دهد. وی افزود: برآورد اولیه اجرای طرح ۳۶ ماه بود که دولت با سرعت بیشتر جلو می‌رود تا آب شرب مناسبی برای ۲۶ شهرستان و ۱۰۰۰ روستای خوزستان تأمین کند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان شاهد افتتاح این پروژه حداقل در برخی بخش‌های جدی آن باشیم.

نظارت‌های ستادی مکمل سفر‌های استانی
بهادری جهرمی برنامه نظارتی رئیس‌جمهور را از ابتکارات دولت سیزدهم خواند و گفت: طرح نظارت ستادی از وزارتخانه‌ها ابتکاری است که رئیس‌جمهور تاکنون از شش وزارتخانه بازدید داشته است. به گفته سخنگوی دولت، در این طرح گزارش‌های عملکردی دستگاه دریافت می‌شود و مورد ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد. در جلسه ستادی رئیس‌جمهور، تمرکز بر اولویت‌های آن دستگاه است. بنابراین، مصوبات جلسه ماهانه منظم پایش و پیگیری می‌شود. رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، نظارت‌های ستادی را مکمل سفر‌های استانی دولت خواند و گفت: نتیجه آنچه در نظارت میدانی در استان‌ها انجام می‌شود در ستاد و آنچه در ستاد انجام می‌شود در استان‌ها پیگیری و مشاهده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار