کد خبر: 1099369
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
نمایندگان مجلس از دستگاه قضایی خواستند جلوی فساد و ورود مجدد مسببان پرونده ویلموتس را بگیرد
ترکش‌های ناشی از مدیریت تاج بر فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و هر روز بر بار مشکلات می‌افزاید، اما رئیس سابق بی‌توجه به فجایعی که به بار آورده در تلاش و تکاپو برای بازگشت است، آن‌هم در شرایطی که به‌زعم نماینده‌های مردم در مجلس گزینه‌ای که پرونده مفتوح دارد صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد و باید کنار گذاشته شود.
دنیا حیدری

برخلاف روز‌های نخست که صدا از کسی درنمی‌آمد و تنها رسانه‌ها بودند که گلو پاره می‌کردند، صف منتقدان بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال این روز‌ها آنقدر طویل است که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت، خصوصاً روزهاست که مشخص شده تأیید اولیه او از سوی کمیته بدوی که حال ماهیت خود آن نیز زیر سؤال است، نمی‌تواند کافی باشد. حالا شاید همه منتظر ورود قوه قضائیه به ماجرای تمام نشدنی پرونده ویلموتس و حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال هستند، اتفاقی که اگر بیفتد باید منتظر برچیده شدن بساط تاج و دوستانش از فوتبال بود.
ترکش‌ها ادامه دارد
بعد از حکم نهایی پرونده مارک ویلموتس از سوی دادگاه داوری ورزش (CAS) که فدراسیون فوتبال را به ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورو به اضافه ۵ درصد سود اضافه به ازای هر سال تأخیر محکوم کرد بر تعداد منتقدان حضور دوباره تاج در فدراسیون که تا پیش از آن چندان قابل توجه نبودند افزود، خصوصاً که به مبلغ فوق ۳۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی و همچنین ۳۵۴ هزار یورو به علاوه ۵ درصد سود سالانه رأی مانوئل فررا دستیار بلژیکی ویلموتس هم اضافه شد تا دیگر داد همه درآید. البته آرش فرهادی، مدیر حقوقی فدراسیون فوتبال بر این باور است که زیان‌های دیگر در آینده مشخص خواهد شد!
تاج به اندازه کافی خدمت کرده است
سیدنظام موسوی، نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی با کنایه به عملکرد تاج در گذشته از تأیید شدن او توسط کمیته بدوی با توجه به پرونده تاریکی که دارد ابراز تعجب می‌کند: «نمی‌دانم کمیته بدوی برای تأیید آقای تاج جهت نامزدی فدراسیون فوتبال از چه مراجعی استعلام گرفته، اما جهت اطلاع عرض می‌کنم پرونده ویلموتس در کمیسیون اصل۹۰ مجلس مفتوح است. جناب تاج! دوست قدیمی، هرچه خواستید خدمت کنید، کردید. اجازه دهید خون تازه‌ای در رگ‌های فوتبال ایران جاری شود.»
چطور شرایط برای افراد ناشایست مهیا می‌شود؟
‏ نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در تکمیل اعتراض موسوی به کاندیداتوری تاج به‌رغم باز بودن پرونده او در این کمیته تأکید می‌کند در به‌کارگیری افراد در مشاغل حساس که تعهدات آنان می‌تواند هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل کند، عدم سابقه محکومیت قطعی و پرونده مفتوح در دستگاه قضایی باید لحاظ شود: «با توجه به قطعی شدن رأی ویلموتس تلاش می‌کنیم حقایق پشت صحنه روشن شود و دوستانی که حضور داشتند مقابل مردم پاسخگو باشند. نمی‌دانم چرا به همین راحتی برای یک نفر که سوءمدیریت و برخورد ناشایست داشته، شرایط را فراهم می‌کنند تا بازگردد. نباید اجازه دهیم این مسیر جلو برود. انتظار داریم دستگاه قضایی ورود و مستندات را بررسی کند. در به کارگیری افراد باید به احراز صلاحیت توجه کنیم. بحث عدم صلاحیت تا زمانی که حکم قضایی صادر نشود ثابت نمی‌شود، اما معنایش این نیست که صلاحیت دارد. برای موضوع انتخاب یک نفر باید تعیین صلاحیت کنیم. کسانی که در مظان عدم صلاحیت هستند و شائبه دارند از لحاظ بنده به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ حق شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند؛ بنابراین تاج حق شرکت در انتخابات را ندارد.»
دست متخلفان رو شد
روابط عمومی وقت فدراسیون فوتبال ۲۲ آذرماه ۹۸ با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شد برای اولین بار در قرارداد‌های مشابه با آقای ویلموتس غرامت فسخ قرارداد صرفاً سه ماه حقوق ماهانه توسط طرفین تعیین شد که این موضوع در حال مذاکره است، لذا تفسیر‌های صورت گرفته از این موضوع و مبالغ طرح شده در سطح افکار عمومی کذب محض است و تأکید شده بود که در قرارداد منعقده و برخلاف قرارداد مشابه قبلی، فدراسیون مالیات نمی‌پردازد و با لحنی حق به جانب تأکید داشت آن‌ها که اطلاعات غلط دادند باید عذرخواهی کنند، اما بعد از گذشت چند سال، نه فقط مشخص شده تمام ادعا‌های آقایان سرتاپا نادرست و دور از واقعیت بوده که علاوه بر غرامت، فدراسیونی که تاج یک‌بار دیگر برای نشستن بر صندلی ریاست آن دندان تیز کرده باید مالیات ویلموتس را هم بپردازد.
هیچ ادعایی واقعیت نداشت
همین ادعا‌های خلاف واقع و فجایع به بار آمده در زمان مدیریت تاج در فدراسیون فوتبال که پرونده ننگین ویلموتس تنها یک نمونه از آن است و البته گل سرسبد، دلیل خوبی است تا نه فقط نماینده‌های مجلس که پیشکسوتان فوتبال هم در کنار مردم و رسانه‌ها خواهان کنار گذاشته شدن او از انتخابات فدراسیون فوتبال باشند. ناصر ابراهیمی، مربی اسبق تیم ملی فوتبال در راستای اعتراض‌های گسترده این روز‌ها به تلاش تاج برای بازگشت به فوتبال با مطرح کردن این پرسش که او چه تاجی بر سر فوتبال زده که باز هم قصد بازگشت دارد، موفقیت او در مسیری که پیش گرفته را به ضرر فوتبال ایران می‌خواند: «در گذشته پیتر ولاپان، رئیس وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گفت ما تا می‌آییم عکس یک رئیس‌تان را در مقر ای‌اف‌سی بچسبانیم، یک نفر دیگر رئیس می‌شود، درست مثل شرایط امروز فوتبال ایران. کارکشته‌ها خانه‌نشین شدند که مدیران دستوری بیایند، مگر می‌شود با این شرایط و نابسامانی‌هایی که در فوتبال ما دیده می‌شود کار کرد! نمی‌دانم او چه تاجی بر سر فوتبال ایران گذاشته که حالا می‌خواهد دوباره بیاید.»
وزیر مخالفتی ندارد!
وزیر ورزش، اما همچنان مخالفتی در خصوص تلاش تاج برای بازگشت به فوتبال ندارد: «موضوع بیت‌المال است و دور زدن مردم درست نیست. بحث ویلموتس را دو شب پیش تبیین کردم که یک سونامی است. منظورم با افراد خاصی نیست. از من پرسیده شد ویلموتس این اتفاق را رقم زده و مسببان آن برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند. من اختیار ندارم و از نظر قانونی نمی‌توانم ورود کنم. از اتفاقات ویلموتس راضی نیستیم، اما تنور انتخابات فدراسیون فوتبال باید گرم باشد. باید پیگیری کنیم، اما اینکه چه پرداخت پول و چه برخوردی با مسببانش می‌شود کار من نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار