کد خبر: 1099036
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سیدعبدالله متولیان

مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه، آنان را به جهاد تبیین به‌عنوان تکلیف ائمه جمعه فرا خوانده و تبیین صحیح موضوعات اجتماعی به‌ویژه تلاش نظام اسلامی برای برافراشتن پرچم عدالت را از وظایف مستمر و دائمی ائمه جمعه برشمردند: «ما طرفدار عدالت هستیم و پرچم آن را بلند کرده‌ایم، اما تحقق عدالت بدون کمک به طبقه محروم و مستضعف معنا ندارد». موضوع عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات، به‌عنوان رسالت قانون اساسی، از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام اسلامی بوده و اگر چه تا رسیدن به نقطه مطلوب و تراز ملت صبور و مقاوم ایران فاصله طولانی وجود دارد، اما بی‌شک در ٤ دهه اول انقلاب به‌رغم وجود موانع، جنگ، تحریم، فشار‌ها و کارشکنی‌های استکبار جهانی و سوءمدیریت و ضعف‌های داخلی، کارنامه‌ای افتخار آمیز و قابل دفاع داشته است، اما دشمن در خط تحریف و جنگ روایتگری، تصویری نازیبا و روایتی ناصواب و بس ظالمانه از توانمندی و عزم جمهوری اسلامی برای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات ارائه می‌دهد.
چندسالی است که دشمنان از غفلت ما در روایت صحیح و تبیین ظلم‌ها، خیانت‌ها و وابستگی رژیم سفاک پهلوی به امریکا و مفاسد گسترده اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این خاندان استفاده کرده و در جنگ روایتگری خط تطهیر، اقتدار و مقدس‌سازی حکومت وابسته، فاسد و طاغوتی پهلوی را در دستور کار امپراتوری رسانه‌ای غرب، جریان نفوذی، اپوزیسیون خارج نشین (سلطنت‌طلبان، منافقین و...) مرعوبان و مجذوبان غرب در داخل قرار داده و از عدم اطلاع نسل‌هایی که با ظلم‌های آن رژیم سفاک و ضد مردمی آشنایی ندارند استفاده کرده و جای جلاد و شهید را تغییر داده است. کارنامه ننگین و ظالمانه رژیم پهلوی از زبان عوامل و مدیران آن نظام از جمله افرادی نظیر ارتشبد فردوست، مسعود انصاری و علی شهبازی شنیدنی است، اما در نگاه مختصر ابتدایی به کارنامه ننگین رژیم طاغوتی پهلوی در مقایسه با تلاش جمهوری اسلامی برای بسط و گسترش عدالت، باید به نکات زیر توجه شود: ۱- جمعیت ایران قبل از انقلاب حدود ۳۰ میلیون نفر بوده و تولید نفت نیز بیش از ۷ میلیون بشکه رسمی و غیر رسمی بوده است، در حالی‌که جمعیت ایران پس از انقلاب به سرعت رشد کرده و اینک به عدد بیش از ۸۰ میلیون نفر رسیده و تولید نفت کشور نیز تحت تحریم‌های نظام سلطه همواره با افت و خیز مواجه بوده و دربالا‌ترین رقم به ۲ میلیون بشکه نرسیده است و گاهی نیز میل به صفر پیدا کرده، اما این موانع هرگز نتوانسته در اراده نظام برای خدمت به مردم خوب و شریف ایران و توسعه عدالت و رساندن ایران به جایگاه واقعی خود خللی وارد کند.
۲- قبل از انقلاب، چون حکومت پهلوی محصول کودتای امریکایی‌ها و دست نشانده آنان بود از حمایت ۱۰۰ درصدی امریکایی‌ها برخوردار بوده و تقریباً پهلوی هیچ مانعی برای پیشرفت و ارائه خدمت به مردم پیش رو نداشته است، ولی دریغ از کم‌ترین خدمت و احترام به ملت ایران. این در حالی است که جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت ظلم ستیز، استکبارستیز و ضدسلطه طی ٤٤ سال گذشته آماج شدید‌ترین توطئه ها، فتنه‌ها، کودتاها، جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، خرابکاری، نفوذ و... قرار داشته و امکان ارائه خدمات مناسب و خوب را نداشته، اما با این وصف کارنامه تحسین‌برانگیز و قابل دفاعی از خود به جا گذاشته است.
۳- نوع خدمات رژیم پهلوی مبتنی بر تبعیض شدید و نظام طبقاتی بود، به طوری که حتی در تهران به عنوان پایتخت کشور، فقط منطقه لرد نشین شمال شهر (شمیرانات، نیاوران، اقدسیه، فرمانیه و...) از مواهب و خدمات ویژه برخوردار بوده و تقریباً کل شهر و اکثر خانه‌ها فاقد آب آشامیدنی بوده و آب خود را از فشاری‌های سر کوچه‌ها تأمین می‌کردند و همچنین خانه‌ها فاقد لوله کشی گاز بوده و مردم سرمایش و گرمایش خود را از طریق نفت و به وسیله والور و علاءالدین و پخت و پز را با چراغ‌های سه قتیله‌ای و... انجام می‌دادند. وضع مخابراتی هم که افتضاح بود و مردم از طریق کیوسک‌های تلفن همگانی آن هم به تعداد بسیار محدود با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. از نظر سرانه فضای سبز نیز شهر تهران وضع اسفباری داشته و در کل تهران یک اتوبان وجود داشت که فرودگاه مهرآباد را به کاخ سعدآباد متصل می‌کرد. این وضع شهری مثل تهران بود وای به شهر‌های دیگر کشور و وامصیبتا به حدود ۶۰هزار روستا که فاقد راه و حتی کم‌ترین خدمات بهداشتی، درمانی و آب و برق و مخابرات بودند.
٤- علاوه بر موارد مذکور سلطه امریکایی‌ها بر شرف و ناموس ایرانی که از دردناک‌ترین قصه‌های پرغصه مردم ایران بود که سگ امریکایی بر ناموس ایرانی شرف داشت و دردناک‌تر اینکه در تاریخ می‌خوانیم که زنان باشرف بختیاری را مجبور به شیردادن به سگ امریکایی می‌کردند. عزت ملت ایران را پامال سم ستوران سلطه گران امریکایی و اروپایی کرده بودند؛ اما اساس جمهوری اسلامی توزیع عدالت و ارائه خدمات جامع به همه مردم ایران بوده و در این خصوص کارنامه قابل دفاع نه تنها نسبت به حکومت پهلوی بلکه نسبت به بسیاری کشور‌های مدعی جهان داشته است. هم اینک با وجود همه مشکلات و موانع و تحریم‌ها، تهدید‌ها و... اغلب نقاط کشور دارای راه، برق، مخابرات و گاز شهری بوده و از خدمات یکسان بهره‌مند هستند.
۵- در ایران پس از انقلاب در برابر تفکر انقلابی و جهادی که مبدأ و منشأ همه پیشرفت‌ها و افتخارات کشور و اعتمادسازی‌ها، امیدآفرینی‌ها و شور و نشاط عدالت‌خواهی و خدمت رسانی به مردم است، یک تفکر مرعوب یا مجذوب غرب که بستر نفوذ را برای دشمن فراهم کرده، همواره در مسیر پس‌رفت، وابستگی بیشتر به غرب و اعتمادسوزی، ناامیدسازی مردم عمل کرده و نگذاشته حلاوت و شیرینی خدمت، کام مردم را شیرین کند. به‌عنوان مثال این جریان دلداده غرب حماسه عظیم دوم خرداد را به کام مردم زهرآگین و تلخ ساخته و با تشکیل جبهه برانداز مشارکت مسیر نفوذ دشمن را هموار ساختند.
۶- این از افتخارات نظام اسلامی است که در قیاس با رژیم پهلوی، پس از انقلاب شاهد انقلاب در ارائه خدمات هستیم، به طوری‌که علاوه بر تمامی شهر‌های کشور، تقریباً اکثر ۶۰ هزار روستای کشور از «برق و خدمات جانبی»، «مخابرات و تلفن ثابت و خدمات تلفن همراه»، «لوله کشی و خدمات آب سالم»، «راه مناسب و قابل دسترسی به شهرها»، «لوله کشی و استفاده از گاز شهری» و... بهره‌مند هستند. عدالت محوری در ارائه خدمات هماهنگ به روستا‌ها تنها یک محور و یک نمونه از صد‌ها مورد از تلاش‌های عدالت‌محور نظام اسلامی است که پرداختن اجمالی و مختصر به هر کدام از آن‌ها نیز مستلزم یک مقاله مستقل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار