کد خبر: 1099022
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
‌سردار حسین رحیمی*

امروز به واسطه گسترش و توسعه فضای مجازی شاهد تبادل سریع اطلاعات، موضوعات و مسائل مختلف و از سوی دیگر شاهد انتقال فرهنگ‌ها، آداب، دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در بین جوامع هستیم که البته این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای رشد و تعالی انسان‌ها باشد و در مقابل نیز می‌تواند آسیب‌ها و مشکلاتی را درپی داشته باشد. بدون شک و به‌طور قطع فضای مجازی محیطی است که می‌توان از آن به نحو مطلوب استفاده کرد، چراکه از ظرفیت بی‌نهایتی برخوردار است و در این راستا موفقیت با کسانی است که در این فضا، میدان‌داری و در راستای سیاست‌ها و اهداف خود بستر‌سازی و ریل‌گذاری کنند. امروز دشمنان ما بسیاری از سیاست‌ها و مسائل خود را از طریق فضای مجازی، به صورت هنرمندانه و زیرکانه به مخاطبان خود ارائه می‌دهند و نقشه‌های خود را پیش می‌برند.
در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده است دشمنان یکی از مهم‌ترین حربه‌های خود برای ضربه زدن به ارکان اسلام و انقلاب را مقابله با عفاف و حجاب می‌دانند. در این راستا، کار‌های زیاد و سرمایه‌گذاری‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای هم انجام داده‌اند. در این زمینه می‌توان به سناریوساز‌های مختلف در حوزه فرهنگ اشاره کرد. به این شکل که با سناریوی مشخص و از قبل طراحی شده، فرد یا افرادی را با تیپ‌های زننده به سمت گشت‌های امنیت اخلاقی می‌فرستند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که در مواجهه سوژه‌ها با گشت‌های امنیت اخلاقی چالش‌های جدی ایجاد شود و در سوی دیگر این حوادث فوراً توسط دیگر افرادی که در این سناریو نقش ایفا می‌کنند، مستندسازی می‌شود و سپس با تقطیع فیلم ضبط شده به‌طور ویژه نسبت به انتشار آن در فضای مجازی و سیاه‌نمایی و در ادامه آن، کامنت‌گذاری‌های مهندسی شده داستانی را به رشته تحریر و تصویر می‌کشانند که کاملاً دروغ و ساختگی است.
همچنین در دستگیری برخی باند‌ها که در زمینه فساد و ترویج بی‌بند و باری فعالیت داشته‌اند، مشخص شده است این باند‌ها با برنامه‌ریزی‌های حساب شده افرادی را با پوشش و آرایش‌های خاص به کار گرفته‌اند تا در ساعاتی مشخص در نقاط خاصی از شهر پرسه بزنند تا از این طریق بتوانند آرام‌آرام و به‌طور خاموش، بی‌بند و باری و لاقیدی را در جامعه ترویج کنند یا با عرضه فراوان مدل‌های جدید در پوشش‌های بانوان که به‌طور جد با فرهنگ و سنن و آداب و رسوم و همچنین اعتقادات ما اختلافات ماهوی دارند، به‌گونه‌ای با ارائه عجیب و غریب و خارج از ضوابط و قواره اینگونه مدل‌ها شاهد محو و کمرنگ شدن لباس‌های پوشیده و محجبه هستیم.
همه این مسائل نشان‌دهنده شبیخون و تهاجم و ناتوی فرهنگی است که از سال‌ها قبل رهبر معظم انقلاب بار‌ها به مسئولان و دغدغه‌مندان انقلاب گوشزد می‌کردند، اما متأسفانه اقدامات بایسته و شایسته‌ای در این عرضه انجام نشد و اینگونه بود که امروز با یک حساب سرانگشتی به وضوح متوجه می‌شویم در این حوزه شاهد کم‌کاری و عقب‌ماندگی‌های جدی هستیم، به‌طوری‌که در این شبیخون فرهنگی، دشمنان سوار بر اسب تروای خود تا قلب خانه‌های ما رخنه کرده‌اند و اگر تیزبینی، هوشمندی و تذکرات حکیمانه رهبر معظم انقلاب نبود به‌طور قطع و یقین امروز مغلوب این شبیخون شده بودیم، اما شاهدیم که مقام معظم رهبری در این عرصه خود به تنهایی علم این حماسه بزرگ را به دوش کشیدند و نقشه‌های شوم دشمنان را با خطابه‌ها و روشنگری‌های خود نقش بر آب کردند.
امروز هم در عرصه دفاع از حریم عفاف و حجاب، فراجا با نگاهی ایجابی پای کار آمده است تا از حریم عفاف و حجاب و حیا و شرف جامعه دفاع کند و اجازه ندهد برخی عناصر خودفروخته که مهندسی شده با دریافت مزد و وعده و وعید‌های مختلف با پوشش‌های نامناسب و زننده به دنبال عفاف‌زدایی و حیازدایی از جامعه هستند، اهدافشان را عملی کنند؛ لذا باید مجدداً اذعان داشت که گشت‌های امنیت اخلاقی در راستای مقابله با حیازدایی و عفاف‌زدایی است.
*رئیس پلیس پایتخت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار