کد خبر: 1093745
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در پی یک حمله سـایـبـــری، آژیر‌های هشدار خطر رژیم صهیونیستی چندین بار به صدا درآمد و شهرک‌نشینان وحشت‌زده از ترس حملات موشکی به پناهگاه‌ها پناه بردند.

این روز‌ها سرزمین‌های اشغالی صحنه حوادثی رمزآلود است، به طوری که یک شنبه شب منابع خبری از شنیده شدن صدای ممتد آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. بررسی‌ها از بازخورد‌های به صدا در آمدن ممتد آژیر‌های خطر در شهر‌های مختلف رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که به احتمال فراوان کلید آژیر خطر نظامی اسرائیل در دست هکر‌ها قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پنج شهر بزرگ صهیونیست‌ها، آژیر به مدت ۵۰ دقیقه به صدا درآمده است و فقط در یک شهر ۳۰ هزار نفر به پناهگاه رفته‌اند. غیر از قدس اشغالی، صدای آژیر در شهر‌های دیگر از جمله ایلات، هولون، اشکلون و اشدود نیز به صدا درآمده است. اکنون مهم‌ترین مسئله مقامات و ساکنان سرزمین‌های اشغالی این است که کدام صدای آژیر واقعی است و باید به پناهگاه‌ها بروند و کدام یک غیرواقعی است، همین مسئله سبب سردرگمی عجیب میان آنان شده است. دو هفته پیش نیز اتفاقات مشابهی در اسرائیل رخ داده بود و به‌رغم تلاش‌های مقامات نظامی اسرائیل برای رفع این اختلال در آژیر‌های خطر، هنوز موفق به این مهم نشده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، ارتش این رژیم روز دو شنبه در بیانیه کوتاهی مدعی شد که علت به صدا درآمدن آژیر خطر در قدس و دیگر مناطق اسرائیل نقص فنی بوده است. این بیانیه همچنین افزود که این موضوع در دست بررسی و تحقیق است. این بیانیه همچنین ادعا کرد که نگرانی در خصوص حادثه امنیتی وجود ندارد. در بیانیه اولیه ارتش رژیم صهیونیستی گفته شده بود که آژیر‌ها در نتیجه نقص فنی بوده است، اما بعداً گفتند که این آژیر‌ها از بلندگو‌های غیرنظامی به صدا درآمدند، نه بلندگو‌های متعلق به فرماندهی جبهه داخلی ارتش.
به گزارش تسنیم، در واقع آژیر خطر نظامی اسرائیل به چوپان دروغگویی تبدیل شده و ساکنان این سرزمین‌ها یا فعلاً باید میان خانه و پناهگاه در هروله و رفت وآمد باشند یا بی‌اعتنا به آن در خانه بمانند که در این صورت با هر احتمال دیگری از جمله حمله راکتی یا موشکی مقاومت می‌توانند مواجه شوند. اسرائیل که حتی نمی‌تواند با حملات سایبری مقابله کند ادعا کرده که توان نظامی خود را برای مقابله با تهدیدات ایران تقویت خواهد کرد. بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل دیروز در سخنانی ادعا کرد که این رژیم در حال ایجاد ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه تحت رهبری امریکاست. این درحالی است که قرار است در سفر آتی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به عربستان و سرزمین‌های اشغالی بحث تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران مورد بررسی قرار گیرد.
رزمایش بزرگ مقاومت در غزه
در پی تشدید تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، رزمایش «عزم‌الصادقین» با مشارکت چند تشکیلات نظامی وابسته به «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی در غزه روز دو شنبه آغاز شد. بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در این رزمایش چند تشکیلات نظامی وابسته به «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی مشارکت دارند. «ابوحمزه» سخنگوی سرایا القدس اعلام کرد که در این رزمایش، عملیات‌های میدانی مختلف شبیه‌سازی خواهد شد. وی با بیان اینکه تشکیلات نظامی مختلفی از جمله یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای در این رزمایش حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این اقدام در راستای بالا بردن آمادگی جنگی مجاهدان فلسطین و تأکیدی از سوی ما بر تداوم مسیر طولانی تا آزادسازی و بازگشت آوارگان است. ابوحمزه تأکید کرد: این رزمایش با مشارکت تشکیلات نظامی مختلف که بارز‌ترین آن یگان موشکی و توپخانه‌ای است، برگزار می‌شود. سرایا‌القدس یک‌شنبه شب اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر و اعلام کرد، در نتیجه برگزاری رزمایش عزم الصادقین، سواحل غزه منطقه نظامی بسته خواهد بود. از سوی دیگر، طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین هم دیروز در سخنانی گفت، منطقه در برابر تحولات بزرگ قرار دارد و این تحولات فقط در سطح فلسطین نیست بلکه با اتحاد محور مقاومت به سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رسیده است. وی به فارس گفت: «ما از تحولات بزرگ در منطقه در نتیجه ایستادگی ملت فلسطین و پافشاری مقاومت فلسطین سخن می‌گوییم.» طارق سلمی ادامه داد: مقاومت فلسطین در نبرد «سیف‌القدس» با اشغاگر معادله‌ای روشن وضع کرد، این مقاومت بود که ابتکار عمل را در دست داشت و با اشغالگر از فاصله صفر می‌جنگید؛ موشک‌های مقاومت در میدان حاضر بودند و همین موضوع، اشغالگر صهیونیستی را دچار سردرگمی کرد. وی افزود: تا این لحظه نیز بازتاب نبرد سیف‌القدس به تمام اراضی ما در کرانه باختری تا اراضی اشغالی در تل‌الربیع می‌رسد و تأکید می‌کند که ملت فلسطین در برابر این تجاوز سازمان یافته و رو به افزایش عقب‌نشینی نخواهد کرد و شکست نخواهد خورد. سلمی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به افزایش انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی و بحران‌های داخلی این رژیم، آیا می‌توان گفت در برابر تحولات بزرگ در منطقه و جهان قرار داریم» تأکید کرد: بدون تردید این تحولات فقط در سطح فلسطین نیست بلکه با اتحاد محور مقاومت و گشایش تمامی جبهه‌ها در صورت تداوم جنایات نظام‌مند دشمن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.
وی به رونمایی از پهپاد جنین و هدف گرفته شدن یک جیپ صهیونیست با این پهپاد پرداخت و گفت: «این پیامی مهم برای دشمن صهیونیستی مبنی بر آن است که مقاومت برای شکست اشغالگر و بازگرداندن تمام حقوق ملت فلسطین آماده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار