کد خبر: 1088424
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
به‌رغم هشدار‌های دمشق، رژیم صهیونیستی بار دیگر با حملات موشکی مناطقی را از خاک سوریه مورد هدف قرار داد که طی آن پنج نفر کشته و هفت تن زخمی شدند. اقدام به عمل پدافند سوریه هم سریع بوده و توانسته بیشتر موشک‌ها را رهگیری کند. این حملات در زمانی انجام می‌شود که روابط مسکو و تل‌آویو به خاطر بحران اوکراین متشنج شده است.

به‌رغم هشدار‌های دمشق، رژیم صهیونیستی بار دیگر با حملات موشکی مناطقی را از خاک سوریه مورد هدف قرار داد که طی آن پنج نفر کشته و هفت تن زخمی شدند. اقدام به عمل پدافند سوریه هم سریع بوده و توانسته بیشتر موشک‌ها را رهگیری کند. این حملات در زمانی انجام می‌شود که روابط مسکو و تل‌آویو به خاطر بحران اوکراین متشنج شده است.

در حالی که همه توجهات جهانی به جنگ اوکراین متمرکز است، رژیم صهیونیستی از این فرصت استفاده کرده و حملات موشکی را به خاک سوریه تشدید کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جمعه شب از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه مرکزی سوریه خبر داد. یک منبع آگاه نظامی سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با شلیک موشک از سمت مدیترانه در غرب بانیاس، چند نقطه در منطقه مرکزی را هدف قرار داد. پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز مقابله و اکثر آن‌ها را ساقط کرد. وی افزود: با این وجود پنج نفر از جمله یک غیرنظامی کشته و هفت شهروند دیگر از جمله یک کودک مجروح شدند. علاوه بر آن، خسارت مالی نیز به منطقه مورد هدف، وارد شد. خبرنگار سانا در حماه نیز گزارش کرد که این تجاوز رژیم صهیونیستی همچنین منجر به وقوع چندین آتش‌سوزی در جنگل‌های حومه مصیاف شد.
بر اساس گزارش‌ها، جنگنده‌های صهیونیست ۳۲ موشک را از آسمان مدیترانه به بانیاس شلیک کرده‌اند که پدافند هوایی سوریه توانسته ۸۰ درصد این موشک‌ها را رهگیری کند. این اولین باری است که اسرائیل از این مسیر برای حمله به سوریه استفاده می‌کند و رهگیری این میزان از موشک‌های شلیک‌شده نیز کم‌سابقه و احتمالاً بی‌سابقه است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. این تجاوزات هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل این حملات را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده است. دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بار‌ها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب در بیانیه‌ای، حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد. به گزارش شبکه روسیا الیوم، جهاد طه، سخنگوی حماس در این راستا اعلام کرد که این حملات ماهیت واقعی و خوی مجرمانه رژیم صهیونیستی را دوباره عیان ساخت. وی تأکید کرد که اسرائیل نه تنها خطری برای فلسطینیان و مقدسات فلسطینی است، بلکه این رژیم برای کل منطقه ماهیت سمی دارد.
حملات موشکی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه درحالی انجام می‌شود که روابط روسیه و این رژیم در ماه‌های اخیر بر سر بحران اوکراین به شدت متشنج شده است. حملات موشکی جمعه شب ساعاتی پس از صدور بیانیه ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل انجام شد که قتل خبرنگار الجزیره را به شدت محکوم کرده بود. گفته می‌شود روسیه نقش مهمی در صدور این بیانیه علیه اسرائیل داشته است. پدافند هوایی مستقر در سوریه شامل موشک‌های اس ۳۰۰ روسی است که در دو سال گذشته در مقابله با حملات موشکی اسرائیل موفق عمل کرده است. حضور مزدوران اسرائیلی در کنار ارتش اوکراین برای مقابله با نیرو‌های روسی و موضع‌گیری منفی مقامات صهیونیستی به حملات روسیه در اوکراین، خشم کرملین را در پی داشته است.
همزمان با حملات اسرائیل به سوریه، نیرو‌های مسلح وابسته به ترکیه هم به مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع محلی در شهر‌های نبل و الزهرا در شمال سوریه حمله کردند که به کشته شدن یک کودک سوری و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد. به گزارش شبکه المیادین، افراد مسلح روز جمعه مینی‌بوس حامل نیرو‌های دفاع محلی ارتش سوریه را در بین منطقه «نبل» و «الزهرا» هدف قرار دادند که در پی آن ۱۲ نفر از این نیرو‌ها کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند و دیروز مراسم تشییع جنازه آن‌ها بود که تروریست‌ها حملات راکتی را به این مراسم انجام دادند. نیرو‌های ارتش حین انتقال از نقطه درگیری در محور «عینجاره» واقع در غرب استان حلب هدف قرار گرفتند. برخی رسانه‌های محلی سوریه می‌گویند که عناصر گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» این حمله را انجام داده‌اند، اما با این حال، منابع رسمی سوریه هنوز گزارشی در این خصوص منتشر نکرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار