کد خبر: 1088240
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در حال جراحی اقتصادی هستیم و این جراحی سختی‌هایی دارد، خطاب به بسیجیان گفت: به کمک مردمی بشتابید که سخت زندگی می‌کنند. شما مظهر آسایش، آرامش و امنیت برای مردم هستید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در حال جراحی اقتصادی هستیم و این جراحی سختی‌هایی دارد، خطاب به بسیجیان گفت: به کمک مردمی بشتابید که سخت زندگی می‌کنند. شما مظهر آسایش، آرامش و امنیت برای مردم هستید.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره اسوه در مشهد اظهار کرد: هر بنای عظیم تکیه بر ستون‌ها و استوانه‌های مستحکم دارد و پایگاه‌های بسیج، همان ستون‌های قدرتمند و مقاوم و ریشه‌دار بنای باعظمت انقلاب و نظام اسلامی هستند.
وی افزود: بسیج در دامان سختی‌ها رشد کرده، در میدان جهاد متولد شده و در عرصه نبرد‌های بزرگ استحکام یافته است. بسیج شمشیر اسلام، انقلاب، تجلی اراده الهی، نماد مغفرت و فضل الهی است.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: مسیر ما برای رسیدن به قله‌های بلند عزت و استقلای و آزادی، از طریق برداشتن گام‌های بلند در یک میدان جهاد مستمر طی می‌شود. برداشتن نخستین گام، شرط لازم برای طی شدن یک مسیر است، اما کافی نیست.
وی افزود: پیروزی در فجر۵۷ نقطه طلوع خورشید اسلام و سرآغاز حاکمیت الله بود، اما آنچه مهم‌تر است، استمرار این مسیر و استقامت است. مسیر جهاد طولانی است، اما مردان و زنان مجاهد صبور و شکیبا هستند. مستمراً حاضر و ناظر و بر عهد و پیمان خود باقی هستند و آن را رمز بقای استمرار حرکت خود می‌دانند. سردار سلامی در ادامه گفت: حرکت ما اولاً طولانی است و ثانیاً به صورت مستمر با شیاطین جن و انس در مبارزه و نبرد است. اسلام به خودی خود رفعت و بزرگی پیدا نمی‌کند و احکام الهی به خودی خود جاری نمی‌شود. پیاده‌سازی حدود و احکام الهی حاکمیت می‌خواهد و حاکمیت، قدرت و ارتقا و تحول می‌خواهد و تکامل می‌خواهد، چون دشمن مستمراً جبهه عوض می‌کند و راهبرد‌ها را تغییر می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: از آن روز اول تا امروز که ما در مسیر گام دوم این انقلاب بزرگ هستیم، همه جا با یک دست باید می‌ساختیم و با یک دست می‌جنگیدیم. با یک دست باید عظمت از دست رفته را می‌ساختیم و با یک دست باید کاخ استیلای دشمن را ویران می‌کردیم. هر دو دست‌های ما فعال بود.
حضور بسیج در صحنه انقلاب، حیاتی است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری حضور بسیج در صحنه انقلاب، نه تنها ضروری، بلکه حیاتی است.
وی افزود: جای کوتاه آمدن در هیچ مقطعی از انقلاب نیست. ما امروز شایستگی قرار گرفتن در میدان جهاد در رکاب ولی امر مسلمین را یافته‌ایم که این یک توفیق بزرگ است. هر چه صحنه سخت‌تر باشد، حضور مؤمنانه ما بیشتر حیاتی و جدی است.
سلامی تأکید کرد: روزگاری با دست خالی در میدان جنگ ایستادید و با دست پر از صحنه جهاد پیروزمندانه خارج شدید. نترسیدید، از جنود ابلیس و شیطان ترسی نیست. آنجایی باید ترسید که مؤمن، میدان را ترک کند.
وی خاطرنشان کرد: تجربه این ۴۳ساله نشان داده باطل نابودشدنی است. باطل هویتی ندارد. نبود حق است که به او میدان می‌دهد. بسیج یارانه الهی برای مردم است که به یاری مردم بشتابد و بار سختی را از دوش آن‌ها بردارد و سختی را برای آن‌ها قبل تحمل کند. بسیج راهگشاست. هیچ کشوری از این موهبت برخوردار نیست.
نبرد ما خاتمه نیافته است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: عنصر اصلی عبوردادن ما از ۴۰سال جهاد نابرابر با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ بشر، شخصیتی هستند جانباز و در میانه میدان که با تدبیر و حکمت، انقلاب و نظام را اداره می‌کنند. قدرت‌های بسیار بزرگ‌تر به دلیل نداشتن این موهبت الهی فروریختند. وی تأکید کرد: نبرد ما خاتمه نیافته است. ما در مسیر قدرتمند شدن، ساخته شدن و شکست‌ناپذیر شدن هستیم. مردم بیش از گذشته به شما نیاز دارند. هر پایگاه یک نظام اسلامی کوچک در مقیاس محله است. وقتی این نقاط منفصل از هم را به هم متصل می‌کنیم، این بنا پایدار باقی می‌ماند.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز دشمن فشار را در حداکثر ممکن وارد کرده است. مقاومت یعنی استقامت در گستره زمان. این یک رقابت بین ما و دشمن است و آن کسی پیروز میدان است که در سختی‌ها خسته نمی‌شود. وی افزود: امروز بسیجیان در حال رساندن آب به مردمان نواحی تشنه و محروم هستند و چه عبادتی از این بالاتر است؟ مگر می‌شود جامعه از شما بی‌نیاز شود؟ امروز ما تقریباً جزو کشور‌هایی هستیم که بیشترین توفیق و کمترین تلفات را در مقابل بیماری همه‌گیر جهانی داشته‌ایم. مگر ساختن کشور بدون شما ممکن است؟
سردار سلامی در ادامه گفت: بسیج متعلق به همه است و از کسی شناسنامه نمی‌خواهد. به هر کسی که نیازمند باشد، کمک می‌کند. بسیج، جوانمردی را از امیر مؤمنان (ع) آموخته است. این مرام و مسلک بسیج است. خدا با وجود شما به هیچ دشمنی اذن استیلا نمی‌دهد و از شما دفاع می‌کند و به شما نصرت می‌دهد. این منطق حق است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما در حال جراحی اقتصادمان هستیم و این جراحی سختی‌هایی دارد. به کمک مردمی بشتابید که سخت زندگی می‌کنند. با بودن شما آسایش و آرامش می‌بینند. شما مظهر آسایش، آرامش و امنیت برای مردم هستید. وی افزود: دشمن امروز می‌خواهد ما را در خانه‌هایمان شکست دهد، ولی، چون شما هستید، نمی‌تواند.

بسیج هیچ‌گونه خط‌کشی ندارد
در بسیج هیچ‌گونه خط‌کشی‌ای وجود ندارد. ما خادم و نوکر مردم هستیم و به این خادمی مردم افتخار می‌کنیم.
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر دیروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره اسوه در مشهد با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد حرکت عمومی برای تحقق دولت اسلامی و شکل‌گیری جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی اظهار کرد: عمود خیمه بسیج پایگاه‌های مقاومت هستند. باید پایگاه‌های مقاومت را ضمن احیا و به ظرفیت‌رسانی، توسعه دهیم و تقویت کنیم و چشم‌انداز آن‌ها تشکیل محله اسلامی باشد و این محلات نقطه اسلامی، مقدمه تشکیل و تحقق دولت اسلامی در همه زمینه‌ها باشد. وی افزود: محله‌های اسلامی نقطه نهایی جامعه اسلامی نیست، بلکه نقطه عزیمت مقدماتی برای تحقق دولت اسلامی و در نتیجه آن، شکل‌گیری جامعه اسلامی است.
سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی سخنان مطرح شده درباره اینکه در بسیج خط‌کشی و مرزبندی وجود دارد، تأکید کرد: متأسفانه برخی مسئولان در برخی سطوح به دلیل فاصله گرفتن از بسیج، فکر می‌کنند در بسیج خط‌کشی‌ای وجود دارد، اما تأکید فرمانده سپاه پاسداران بر این بوده است که همه در آبادانی کشور نقش‌آفرینی کنند و ما هیچ‌گونه خط‌کشی‌ای در این زمینه نداریم. وی افزود: در بسیج هیچ‌گونه خط‌کشی‌ای وجود ندارد. ما خادم و نوکر مردم هستیم و به این خادمی مردم افتخار می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار