کد خبر: 1087987
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
ایران بار‌ها هشدار داده بود شکل‌گیری اقدامات تروریستی در خاک خود از طریق خاک کشور همسایه را تحمل نخواهد کرد و در صورت انجام چنین اقداماتی با استفاده از خاک کشور دیگر، پاسخی درخور به تروریست‌های مستقر در آن کشور داده می‌شود.
زینب شریعتی

ایران بار‌ها هشدار داده بود شکل‌گیری اقدامات تروریستی در خاک خود از طریق خاک کشور همسایه را تحمل نخواهد کرد و در صورت انجام چنین اقداماتی با استفاده از خاک کشور دیگر، پاسخی درخور به تروریست‌های مستقر در آن کشور داده می‌شود.

روز گذشته نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد ایران به مواضعی از تروریست‌های مستقر در شمال عراق در شهر اربیل حمله کرده است. دو ماه پیش و اواخر اسفند ۱۴۰۰ نیز حملاتی موشکی از ایران به سمت اهدافی مرتبط با رژیم‌صهیونیستی در اربیل عراق انجام شد.
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه در بیانیه‌ای که روز گذشته صادر کرد، ابتدا از دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور و سپس انهدام پایگاه‌ها و مقر‌های تروریست‌های مستقر در اقلیم شمال عراق خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: در پی شرارت‌های اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی در اعزام تیم‌های تروریستی برای نفوذ و انجام عملیات‌های ضدامنیتی و خرابکارانه در خاک کشورمان، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دقیق، یک تیم مسلح تروریستی در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه قرار گرفت و تمامی اعضای این تیم تروریستی پنج نفره در شهرستان بانه دستگیر شدند.
این اطلاعیه می‌افزاید: در پی اعترافات اعضای این تیم تروریستی به اهداف و نیات خرابکارانه و شوم خود علیه ایران اسلامی، از صبح امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه (دیروز) پایگاه‌ها و مقر‌های تروریست‌های مستقر در اقلیم شمال عراق هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه قرار گرفت و منهدم شدند. پیش از این، ایران بار‌ها هشدار داده بود که شکل‌گیری اقدامات تروریستی در خاک خود از طریق خاک کشور همسایه را تحمل نخواهد کرد و در صورت انجام چنین اقداماتی با استفاده از خاک کشور دیگر، پاسخی درخور به تروریست‌های مستقر در آن کشور داده می‌شود.
در حمله اسفند ماه گذشته به اربیل، دولت عراق معترض شد که امنیت مردمش زیر سؤال رفته است، حال آنکه اولاً وقتی خاک عراق مأمن تروریست‌ها و محل ساماندهی و اقدام علیه امنیت مردم ایران است و دولت عراق اقدامی در جهت رفع خطر و تهدید از سر مردم کشور همسایه نمی‌کند، دولت ایران نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و اقدامی نکند، ثانیاً حمله موشکی ایران به اربیل با موشک‌های نقطه‌زن و به سمت دو هدف تعیین شده، با موفقیت انجام شد و صدمه‌ای به اماکن مسکونی و مردم و مراکز غیرمرتبط با اهداف ایران وارد نشد، لذا فضاسازی رسانه‌ای دولت عراق در آنچه محکومیت حمله ایران به اربیل نامید، صرفاً اقدامی سیاسی برای کسب رضایت دوستان غربی خود بوده و ارزش دیگری بر آن مرتبط نیست.
از سویی ایران هشدار‌های لازم را به مقامات عراقی و کردی بار‌ها داده بود که اجازه ندهند خاک سرزمین آن‌ها به محل تهدیدی برای مردم ایران تبدیل شود، در غیر این صورت طبیعی است که ایران حق دفاع از امنیت خود را برای خود قائل خواهد بود.
با این حال مقامات کردستان عراق که موجودیت خود را پس از ماجرای اشغال شمال عراق توسط داعش و کمک‌خواهی مقامات کردستان عراق از قاسم سلیمانی و نیرو‌ها و مقامات ایران، مدیون ایران هستند، خاک این اقلیم را محل جولان تروریست‌های صهیونیست یا گروهک‌های تروریستی کرد قرار دادند و از همان خاک، عملیات‌های تروریستی علیه ایران انجام شد. ایندیپندنت عربی درباره قمار اقلیم کردستان می‌نویسد: «مسئولان اقلیم کردستان به دیوار سست اسرائیل (رژیم‌صهیونیستی) تکیه داده و گمان می‌کنند می‌توان به ایرانی‌ها فشار وارد کرد، در حالی که ضربه به منافع ایران بازی خطرناکی است که عواقبی غیرقابل‌پیش‌بینی برای آینده سیاسی کردستان عراق دارد.»
سایت مشرق در بخشی از گزارش خود در مورد این حمله، چند پیام ویژه برای این حمله برشمرده است:
۱- مقاومت ناظر بر هر تحولاتی در منطقه است: روز گذشته سپاه پاسداران تنها برخی تصاویر ماهواره ایرانی نور را برای جهانیان پخش کرد. در این تصاویر رصد برخی پایگاه‌های امریکایی‌ها در خلیج‌فارس به نمایش درآمده تا دشمن بداند که هر تحرکی زیر چشمان تیزبین مقاومت قرار دارد. در چنین وضعیتی هر اقدام غیرحرفه‌ای و تحرکات نامتعارف از سوی نیرو‌های خارجی قبل از هر کنشی با واکنش سنگین روبه‌رو خواهد شد، آنچه از نور رؤیت شده است، تنها تشعشعاتی از دامنه نورهاست!
۲- صدای سیلی به مزدوران رژیم‌صهیونیستی در منطقه را اربابان آن در تل‌آویو شنیدند: راهبرد ایجاد اتحاد برای رژیم‌صهیونیستی در منطقه غرب آسیا پروژه‌ای شکست‌خورده است؛ همکاری‌های پنهان اطلاعاتی، امنیتی، تسلیحاتی و طرح‌های مشترک سیاسی جهت مقابله با محور مقاومت در منطقه رو به بن‌بست قرار گرفته است، به زودی این اتحاد شکننده در محل تولد آن (امارات متحده) از درون می‌شکند.
۳- تاباندن نور در چشم موساد: رژیم‌صهیونیستی سرمایه‌گذاری سنگینی را برای نزدیک شدن به مرز‌های شمال غربی ایران انجام داده است، این راهبرد حالا به ضد خود بدل شده است. صهیونیست‌ها پس از ضربه سنگین در اربیل کنترل ادراکی خود را بر ایستگاه‌های منطقه‌ای از دست داده‌اند تا جایی که حتی توان تأمین امنیت خود در درون حصار‌های اشغالی را نیز ندارند. انداختن کفتار‌ها در این قفس اتفاقی نیست! در حال حاضر نه تن‌ها شرارت رژیم‌صهیونیستی محدود شده است، بلکه آن‌ها دچار سردرگمی شدید امنیتی هستند. این بالا بازی کردن از جانب مقاومت محصول یک رویداد فراامنیتی برای دشمن است.
۴- اردیبهشت سال۱۳۹۸ یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی و عضو کابینه امنیتی اسرائیل پیش‌بینی کرد که اگر تنش‌ها با ایران بالا برود، تل‌آویو پاسخی سنگین دریافت خواهد کرد. یووال اشتاینیتز سال‌ها مسئول پرونده ایران در موساد بوده است. او در تحلیل خود گفته بود که اگر فشار شدید و نزاع سخت شود، خواندن دست ایرانی‌ها برای سازمان‌های اطلاعاتی سخت می‌شود. یک هفته پس از پیش‌بینی این مقام صهیونیست، حماس ۷۰۰موشک به مناطق اشغالی پرتاب کرد، پاک‌سازی در اربیل تنها اشاراتی کوچک در برابر صحنه‌سازی دشمن علیه مقاومت در تلویزیون سعودی بود.
۵- نابود کردن مقر صهیونیست‌ها در اربیل به تعبیر روزنامه یسرائیل هیوم شلیک به مغز صهیونیست‌ها بود. سیلی‌های پس از آن تکمیل‌کننده آن عملیات درخشان است، حالا نه تن‌ها قوه تحلیلی دشمن نابود شده، بلکه دست‌های ناپاک آن را نیز بریده و دشمن را ناتوان‌تر از قبل کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار