کد خبر: 1085365
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
تأکید ماجدی بر ۲ ویژگی مهمی که سرمربی کروات دارد
نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران تاسال ۲۰۲۳ دستخوش تغییرات نخواهد شد. پس از صعود تیم‌ملی و انجام قرعه‌کشی جام‌جهانی حرف و حدیث‌هایی در خصوص تغییر کادرفنی مطرح شد و مخالفان دراگان اسکوچیچ او را در حد سرمربیگری تیم کشورمان در قطر ۲۰۲۲ ندانستند، اما میرشاد ماجدی آب پاکی را روی دست منتقدان دراگان ریخت تا جای هیچ حرفی باقی نماند.
شیوا نوروزی

نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران تاسال ۲۰۲۳ دستخوش تغییرات نخواهد شد. پس از صعود تیم‌ملی و انجام قرعه‌کشی جام‌جهانی حرف و حدیث‌هایی در خصوص تغییر کادرفنی مطرح شد و مخالفان دراگان اسکوچیچ او را در حد سرمربیگری تیم کشورمان در قطر ۲۰۲۲ ندانستند، اما میرشاد ماجدی آب پاکی را روی دست منتقدان دراگان ریخت تا جای هیچ حرفی باقی نماند.
با اوضاعی که تیم مان بعد از رفتن ویلموتس داشت روی لبه تیغ بودیم و کمتر کسی حاضر بود ریسک جانشینی او را بپذیرد، اما دراگان اسکوچیچ این ریسک را به جان خرید و با آمدنش و بسیج شدن همه، تیم‌ملی به مرحله نهایی انتخابی رسید. سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی، آن هم بدون باخت موفقیت بزرگی بود که در زمان حضور مربی کروات به آن رسیدیم. اسکوچیچ با آمدنش روحیه جنگندگی و اتحاد را دوباره به تیم‌ملی بازگرداند. بنا بر اعلام سرپرست فدراسیون، اسکوچیچ قطعاً در جام‌جهانی سرمربی ایران خواهد بود. ضمن اینکه قرارداد او تا سال ۲۰۲۳ است و در جام ملت‌ها نیز خبری از تغییرات نخواهد بود.

یکی از سؤالاتی که ماجدی در برنامه فوتبال برتر به آن پاسخ داد، ماندن یا رفتن اسکوچیچ بود. سرپرست فدراسیون روی مدت زمان قرارداد سرمربی تأکید داشت: «او از سال ۹۸ و تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با ما قرارداد دارد. وقتی یک مربی قرارداد دارد، نمی‌توانیم به او دست بزنیم. باید کار را با اسکوچیچ ادامه بدهیم و قطعاً تا پایان قرارداد او سرمربی ماست. از لحاظ فنی هم بخواهیم صحبت کنیم، وقتی ما قبل از جام جهانی یک فیفادی ۱۵ روزه، یک فیفادی هفت روزه و هفت روز قبل از جام جهانی زمان داریم، چگونه می‌توانم مربی که تیم را بالا آورده و به جام جهانی رسانده کنار بگذارم و مربی بیاورم که فقط در این مدت کم می‌تواند کار کند»
سرپرست فدراسیون در حالی تداوم همکاری با اسکوچیچ را منطقی عنوان کرد که هنوز تکلیف برگزاری مجمع فدراسیون و آینده مدیریت آن مشخص نیست: «عقل سلیم می‌گوید باید کار را با اسکوچیچ ادامه داد، مگر اینکه اعضای هیئت رئیسه یا فردی دیگر دلیلی بیاورد که این اتفاق نیفتد. باید با همین سرمربی ادامه بدهیم و کادرش را تقویت کنیم. بهتر است اجازه دهیم اسکوچیچ با فراغ‌بال به مسابقات برود. وقتی در شرایطی بودیم که با یک مساوی از چهار بازی حذف می‌شدیم، این مربی تیم ملی را بالا آورد و در گروه A و B مقدماتی تیم را به رتبه اول رساند. مربی را وقتی برکنار می‌کنند که نتیجه نگرفته باشد یا قراردادش تمام شده باشد. اسکوچیچ هر دو آپشن را دارد؛ هم تیمش نتیجه گرفته و هم قرارداد دارد. ما فرصت آماده‌سازی و تمرین بدنسازی نداریم. در حالت ایده‌آل در ۱۵ روز می‌توانیم چهار بازی دوستانه انجام دهیم. در هفت روز فیفادی دوم هم می‌توانیم دو بازی برگزار کنیم. هفت روز مانده به مسابقات هم نباید اجازه بدهیم بازیکن مصدوم شود و باید او را در فویل نگه داریم. در آن روز‌های پایانی باید خستگی بازیکنی را که می‌خواهد وارد قطر شود و با شرایط آب و هوایی این کشور هم تطبیق یابد در نظر بگیریم. منطق می‌گوید اسکوچیچ را نگه داریم، اما در فضای مجازی خیلی‌ها با ما مخالف و موافق هستند. اگر مربی را تغییر دهیم، مربی جدید زمان لازم را برای آماده کردن تیم و آشنایی با خلق و خوی بازیکنان ندارد.»
دستیاران سرمربی هنوز از سوی او معرفی نشده‌اند: «قرارداد تمام دستیاران او در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ به پایان رسید. باید بنشینیم و با او صحبت کنیم که چه افرادی را می‌خواهد تا قرارداد مجددی با آن‌ها ببندیم. طبق برنامه‌ای که اسکوچیچ داده بدون نام بردن از فرد خاصی گفته است این تعداد مربی را می‌خواهم. اجازه بدهید یک هفته به کشورش برود و بازگردد تا با عوض شدن روحیه‌اش کار‌ها را انجام دهیم.»

ماجدی در خصوص بازی‌های تدارکاتی و احتمال رویارویی با برزیل، نیوزیلند و سنگال اظهار داشت: «خیلی از تیم‌های اروپایی در فیفا‌دی‌های پیش‌رو قرارداد‌های خودشان را بستند یا بازی دارند. یکسری از تیم‌هایی هم می‌مانند که اگر پیشنهاد ما را قبول کنند باید با آن‌ها بازی کنیم. گروه‌های مختلفی داریم که تلاش می‌کنند با بهترین تیم‌ها قرارداد خوب ببندیم. بازی با برزیل هزینه‌های زیادی دارد و این مسائل باید قبل از اینکه به من برسد، انجام شود و در لحظه آخر سرمربی تیم ملی نظر بدهد که بازی می‌کنیم یا نه. یک بازی وقتی بخواهد انجام شود باید یک قراردادی به امضا برسد. صحبت در مورد بازی با سنگال قبل از قرعه‌کشی جام جهانی بود. خواهش می‌کنم سطح توقع را بالا نبریم. برای بازی با نیوزیلند در حال مکاتبه هستیم و این کار مراحل آخرش را می‌گذراند. اسکوچیچ در این مورد هنوز صحبت خاصی نکرده است. ما برای اینکه وقت را از دست ندهیم با تیم‌هایی که می‌توانیم بازی کنیم، هماهنگ می‌کنیم و بعد از صحبت با اسکوچیچ کار را نهایی خواهیم کرد. ما تیم‌هایی را که می‌خواهیم با آن‌ها بازی کنیم، در حالت تعلیق قرار می‌دهیم تا با هماهنگی با اسکوچیچ بازی را نهایی کنیم. برای بازی با تیم‌های خوب ما در حال رایزنی هستیم. با یکسری از تیم‌ها که مدنظر اهالی فوتبال هستند نیز صحبت کرده‌ایم و هر وقت نهایی شود نام‌شان را اعلام می‌کنیم.»
به گفته سرپرست فدراسیون، پرو و کاستاریکا خواهان بازی دوستانه با تیم کشورمان هستند: «یکی، دو پیشنهاد داشتیم. پرو و کاستاریکا به ما پیشنهاد دادند و در حال گفتگو هستیم. اگر بخواهیم با بالاتر از این تیم‌ها بازی کنیم، نیاز به هزینه داریم و اگر پول نداشته باشیم، نمی‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. یکسری تورنمنت‌ها هم در حال هماهنگی هستند که تیم‌های خوبی در آن‌ها حضور دارند و هر وقت نهایی شود، اعلام خواهیم کرد. با ایرلند شمالی و جنوبی یکسری مکاتبات انجام شد. به دلیل شرایطی که این دو کشور داشتند، نتوانستیم با آن‌ها هم هماهنگی برای انجام بازی داشته باشیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار