کد خبر: 1084206
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در سرزمین‌های اشغالی، موجی از ترس را بر صهیونیست‌ها مستولی کرده است تا جایی که برنامه‌های تدافعی خود را تشدید کرده‌اند. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز به صراحت گفته که می‌ترسیم در خیابان هدف قرار بگیریم. در چنین شرایطی، مقاومت هم در هشداری شدیداللحن، هر اقدام علیه جنین را به منزله ورود غزه به خط مقدم قلمداد کرده است.

چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در سرزمین‌های اشغالی، موجی از ترس را بر صهیونیست‌ها مستولی کرده است تا جایی که برنامه‌های تدافعی خود را تشدید کرده‌اند. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز به صراحت گفته که می‌ترسیم در خیابان هدف قرار بگیریم. در چنین شرایطی، مقاومت هم در هشداری شدیداللحن، هر اقدام علیه جنین را به منزله ورود غزه به خط مقدم قلمداد کرده است.

پنج شنبه شب به دنبال عملیات استشهادی در خیابان دزنگوف که یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو است، ۹ صهیونیست زخمی و سه نفر دیگر کشته شدند. رعد فتحی حازم جوان ۲۹ ساله‌ای که عامل این عملیات بود و صهیونیست‌ها، صبح جمعه پس از چند ساعت تعقیب و گریز او را به شهادت رساندند، از اهالی اردوگاه جنین بود. وی چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی در حدود یک ماه اخیر را رقم زد که به زعم منابع عبری باعث شد نیرو‌های این رژیم به حالت آماده‌باش درآیند و رژیم صهیونیستی نیروهایش را در کرانه باختری تقویت کند. فتحی حازم، پدر رعد هم ضمن دعوت مردم فلسطین به وحدت گفت: «پسرم در راه فلسطین فداکاری کرد و ارزشی برای تهدیدات دشمنان درباره تحریم‌ها علیه ملت فلسطین قائل نشد، من به او افتخار می‌کنم و می‌دانم که با صبر و پایداری شما شاهد آزادی فلسطین که در رأس تمام امت عربی است، خواهیم بود.»

می‌ترسیم در خیابان‌ها راه برویم
اظهارات آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بیانگر عمق احساس ناامنی در اراضی اشغالی است. کوخاوی دیروز گفت: «ما پیش‌تر نگران سوار شدن در اتوبوس بودیم، اما اکنون می‌ترسیم در خیابان‌ها راه برویم و این احتمال وجود دارد که مجریان عملیات در منازل ما را بزنند.» وی علاوه بر اینکه به شکست نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در عملیات اخیر اعتراف کرد، گفت: «به امنیت شهرک‌نشینان آسیب وارد شده و این وضعیت برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.»‌گزارش‌ها حاکی از این است که صهیونیست‌ها، اقدام علیه ائتلاف میدانی را که مقر آن در اردوگاه جنین است، آغاز کرده و در صدد ضربه زدن به جهاد اسلامی و کتائب الاقصی وابسته به جنبش الفتح هستند. از سویی دیگر، صهیونیست‌ها به امان و قاهره پیام‌هایی فرستاده و طی آن، از استقرار گسترده نیرو‌های نظامی و امنیتی در ایست‌های بازرسی و مرزها، تشدید تدابیر امنیتی با هدف حفظ ثبات و بقای دولت و جلوگیری از سقوط آن و نه برای اقدام مستقیم نظامی مجدد خبر دادند.

برنامه صهیونیست‌ها برای حمله به جنین
در حالی که منابع رسانه‌ای از برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای حمله به اردوگاه جنین به بهانه هدف قرار دادن اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین در این اردوگاه، خبر می‌دهند، مقاومت غزه به صهیونیست‌ها هشدار داد که هرگونه حمله به این اردوگاه به منزله عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمز است. احمد عبدالرحمن، تحلیلگر امور نظامی و سیاسی در گفتگو با شبکه المیادین تصریح کرد: «مقاومت در غزه به اسرائیلی‌ها پیام داده است که هرگونه حمله به اردوگاه جنین، خط قرمز است.»‌وی افزود: «مقاومت در غزه تهدید کرده است که در صورت حمله به جنین، غزه وارد خط مقدم می‌شود. این پیام مقاومت به اسرائیلی‌ها از طریق میانجیگران منطقه‌ای ابلاغ شده است.» عبدالرحمن خاطرنشان کرد که کتائب شهدای الاقصی در جنین و نابلس، روابط بسیار خوبی با گروه‌های مقاومت در غزه به ویژه سرایا القدس دارد. فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، دیروز همزمان با یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری به بهانه حمله به خانه مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو در گفتگو با خبرگزاری شهاب، گفت: «ما به جوانان قهرمان جنین درود می‌فرستیم که اقدامات قهرمانانه و شجاعانه انجام می‌دهند که مرحله بعدی مبارزه با اشغالگر را مشخص می‌کند.»‌برهوم افزود: «از جوانان کرانه باختری، مجاهدان و رزمندگان مقاومت می‌خواهیم به هر قیمتی شده، سپر حفاظتی برای خانواده‌های شهدا تشکیل دهند و از آن‌ها حمایت کنند. شما امید هر فلسطینی برای آزادسازی این کشور هستید. میدان‌های رویارویی با اشغالگران باید با هر نوع مقاومت در تمامی میادین، شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری گسترش یابد.» همچنین، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس گفت: «این تجاوز شکست ارتش و ناکامی سران این رژیم را جبران نخواهد کرد.» وی تصریح کرد: «حمله متجاوزان اشغالگر به فلسطینیان در جنین باید به انتفاضه‌ای گسترده علیه رژیم اشغالگر در سراسر کرانه باختری منجر شود. شهر‌ها و اردوگاه‌ها و خیابان‌های کرانه باختری باید به آتشی سوزان برای متجاوزان اشغالگر تبدیل شوند.»‌پارسال به‌رغم هشدار مقاومت در غزه، رژیم صهیونیستی نمازگزاران در مسجدالاقصی و مردم محله الشیخ جراح را تحت فشار قرار داد و گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه در نبرد شمشیر قدس، با موشک و راکت سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند که در نهایت تل‌آویو از مواضعش در قدس و الشیخ جراح عقب‌نشینی کرد.

هزینه‌تراشی فلسطینی‌ها برای صهیونیست‌ها
روزنامه الاخبار دیروز در تحلیل تحولات اخیر نوشت: «اسرائیل پس از عملیات تل‌آویو در حالی شوکه و زخم‌خورده به نظر رسید که به انتظار عملیات‌های بیشتری نشسته است؛ عملیات‌هایی که باری بر دوش شهرک‌نشینان شده‌اند و آن‌ها را به خاطر ترس از آنچه در روز‌های آتی رخ خواهد داد، در خانه‌های‌شان میخکوب کرده‌اند. آن‌ها آرام آرام دارند احساس امنیت را از دست می‌دهند و اعتمادشان به مقامات‌شان رو به کاهش نهاده است. نهاد امنیتی و به تبع آن ساختار سیاسی صهیونیست‌ها ابزار‌هایی را که جلوگیری از این عملیات‌ها را تضمین می‌کرد، دارد از دست می‌دهد. اما در مقابل، فلسطینی‌ها با موفقیت به شهر‌های اسرائیلی می‌رسند و از اشغالگران هزینه می‌گیرند.» الاخبار افزود: «آنچه مسلم است، این است که این موج با موج‌های پیش از خود و به‌ویژه عملیات‌های زیرگیری با خودرو و حمله با سلاح سرد که تاکنون نتایج بسیار مؤثری به دنبال نداشته‌اند، متفاوت است. تیراندازی در خیابان‌های شهر‌های اصلی اسرائیل و میدان‌های آن نیز این گونه بوده و آثار آن تنها محدود به تلفات جانی نبوده بلکه کاهش احساس امنیت و قدرت کنترل را نیز شامل شده است.»

گارد بسته امریکا در برابر نتانیاهو
صهیونیست‌ها علاوه بر موج ناامنی حاکم بر اراضی اشغالی با موضع دیگری در عرصه سیاسی خود مواجه هستند. به دنبال استعفای سه روز پیش عیدیت سیلمان، عضو راستگرای کنست از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی که باعث شد کابینه نفتالی بنت در کنست اکثریت را از دست بدهد، زمزمه‌ها درباره قدرت گرفتن مجدد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق شدت گرفته است، اما سهم نتانیاهو از اعضای کنست، در بهترین حالت از ۳۸ عضو بیشتر نخواهد شد. روزنامه رأی‌الیوم نوشت که اطلاعات موجود نشان می‌دهد، دولت امریکا و به‌ویژه شخص جو بایدن، رئیس‌جمهور با قدرت وتوی سیاسی بازگشت نتانیاهو را پیگیری می‌کند. به نظر می‌رسد که بهترین گزینه در صورت عدم استقرار پایه‌های دولت نفتالی بنت، تجربه پروژه دولت جدید به ریاست یائیر لاپید، وزیر خارجه صهیونیست‌هاست که واشنگتن او را شخصیتی قابل‌قبول می‌داند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار