کد خبر: 1083429
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
بازی با ایران برای امریکا سخت شد، یانکی‌ها بازی جوانمردانه می‌خواهند!
با گذشت چند روز از قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و مشخص شدن قرعه تیم ملی ایران و همگروهی با انگلستان، امریکا و یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین هنوز اظهارنظر‌ها در خصوص این گروه با شور و حرارت خاصی بیان می‌شود.
فریدون حسن

با گذشت چند روز از قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و مشخص شدن قرعه تیم ملی ایران و همگروهی با انگلستان، امریکا و یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین هنوز اظهارنظر‌ها در خصوص این گروه با شور و حرارت خاصی بیان می‌شود.
انگلیسی‌ها و امریکایی‌ها این روز‌ها خوشحال هستند بابت همگروهی با ایران، با این تصور که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های فوتبال جهان در گروه آن‌ها قرار گرفته و کارشان حداقل در یک بازی راحت است. با این حال برخورد ایرانی‌ها هم در نوع خود جالب توجه است. از همان لحظه اول مشخص شدن قرعه، کاربران ایرانی در فضای مجازی چنان قدرت ایران را به رخ حریفان کشاندند که شاید در خیال‌شان هم تصور نمی‌کردند.

به بردن انگلستان فکر می‌کنیم
حالا و بعد از کری‌های رایج، شنیدن حرف‌های اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم جالب توجه است، مردی که به وضوح از برتری ایران مقابل انگلستان در بازی اول سخن می‌گوید: «هیچ دلیلی ندارد که ما به این فکر نکنیم که می‌توانیم تیم ملی انگلیس را شکست دهیم، چراکه نه. به یاد داشته باشید من کروات هستم، بنابراین می‌دانم که ما می‌توانیم برابر تیم ملی انگلیس به پیروزی برسیم. مردم شاید به این بازی نگاه کنند و بگویند که پیروزی ایران برابر انگلیس یکی از بزرگ‌ترین شوک‌های تاریخ جام جهانی خواهد بود. ایرادی ندارد، آن‌ها می‌توانند اینطور فکر کنند، اما فوتبال همیشه غیرقابل پیش‌بینی است. ما قرار نیست ۱۵ بازی انجام دهیم. ما یک بازی انجام می‌دهیم و هر اتفاقی ممکن است در این یک بازی رخ دهد.»
اسکوچیچ در خصوص رویارویی ایران با انگلستان در اولین مسابقه هم نظر جالبی دارد: «ما آماده هستیم تا هر زمانی با هر تیمی بازی کنیم. البته که بازیکنان من باور دارند که می‌توانند انگلیس را شکست دهند و صعود کنند. باید هم چنین باوری داشته باشند، چون من هم این باور را دارم و آن را به بازیکنانم منتقل کرده‌ام. پس آن‌ها هم باید این را باور داشته باشند. اگر این را باور نداشته باشند، به این سطح از ورزش تعلق ندارند. گاهی تیم‌های آسیایی در اروپا دست‌کم گرفته می‌شوند، اما ما بازیکنان بسیاری داریم که در اروپا بازی می‌کنند و با نهایت احترام به سایر تیم‌ها باید بگویم که آن‌ها می‌توانند از این گروه صعود کنند.».
اما برگزاری جام جهانی در قطر و در نزدیک‌ترین فاصله با ایران هم امتیازی برای ایران است که این روز‌ها خیلی‌ها از آن حرف می‌زنند. سرمربی تیم ملی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «بسیاری می‌گویند که ما با شرایط کشور قطر بیشتر آشنا هستیم و این یک امتیاز مثبت برای ماست، اما امتیاز مثبت واقعی این است که ما بازیکنان بسیاری داریم که دومین یا سومین جام جهانی را تجربه می‌کنند. ما تیم اول آسیا هستیم، اما این مهم نیست، مهم این است که ما بهترین بازیکنان را به صورت آماده در اختیار داریم. من با روحیه مردم ایران آشنا هستم. بازی برای تیم ملی اهمیت بسیاری برای این پسر‌ها دارد.»

پرتغال و اسپانیا هم با ما شوخی می‌کردند
بعد از حرف‌های اسکوچیچ سعید عرت‌اللهی، هافبک تیم ملی نیز در پاسخ به اظهارنظر‌های بعضاً توهین‌آمیز اروپایی‌ها در خصوص همگروهی با ایران گفت: «ما دوست داریم در جام جهانی توانایی‌هایمان را نشان دهیم و مثل دوره قبل ثابت کنیم تیم ملی ایران، تیمی است که دنیا باید به آن احترام بگذارد. در دوره قبل هم وقتی با اسپانیا و پرتغال همگروه شدیم، خیلی‌ها ما را دست‌کم گرفتند و شوخی‌های زیادی با ایران شد. در مسابقات، اما تلاش بچه‌ها، حمایت مردم و مسئولان احترام دنیا به تیم ما را به ارمغان آورد. جام جهانی جایی است که بهترین‌های دنیا می‌آیند و هیچ گروهی آسان نیست. همه تلاشمان را می‌کنیم تا مثل دوره قبل از هر چیز مردم خود را خوشحال کنیم و به آن‌ها احساس غرور بدهیم.»

صعود می‌کنیم و تاریخ‌ساز می‌شویم
ماریو تات، مربی تیم ملی فوتبال ایران هم با ابراز خوشحالی از قرعه ایران امیدوار به صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعدی مسابقات است. او می‌گوید: «بسیار خوشحالیم، واضح است که در جام جهانی شما نمی‌توانید حریف آسانی داشته باشید. من صادقانه فکر می‌کنم که ما شانس بسیار خوبی برای صعود به دور دوم داریم. معتقدم که این‌بار می‌توانیم آن گام تاریخی را به جلو برداریم و برای اولین بار از گروه عبور کنیم. علیرضا جهانبخش از فاینورد، مهدی طارمی از پورتو و سردار آزمون از بایرلورکوزن امید‌های اول ایران در این جام هستند. همچنین بازیکنانی داریم که در یونان و ترکیه بازی می‌کنند. صادق محرمی از دینامو را هم داریم که خیلی خوب بازی می‌کند و در آخرین بازی مقابل لبنان بهترین بازیکن زمین بود. نمی‌خواهم وارد مشکلات دینامو شوم، اما با توجه به اینکه محرمی خیلی خوب است، تعجب می‌کنم که چرا دقایق بازی بیشتری به او نمی‌رسد.»

رقابت سختی با ایران داریم.
اما بعد از فروکش کردن هیجان‌های مراسم قرعه‌کشی، سرمربی تیم ملی امریکا با نگاهی فنی و فوتبالی مقابله با ایران در جام جهانی را یک بازی سخت برای تیم ملی کشورش عنوان می‌کند. گرگ بلهالتر، درباره تقابل با ایران در جام جهانی گفت: «فکر می‌کنم همه چیز در پایان این روز به فوتبال ختم می‌شود و بهترین نشانه دوستی که می‌توانید ایجاد کنید، رقابت سخت در زمین به شیوه‌ای جوانمردانه است و این همان چیزی است که جام جهانی درباره آن است.»
سرمربی تیم ملی امریکا درباره شکست این تیم برابر ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه عنوان کرد: «این بازی را کاملاً به یاد دارم. من برای یک شبکه تلویزیونی هلندی این بازی را تفسیر می‌کردم. این اولین باری بود که با آن‌ها مسابقه می‌دادیم. سال‌ها به خاطر تنش سیاسی بین دو کشور با هم بازی نکرده بودیم. آن بازی راهی برای گفتن این بود که در زمین فوتبال ما هنوز با هم دوست هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار