کد خبر: 1075504
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
علیرضا سزاوار

سپاه پاسداران ۱۰ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد در ۱۴ استان کشور ساخته است که تاپایان امسال به این قشر تحویل داده می‌شود. ساخت این خانه‌ها از یک سال قبل با کمک سپاه‌های استانی آغاز شد.

از سال گذشته تمام رده‌ها، مدیریت‌ها و مجموعه‌هایی که در سپاه‌های استانی با موضوع محرومیت‌زدایی فعالیت داشتند، با هدف تمرکز خدمت‌رسانی در سپاه، فعالیت خود را در قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران متمرکز کردند. از جمله قرارگاه پیشرفت و آبادانی، قرارگاه محرومیت‌زدایی دانشگاه امام‌حسین (ع) و قرارگاه خاتم الانبیا است که تجربه سال‌ها محرومیت‌زدایی دارند.
تلاش همه رده‌های سپاه برای محرومیت‌زدایی
برای سرعت دادن به محرومیت‌زدایی، تمام رده‌های سپاه اعم از نیروی هوافضا، زمینی، دریایی و قدس که در استان‌ها مستقر هستند هم با محوریت فرماندهان سپاه استانی در موضوع محرومیت‌زدایی مشارکت می‌کنند. در مجموع هر رده‌ای از سپاه بر حسب توان و تخصصی که دارد نقطه هدفی را برای محرومیت‌زدایی در دست می‌گیرد و رهبری این کار نیز با قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه است.
کمیته امداد از سال گذشته از یکطرف با همکاری قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه و از طرف دیگر با مشارکت بنیاد مستضعفان، خانه‌سازی انبوه برای مددجویان خود را آغاز کرد.
بر همین مبنا قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه مسئولیت ساخت ۱۰ هزار خانه در ۱۴ استان را برعهده گرفت. بنیاد مستضعفان هم که برای مددجویان معلولان خانه بسازد.
به ما سفارش شده در کنار مردم باشیم
در همین راستا روز گذشته دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تحویل ۱۰ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد در ۱۴ استان کشور تا پایان سال خبر داد.
سردار سیدضیاءالدین حزنی در آیین افتتاح ۵۰۰ و کلنگ‌زنی ۳۰۰واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اگر چه مأموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از نظام مقدس و امنیت پایدار است، اما ذات سپاه این است که همیشه در کنار مردم بوده و هست، چراکه به ما سفارش شده با مردم و در کنار مردم باشیم. امروز باید از همه جهادگران و خیرین به خاطر کمک‌های مؤمنانه قدردانی کنیم. دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در رده‌های مختلف سپاه لرستان تا به امروز ۲ هزار و ۹۴۸ پروژه عمرانی و ۱۳ هزار و ۸۳۵ پروژه غیرعمرانی با اعتبار ۲۲۶ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان ایجاد شده‌است، افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف مسکن برای محرومان، خانه‌های عالم، مصلی‌ها، درمانگاه، غسالخانه، آبرسانی شرب، احداث قنات، پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی، تعمیر و احداث مدرسه و ساخت پل و راه روستایی توسط سپاه در لرستان انجام شده‌است.
محرومیت مسکنی قابل‌قبول نیست
سردار حزنی ادامه داد: نیرو‌های جهادگر سپاه در تمام شهر‌های محروم کشور در حال خدمت‌رسانی هستند و در لرستان، سپاه ساخت ۴۲۰واحد و ۸۰ واحد دانشگاه امام‌حسین بر عهده داشتند که تاکنون سپاه ۵۰۰واحد را محقق کرده‌است، ضمن اینکه ۷۷ میلیون تومان برای هر واحد هزینه شده که کاری نشدنی بود. آمادگی داریم که ۳ هزار جهیزیه به لرستان اهدا کنیم، همچنین مساجدی را بین راه‌های استان ایجاد کنیم تا مردم از فضا‌های معنوی و فرهنگی بیشتری بهره ببرند.
سردار حزنی با تأکید بر اینکه محرومیت‌زدایی سپاه شامل حال محرومان تمامی استان‌های کشور می‌شود، گفت: هر کسی دل هموطنان را آرام می‌کند، اقدامی ارزشمند انجام داده‌است، بهترین مردم را داریم که در عرصه‌های مختلف پشتیبان نظام بوده و هستند و اصلاً قابل‌قبول نیست که محرومیتی از جهت مسکن داشته باشند.
ساخت ۵۰ هزار واحد برای سال‌های بعد
گفتنی است پویش ایران مهربان از سال گذشته آغاز و به طور منظم از سوی کمیته امداد برگزار شده و بسیج به عنوان بازوی اجرایی این طرح عمل می‌کند. موضوع توانمندسازی محرومان یکی از برنامه‌های اصلی این پویش است. در معاونت اشتغال کمیته امداد نیز در ۱۰ سر فصل، فعالیت‌هایی برای اشتغال مددجویان آغاز شد. این فعالیت‌ها سال قبل در هفت استان به عنوان نمونه انجام شد و در سال جاری این فعالیت‌ها در سراسر کشور به اجرا درآمد.
ماه گذشته هم در تفاهم جدیدی بین کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی کشور قرار بر این شد که مأموریت ساخت مسکن مددجویان به بسیج سازندگی واگذار شود. بنابراین از ۵۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز مددجویان در سال‌های آینده، ۱۰ هزار واحد را بنیاد مستضعفین به طور مستقیم با همکاری کمیته امداد می‌سازد و ساخت ۴۰ هزار واحد دیگر هم بر عهده بسیج سازندگی خواهد بود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در همایش هم‌اندیشی مسئولان و مدیران سازمان بسیج سازندگی استان‌های کشور که اخیراً در مجتمع فرهنگی-تربیتی امام رضا (ع) برگزار شد، در این‌باره گفت: در حال حاضر ساخت ۵هزار واحد شروع شده که امیدواریم قبل از دهه مبارک فجر به مرحله اسکلت‌سازی برسانیم. ساخت ۵هزار واحد دوم را نیز قبل از دهه مبارک فجر باید شروع کنیم. اگر قرار باشد ۴۰ هزار مسکن را در دو سال بسازیم، حتماً باید سرعت آغاز ساخت هر ۵هزار واحد را افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار