کد خبر: 1075408
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
تصاویری که از حادثه تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان به رامهرمز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود بیشتر به صحنه فیلم‌های هالیوودی شباهت دارد تا حادثه‌ای واقعی، اما حقیقتی هولناک است که رنگ واقعیت به خود گرفته است. این حادثه یک روز بعد از اتفاق خونین در روستای حسین‌آباد سنندج رقم خورد که در جریان آن با انفجار تانکر حامل مازوت، روستا به خاک و خون کشیده شد.

تصاویری که از حادثه تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان به رامهرمز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود بیشتر به صحنه فیلم‌های هالیوودی شباهت دارد تا حادثه‌ای واقعی، اما حقیقتی هولناک است که رنگ واقعیت به خود گرفته است. این حادثه یک روز بعد از اتفاق خونین در روستای حسین‌آباد سنندج رقم خورد که در جریان آن با انفجار تانکر حامل مازوت، روستا به خاک و خون کشیده شد.
ساعت‌۷:۴۰ صبح روز گذشته با وجود مه سنگین در حادثه بهبهان به رامهرمز در استان خوزستان خودرو‌ها با سرعت زیاد در حال عبور بودند که با وقوع یک حادثه، تصادفی زنجیره‌ای رقم خورد و ۵۰‌خودروی عبوری با هم برخورد کردند. شدت برخورد به حدی بود که منجر به آتش‌سوزی چهار‌خودرو شد و در یکی از آن‌ها سه عضو یک خانواده میان شعله‌های آتش سوختند. با وقوع حادثه و به سیاق معمول تیم‌های امداد و نجات به سختی خود را به محل رسانده و مشغول امداد‌رسانی شدند. شدت سوانح روی داده براساس تصاویر منتشر شده مسیر را به گورستان خودرو‌ها تبدیل کرده بود.
سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس‌راه خوزستان اعلام کرده که حادثه به دلیل بی‌توجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی رخ داده‌است. وی توضیح داد: این جاده یکی از بهترین جاده‌های استان خوزستان است. این محور عریض و دارای دو لاین مجزا، علائم ترافیکی و روشنایی است، بنابراین تنها خطای انسانی موجب وقوع این تصادف شده‌است.
پلیس در شرح حادثه هم اعلام کرد: حادثه در دو‌لاین مخالف رقم خورده که در یک لاین تصادف زنجیره‌ای ۹‌خودرو اتفاق افتاده و فقط خسارتی بوده است. در لاین مخالف که در فاصله ۲۰۰‌متری اتفاق افتاد حدود ۵۰‌خودرو با هم تصادف کردند و حادثه هولناک را رقم زدند.
عارف شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه جندی شاپور اهواز هم اعلام کرد که در این حادثه پنج نفر شامل چهار مرد و یک زن فوت شده و ۴۱‌نفر شامل ۳۶‌مرد و پنج‌زن مصدوم شدند. دو روز قبل از آن هم دو حادثه مشابه در محور‌های آبادان و اهواز به رامهرمز اتفاق افتاده‌بود که در یکی از آن‌ها ۲۸‌خودرو با هم برخورد کردند.
مرگ جمعی در سوانح
مرگ جمعی مردم در جریان سوانح رانندگی یکی از اتفاق‌های ناگواری است که مدام در حال روی دادن است. درباره چرایی وقوع این حوادث مدام مباحث مورد نظر مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های آن هم ارائه شده است. عامل انسانی، خودرو و جاده همواره به عنوان سه مظنون اصلی در این باره مورد تحقیق قرار گرفته، اما به دلیل تعدد دستگاه‌های مسئول در این حوزه، تلاش عملی برای قانون‌مند شدن شهروندان و کاهش آمار مرگ و میر جنبه عملی به خود نگرفته است.
موضع قانون هنگام رانندگی در مه
در مورد راهکار قانونی برای رانندگی در هوای مه‌آلود قانون موضع خود را به صورت مشخص بیان کرده است، از جمله این که همواره توصیه شده رانندگان باید تا حد ممکن از رانندگی در هوای مه‌آلود خودداری کنند و در صورت داشتن الزام در چنین شرایطی باحداقل سرعت برانند. در هوای مه‌آلود با نور پایین و احتیاط کامل برانند در صورت تراکم مه وسیله نقلیه خود را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که مسیر جلویی قابل روئت نباشد حرکت نکنند. رانندگان باید برای مسافرت در هوای مه‌آلود زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند و شیشه جلوی اتومبیل، چراغ‌های جلو، راهنماها، شیشه‌های بغل، عقب و برف پاک‌کن‌ها و بخاری را بازدید و تمیز کنند. رانندگان در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه شکن مجهز و در صورت وجود مه‌غلیظ و عدم دید کافی، وسیله نقلیه خود را به منتهی‌الیه سمت راست جاده هدایت کرده و ضمن توقف کامل چراغ‌های آن را روشن نگه داشته و از خطوط وسط و کنار جاده مسیر حرکت خود استفاده و حتماً فاصله مناسب را با وسیله نقلیه جلویی رعایت کنند. براساس ماده ۱۲۹ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هنگام بارندگی یا مه یا کولاک و مانند آن‌ها از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد، بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت کنند که در مورد حادثه دیروز به این هشدار‌ها توجه نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار