کد خبر: 1072469
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص):
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می‌گوید امروز با گذشت ۳۲ سال از تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، این مجموعه با عمل جهادی و تکیه بر خلاقیت‌های داخلی شعار «ما می‌توانیم»‌را به «ما توانستیم» مبدل کرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می‌گوید امروز با گذشت ۳۲ سال از تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، این مجموعه با عمل جهادی و تکیه بر خلاقیت‌های داخلی شعار «ما می‌توانیم»‌را به «ما توانستیم» مبدل کرده است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا روز گذشته همزمان با سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به تبیین عملکرد و مأموریت‌های این قرارگاه پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه امروز با گذشت ۳۲ سال از تأسیس، توانست شعار ما می‌توانیم را به ما توانستیم تبدیل کند.
هوش‌السادات در تبیین شعار «ما توانستیم» و اقداماتی که در رسیدن به این موقعیت ممتاز پشت سرگذاشته شده است، خاطرنشان کرد: قرارگاه تا رسیدن به این جایگاه، چهار مرحله بازسازی، سازندگی، انحصارشکنی و الگوآفرینی را با طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ دنبال کرده است.
وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال قرارگاه در یک سال گذشته موفق به تکمیل ۲۶ پروژه مهم ملی و راهبردی در حوزه‌های مختلف زیربنایی کشور شده است، اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توانست پروژه‌های ملی و راهبردی از جمله آزادراه «غدیر» کنارگذر جنوبی تهران، فاز یک، ۲ و ۴ آزادراه اراک به خرم‌آباد، پروژه راه‌آهن زاهدان به خاش و بندر پارسیان در خلیج فارس را به بهره‌برداری برساند.

قرارگاه نماد خودباوری و اعتماد به ظرفیت جوان
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار کرد: اقدامات مهم و راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن، فناوری اطلاعات و ارتباطات و طراحی و مهندسی پروژه‌های کلان ملی امروز به عنوان نماد خودباوری و اعتماد و اعتقاد به ظرفیت نیرو‌های جوان متخصص و جهادگرکشور شناخته می‌شود.
سردار هوش‌السادات تولید بیش از ۴۰ درصد بنزین، ۲۱ درصد گاز و ۴۲ درصد مخازن ذخیره‌سازی در حوزه نفت و گاز، ۴۵ درصد سدسازی و ذخیره‌سازی آب و شبکه انتقال آب در حوزه آب کشور، ۴۱ درصد آزادراه‌ها، ۱۵ درصد بزرگراه‌ها، ۳۰ درصد خطوط راه‌آهن، ۴۲ درصد خطوط مترو و ۸۰ درصد ظرفیت‌سازی بنادر کشور در حوزه راه و حمل و نقل را از اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دانست و گفت: پروژه پاوه -مهدشت به مسافت ۶۴ کیلومتر، راه آهن یزد-اقلید به طول ۲۷۳ کیلومتر، راه آهن خواف - هرات به طول ۶۸ کیلومتر، سد مخزنی هایقر با حجم ۲۲۷ میلیون متر مکعب، فاز اول سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان و فاز اول بندر مهم صادرات معدنی پارسیان از جمله پروژه‌هایی است که قرارگاه انجام داده و به بهره‌برداری رسانده است.

بهره‌برداری از ۵۰ طرح مهم در ۵۰ هفته
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با تأکید بر اینکه در قالب طرح ۵۰ در ۵۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ طرح مهم با حمایت دولت در ۵۰ هفته به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این طرح‌ها شامل احداث و بهره‌برداری از ۶۵۰ کیلومتر آزادراه، راه آهن و بزرگراه و ۳۰ کیلومتر خط مترو و ۷۰۰ تخت بیمارستانی، احداث و بهره‌برداری از ۱۰ پست اسکله و ظرفیت ۲۰۰ هزار تن کنسانتره مس با چهار کارخانه معدنی و همچنین زهکشی ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است. سردار هوش‌السادات افزایش ظرفیت تولید برق کشور با تکمیل نیروگاه بخار سبلان را از دیگر بخش‌های طرح ۵۰ در ۵۰ قرارگاه عنوان و تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی در تأمین و مدیریت منابع سرزمین عزیزمان دارد.
وی با بیان اینکه موسسه صدرا منشأ خدمات خوبی برای کشور در موضوع سکو‌های فاز‌های پارس جنوبی بوده است، گفت: سه فروند کشتی افراماکس با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه تکمیل شد و دو فروند در دست ساخت داریم و یک فروند هم تا پایان سال تحویل می‌شود، همچنین سکوی رشادت نیز در دست احداث است و به زودی برای نصب منتقل می‌شود.

۱۰۰ هزار واحد مسکن می‌سازیم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از انعقاد تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن و حوزه‌های ساخت آزاد راه، بزرگراه و راه آهن خبر داد و گفت: با توجه به سابقه قرارگاه در اجرای پروژه‌های پیش ساخته و عمرانی نظیر پل صدر، پیگیر صنعتی‌سازی ساخت مسکن در کشور هستیم و با شروع احداث کارخانه‌های پیش ساخته، کیفیت ساخت مسکن ارتقا می‌یابد. طی قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی در شمال کشور یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زهکشی می‌شود تا برای کشاورزی و نگهداری آب مناسب‌سازی گردد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به مراحل تکمیل پالایشگاه آناهیتا نیز گفت: پالایشگاه آناهیتا باید منابعی از محل صندوق توسعه ملی دریافت می‌کرد که در دولت قبل این موضوع محقق نشد امیدواریم با استقرار دولت جدید گشایش‌هایی رخ دهد و از محل تهاتر نفت این پروژه پیش برود.
سردار هوش‌السادات در پایان تأکید کرد: امروز فعالیت‌های قرارگاه نسبت به زمان تأسیس بیش از ۱۰۰ برابر شده است و در تلاش هستیم با اجرای پروژه‌های ملی هرچه بیشتر و بهتر در ایجاد آسایش و رفاه هموطنان نقش‌آفرین باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار