کد خبر: 1072430
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
از آبرسانی به غیزانیه تا راه‌اندازی کارگاه بزرگ پوشاک
چند سالی است که خوزستان با حوادث زیادی از جمله سیل، خشکسالی، گرد و غبار، گرمای طاقت‌فرسا و قطعی برق و زلزله و دیگر اتفاقات مواجه است. به همین خاطر شاید بیراه نباشد بگوییم گروه‌های جهادی مستقر در این استان بیش از گروه‌های دیگر در تلاش و تکاپو برای کمک به هموطنان آسیب دیده و کم برخوردار و همچنین رفع محرومیت از روستا‌ها هستند
محمد‌رضا هادیلو

چند سالی است که خوزستان با حوادث زیادی از جمله سیل، خشکسالی، گرد و غبار، گرمای طاقت‌فرسا و قطعی برق و زلزله و دیگر اتفاقات مواجه است. به همین خاطر شاید بیراه نباشد بگوییم گروه‌های جهادی مستقر در این استان بیش از گروه‌های دیگر در تلاش و تکاپو برای کمک به هموطنان آسیب دیده و کم برخوردار و همچنین رفع محرومیت از روستا‌ها هستند، اما این تمام ماجرا نیست و افتتاح کارگاه بزرگ تولید پوشاک نظامی و صنعتی در خوزستان یکی از حرکت‌های ویژه سازمان بسیج سازندگی در جهت اقتصاد مقاومتی بود که نشان داد با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از ظرفیت‌های مردمی در جهت رشد و شکوفایی صنعت استفاده کرد. همچنین در ادامه رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی و مواسات، ۲ هزار بسته معیشتی آماده شد و به دست نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا رسید.


گروه‌های جهادی خوزستان در مواجه با حوادثی مثل سیل سال گذشته و زلزله امسال در اندیکا، با عزیمت به این مناطق مشغول فعالیت و کمک‌رسانی به حادثه دیدگان شدند.
آن‌ها برای اسکان موقت هموطنان در چادر‌ها و کانکس‌ها و همچنین نگهداری احشام روستاییان زلزله‌زده و سیل‌زده تدابیر خوبی اندیشیدند که توانست از تلف شدن حیوانات و در اصل سرمایه‌های مردم جلوگیری کند. نکته حائز اهمیت اینکه هنوز هم تعدادی از این گروه‌ها فعال و در حال کار در مناطق کم‌برخوردار هستند. در همین رابطه سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه حضور جهادگران برادر و خواهر بسیجی، در عرصه‌های مختلف سازندگی و بحران‌های چند ساله خوزستان، از سیل و زلزله تا حضور در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون ستودنی است، گفت: «هنوز هم جهادگران بسیجی در هوای سرد در کنار مردم زلزله‌زده اندیکا حضور دارند. پس از وقوع زلزله در این شهرستان، اسکان موقت و سازندگی منازل زلزله زدگان و کمک به ساخت ۱۵۰ واحد آسیب دیده توسط جهادگران بسیجی در این شهرستان انجام شد.»

آبرسانی به غیزانیه، حرکت بزرگ جهادی
افتتاح پروژه‌های آبرسانی غیزانیه را باید یکی از کار‌های بزرگ و افتخارات بسیج در سال‌جاری در نظر داشت.
خط انتقال آب زرگان معمر به طول ۱۳کیلومتر از پروژه ۴۶ کیلومتری خطوط انتقال فرعی و شبکه‌های آبرسانی بخش غیزانیه است که اوایل ماه جاری به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور سردارغلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین کشور؛ سردارمحمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی؛ سردارحسن شاهوار‌پور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان؛ مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و صادق خلیلیان، استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید و توانست مشکل چند ساله اهالی این منطقه را رفع کند.

بسیج، یاری‌رسان مسئولان در همه عرصه‌ها
حدود دو هفته قبل رزمایش اقتدار بسیجیان جهادگر خوزستانی با حضور فیزیکی هزار جهادگر در میدان و چند هزار جهادگر در قالب گروه‌های آماده به صورت بر خط که در حال فعالیت‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف و به ویژه مناطق زلزله‌زده اندیکا بودند، برگزار شد. در این رزمایش مقتدرانه جهادگران بسیج سازندگی خوزستان که مسئولان لشکری و کشوری نیز حضور داشتند، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به ظرفیت گروه‌های جهادی و نقش تأثیر‌گذار آن‌ها در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و به‌ویژه در بحران‌های سیل و زلزله اشاره کرد و گفت: «روحیه جهادی و بسیجی در عموم مردم خوزستان منبعث از دوران دفاع‌مقدس هنوز متجلی است. فرزندان این مردم در قالب گروه‌های جهادی بسیج در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم فعال هستند.»
سردار غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه خوزستان گروه‌های جهادی بسیج بسیار فعال باانگیزه و پرانرژی دارد، ادامه داد: «این نیرو در جهت توسعه و پیشرفت استان و آبادانی استان نقش موثری دارد، همینطور در مناطقی که نیاز به خدمات آبرسانی دارد، به خصوص که طی روز‌های اخیر از پروژه آبرسانی به چندین روستا در غیزانیه بهره‌برداری شد و همچنین چندین روستا در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد که تداوم پیدا خواهد کرد و ما در میدان حل مسائل در کنار مسئولان خواهیم بود.»

بهره‌برداری از ۱۸ هزار طرح با روحیه جهادی
اقدامات جهادگران آنقدر بزرگ و تأثیرگذار است که معاون عمرانی وزیر کشور را به تجلیل از آن‌ها واداشت. وی گفت: «سال گذشته ۳۰ هزار طرح عمرانی به بهره‌برداری رسید و امسال هم ۱۸هزار طرح در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد که این موفقیت تنها با روحیه جهادی و انقلابی حاصل شده است.»
مهدی جمالی‌زاده با بیان اینکه با وجود شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و کرونا، همواره بسیج و سپاه در کنار دولت با قدرت گفتمان و روحیه بسیجی و جهادی در بخش‌های مختلف عمرانی ورود کرده و نه‌تن‌ها طرح‌های عمرانی کند نشده، بلکه سرعت بیشتری نیز به خود گرفته‌اند، یادآور شد: «۴۰ هزار طرح کم‌هزینه و زودبازده طی سال‌های اخیر توسط بسیج سازندگی اجرایی شده و در سیل ۹۸ نیز در اقدامی بزرگ و به همت جهادگران بسیجی ۱۶۰ هزار منزل مسکونی بازسازی شد.» وی افزود: «اکنون نزدیک به ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارند. اگر همراهی و همدلی نباشد، بی‌شک خیلی از این طرح‌ها به سرانجام نمی‌رسند.» به گفته جمالی‌زاده در حال حاضر هزار و ۴۰۰ شهر، ۳۸ هزار دهیاری و ۶۰ هزار روستا داریم که همگی تشنه خدمات هستند. در خوزستان این خدمت و حضور جهادی بیشتر از سایر استان‌ها مشاهده می‌شود.

افتتاح کارگاه بزرگ تولید پوشاک نظامی و صنعتی
وقتی از اقدامات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی‌اش صحبت می‌کنیم، همه چیز به کار‌های عمرانی ختم نمی‌شود.
افتتاح کارگاه بزرگ تولید پوشاک نظامی و صنعتی در خوزستان یکی از حرکت‌های ویژه این سازمان است که نشان داده با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان ظرفیت‌های مردمی را در بحث اقتصاد مقاومتی فعال کرد و شاهد رشد و شکوفایی آن بود.
این کارگاه برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده و مهم‌تر از همه اینکه نشان داده است می‌توان نیاز‌های کشور را با تکیه بر همت نیرو‌های داخلی مرتفع ساخت. در مراسم افتتاح این کارگاه بزرگ، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور هم حضور داشت که با اشاره به ظرفیت‌های فراوانی که در درون کشور برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد، گفت: «با برنامه‌ریزی درست می‌توان این ظرفیت‌ها را به میدان آورد و بر مشکلات اقتصادی چیره شد. در شهر اهواز شاهد بهره‌برداری از تولیدی پوشاک صنعتی هستیم که در مسیر اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار از یک چرخ خیاطی شروع شده و با پشتیبانی بسیج سازندگی استان به یک کارگاه بزرگ رسیده است و قطعاً در سال‌های آینده هم توسعه پیدا خواهد کرد.» سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه با الگو‌سازی در موضوعات مختلف اقتصادی و تمرکز بر تولید و به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی چیره شویم، اظهار داشت: «یکی از کار‌های بسیج، الگوسازی در میدان اقتصاد مقاومتی مردم سالار است که استان خوزستان در این الگوسازی پیشتاز بوده و برنامه سازمان بسیج هم پشتیبانی جدی‌تر، مؤثرتر و وسیع‌تر از کار‌های مردمی و کارگاه‌های اقتصادی مردم پایه است.»

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی
جهادگران خوزستانی در همه عرصه‌ها حضور دارند و با ادامه‌دار شدن بیماری کرونا در کشور آن‌ها ۲ هزار بسته حمایتی آماده کرده و در قالب رزمایش کمک‌مؤمنانه به دست نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب دیده از کرونا رساندند.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در این رزمایش با بیان اینکه در راستای تأکید مقام‌معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان و با تلاش شبانه‌روزی همه عزیزان بسیجی در قرارگاه حضرت ابوالفضل، بسیج سازندگی و سپاه ولیعصر و پشتیبانی فرمانده کل سپاه، سازمان بسیج مستضعفین و سایر مجموعه‌ها، هر هفته می‌توانیم یک سری بسته‌های معیشتی، حاوی مواد‌غذایی که مورد‌نیاز بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت و محروم است را تأمین و در سراسر استان توزیع کنیم، گفت: «در اقدام اخیر ۲ هزار بسته معیشتی با کمک بسیجیان به دست نیازمندان واقعی رسید. این اقدام نیکو، یکی از کار‌های با ارزشی است که خداوند به صراحت در قرآن کریم با عنوان احسان، نیکوکاری و کار مخلصانه یاد می‌کند.» سردار شاهوار پور با تأکید بر اینکه این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی و دیگر مایحتاج یک خانواده هستند، ارزش هر بسته را۴۵۰ هزار تومان اعلام کرده و تصریح کرد: «در کل مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان برای تهیه این اقلام هزینه شده است. همچنین در بخش کمک به کادر درمان، بسیجیان علاوه بر اینکه در بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند، در بخش شناسایی مبتلایان به کرونا هم در میدان حضور دارند. در بخش واکسیناسیون نیز بیش از ۲۰ مرکز تجمیعی وسیع واکسیناسیون با نیرو‌های جهادی و بسیجی در سطح استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.» به گفته این مسئول، در خانه‌های بهداشت بیش از ۶ هزار اکیپ آموزش دیده و سازماندهی شده در سراسر استان که رو به افزایش هستند، بسیجی‌وار به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار