کد خبر: 1070156
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
در بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، سپاهان با برد فجر به صدر رسید، استقلال سومین مساوی متوالی را ثبت کرد و پرسپولیس هم پس از سه بازی پیروز شد.

در بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، سپاهان با برد فجر به صدر رسید، استقلال سومین مساوی متوالی را ثبت کرد و پرسپولیس هم پس از سه بازی پیروز شد.
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام هشت بازی برگزار شد تا با بازگشت تماشاگران که فعلاً در دو مسابقه استقلال و پرسپولیس با حریفان‌شان به صورت آزمایشی آغاز شده است، رقابت‌های فوتبال باشگاهی کم کم هیجان انگیزتر از هفته‌های اول پیگیری شود.
ورزشگاه سردار قاسم سلیمانی سیرجان دیروز میزبان یکی از بازی‌های حساس هفته پنجم بود، جایی که گل گهر- که همچنان امیر قلعه نویی را به دلیل محرومیت روی سکو‌ها می‌بیند- میزبان استقلال تهران بود که با فرهاد مجیدی به دنبال شکستن نوار تساوی‌هایش بود. حیاتی بودن امتیاز‌های بازی برای دو تیم سبب شده بود دو تیم به یک بازی محتاطانه رو بیاورند، چنین تاکتیکی سبب شد تا یکی از کسالت آمیز‌ترین بازی‌های لیگ رقم بخورد، مسابقه‌ای که اگر چه استقلالی‌ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما ضعف هافبک‌های این تیم در بازی‌سازی و توپ رساندن به مهاجمان در کنار دفاع فشرده تیم سیرجانی سبب شد تا در حالی علی صفایی در پایان نوددقیقه سوت پایان بازی را به صدا در بیاورد که تنها موقعیت جدی این مسابقه، ضربه علی سلمانی در یک مصاف تک به تک با دروازه بان گل گهر بود که توپ را محمد حسین علی اکبر منادی دفع کرد تا مصاف استقلال و گل گهر با تساوی بدون گل به پایان برسد. این نتیجه سومین مساوی متوالی آبی پوشان و چهارمین تساوی متوالی سیرجانی‌ها با گذشت پنج هفته از لیگ برتر بود.
هر چقدر مصاف استقلال و گل گهر در داخل زمین آرام و خواب‌آور دنبال شد، حواشی این بازی که جلوگیری سازمان لیگ از حضور دو بازیکن خارجی استقلال یعنی یامگان و ژستد در زمین بازی به دلیل اینکه مدیران استقلال ضمانت‌های لازم را در خصوص قرارداد خارجی‌ها ارائه نداده اند، به اوج رسید، تصمیمی جنجالی که مسئولان استقلال معتقدند سازمان لیگ در تلافی تلاش‌شان برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی انجام داده است.
در دیگر بازی مهم دیروز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف صنعت نفت آبادان رفت، این بازی هم مانند بازی هفته چهارم استقلال و نساجی با حضور محدود تماشاگران برگزار شد تا قرمز‌ها هم پس از نزدیک به دو سال در حضور هواداران به میدان بروند. یک باخت و دو تساوی پرسپولیس در سه بازی اخیر سبب فاصله گرفتن پرسپولیسی‌ها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی از جمع تیم‌های بالای جدولی شده بود. به همین دلیل شاگردان گل محمدی در بازی دیشب از همان ابتدا با ارائه یک بازی رو به جلو، میانه زمین را در اختیار گرفتند تا توپ بیشتر در زمین آبادانی‌ها در گردش باشد.
در نهایت حملات پرسپولیس در دقیقه ۷۲ جواب داد و میلاد سرلک روی یک شوت سرضرب از پشت شش قدم توانست توپ را به تور دروازه احمد گوهری بچسباند و قرمز‌ها پس از سه هفته دوباره به جاده پیروزی برگردند و یک بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان به پیروزی برسند. البته قرمز‌ها به شدت به قضاوت سید علی اصغر مؤمنی اعتراض داشتند و معتقد بودند که داور بازی یک ضربه پنالتی در نیمه اول با خطای مدافع نفت روی مهدی ترابی برای پرسپولیس نگرفته است و همچنین ضربه مهدی عبدی را که در دقیقه ۶۷ پس از برخورد با تیر، وارد دروازه شده بود داور گل تشخیص نداد.
در سایر بازی‌های دیروز سپاهان ۲ بر صفر در شیراز فجر شهید سپاسی را شکست داد و با ۱۳ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت، تراکتور که با سولدو چهره یک تیم مدعی را گرفته است، با یک گل برابر پدیده پیروز شد، نساجی و پیکان به تساوی ۲-۲ رسیدند، هوادار و آلومینیوم اراک صفر- صفر مساوی شدند، فولاد در ادامه روند صعودی‌اش با بازگشت جواد نکونام، یک بر صفر ذوب آهن را برد، مس رفسنجان هم با یک گل نفت مسجد سلیمان را از پیش رو برداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار