کد خبر: 1038981
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
‌روزنامه شرق در گزارشی با تیتر «نخستین گام انتخابات، زیر سایه انتقادات» آورده: «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان یا همان «جبهه اصلاحات ایران رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا به نظر می‌رسید که این تشکیلات انتخاباتی بتواند همه طیف‌های اصلاح‌طلبی را ذیل خود بیاورد و رافع مشکلاتی باشد که در شورای عالی سیاستگذاری باشد. البته این اختلاف‌ها مربوط به مقطع کنونی نیست و شاید بتوان منشأ اصلی اختلاف نیرو‌های اصلاح‌طلب را زمان انحلال شورای عالی سیاسی‌گذاری و متعاقبش تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دانست».

این روزنامه اصلاح‌طلب سپس به گفت‌وگوی صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان با خبرآنلاین اشاره کرده است. خرازی در این گفتگو در انتقاد از نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان گفته: «جریان اصلاحات هنوز باور نکرده است که ریشه‌اش باید در دل جامعه باشد. نمی‌شود که شما حرف از مردم و جامعه بزنید و سازوکار و شفافیتی برای حضور جامعه در عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری خود نداشته باشید. اصلاح‌طلبان که فقط همین افراد تکراری نیستند که برخی از دهه ۶۰ و تشکیل جبهه پیروان خط امام تا به امروز در این مسند نشسته‌اند و برای کل جوانان و دانشجویان و مردمی که آرزوی تغییر و تحول را داشتند و به این جریان دل بستند، تصمیم بگیرند ... نمی‌شود که شما حرف از تحول‌خواهی و شفافیت و پاسخ‌گویی و مدرنیته و همگام‌شدن حکومت با تحولات دنیا بزنید؛ اما سازوکار تصمیم‌گیری خودتان از عقب‌مانده‌ترین شیوه‌های موجود در دنیا باشد. شما نگاهی به رقابت‌های داخلی حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه در امریکا بیندازید. چطور بدنه حامی این دو حزب در تصمیم گیری برای بزرگ‌ترین اتفاق این دو حزب مشارکت می‌کند. این می‌شود که نمایندگان یا منتخب این احزاب خود را پاسخگوی بدنه اجتماعی می‌دانند و جرئت نمی‌کنند بر خلاف منافع کشور و جریان حرکت کنند.»

یک نکته دیگر هم باعث شده تا برخی کاربران اصلاح طلب توئیتر به این جلسه انتقاد کنند و آن هم ترکیب سنی جلسه و عدم استفاده از جوانان است. در همان گفت‌وگوی مورد اشاره شرق، خرازی می‌گوید: «من خیلی در جریان تحولات نهاد اجماع‌ساز نیستم. در جلسات شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب در مورد آن بحث شده است. انتقادی که ما از تحولاتی که منجر به تشکیل این نهاد شده داریم، این است که اصلاح طلبان با این ساز و کار به جامعه این پیام را منتقل کردند که هیچ چیز در جریان اصلاحات تغییر نکرده است. هر آنچه منجر به نتایج فعلی در جریان اصلاحات شده است برقرار است... نمی‌شود که شما به آن دانشجو یا به آن کسی که قرار است صدای این جریان باشد بگویید تو فقط باید دنباله رو باشی. این حرف شوخی است. در جامعه جوان و تحصیلکرده امروز ده‌ها هزار جوان داریم که قدرت تحلیل به مراتب قوی‌تر و دقیق‌تر و به‌روزتری از آقایانی دارند که از دهه ۶۰ در حال تصمیم‌گیری هستند و جایشان را به افراد جوان‌تر نمی‌دهند. اگر این افراد می‌توانستند تصمیمات درست بگیرند که جریان اصلاحات امروز در این وضعیت قرار نداشت... زنان و جوانان حلقه مفقوده در این نهاد هستند. اینکه شما جوانانی که به یک حزب و جریان خاص نزدیک هستند انتخاب کنید که در رأی‌گیری اکثریت داشته باشید دهن کجی به همه جوانان اصلاح‌طلب است. جوانان اصلاح طلب نحله‌های مختلفی دارند. امروز اکثریت آن‌ها منتقد این ساز و کار و انتخاب هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار