کد خبر: 1032484
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کار لیبرال‌ دموکراسی امریکا به گیس و گیس‌کشی‌کشید! از بالاترین تلفات دنیا در کرونا و زمزمه حکومت نظامی علیه انتخابات و لخت و عور شدن امریکا در مقابل هکرها که بگذریم، می‌رسیم به آخرین مقاومت‌های ترامپ برای باقی ماندن در کاخ سفید که این‌بار نانسی پلوسی را که ترامپ به او همواره لقب «پیرزن عقده‌ای دیوانه»‌می‌داد، وا داشته تا بگوید: « لحظه شماری می‌کنیم تا گیس‌های ترامپ را بگیریم و او را از کاخ سفید بیرون بیندازیم.» ظاهراً ترامپ برای امریکا دیگر مثل یک دستمال کثیف و نجس است که باید هرچه زودتر دور انداخته شود
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اول، زمزمه حکومت نظامی، بعد هم صحبت براندازی و تحلیف همزمان؛ فهرستی نه چندان ناجور از کار‌هایی که گفته می‌شود ترامپ آن‌ها را قطار کرده تا ماندش را در کاخ سفید تضمین کند. کار به جایی رسیده که رقبای ترامپ هم مثل ناظران از سراسر دنیا، به شک و تردید بیفتند که آیا او اصلاً قصد دارد با زبان خوش کاخ سفید را ترک کند یانه؟! نانسی پلوسی که هنوز چهره «لب و دندان» گزیده‌اش در داستان شکست استیضاح از یاد‌ها نرفته، همه عقده‌ها را جمع کرده تا یکجا سر رئیس‌جمهور بازنده خالی کند. پلوسی گفته که اگر ترامپ کاخ سفید را ترک نکند، مو‌ها و دست و پاهایش را خواهد گرفت و از دفتر کارش در کاخ سفید بیرونش می‌کند.

به گزارش «جوان»، روس‌ها همین اواخر پیروزی بایدن را تبریک گفتند و چینی‌ها هم صبر کردند از پیروزی بایدن مطمئن شوند. این‌ها فقط دو مورد از تردید‌های بین‌المللی درباره کسی است که قرار است تا سه هفته دیگر به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شود. همه این‌ها به یک طرف، برای رئیس‌جمهور مستقر هنوز هم کار تمام شده نیست. ترامپ نه فقط دنبال جلب حمایت جمهوریخواهان برای ماندش می‌گردد، تازه چلچلی عزل و نصب کردن‌ها را شروع کرده؛ آن‌هم سه هفته مانده به خارج شدنش از کاخ سفید. وبگاه امریکایی «هیل» دیروز خبر داد که ترامپ در حالی که خود را آماده خروج از کاخ سفید می‌کند، دست به کار انتخاب و انتصاب مجموعه‌ای از متحدانش برای عضویت در مناصب دولتی شده است. رئیس‌جمهور امریکا سه شنبه عصر «هوپ هیکس» دستیار قدیمی و یکی از معتمد‌ترین نزدیکانش را به عنوان عضو هیئت نظارت بر اعطای بورسیه خارجی «برنامه فولبرایت» تعیین کرد و «پَم بوندی» دادستان عالی سابق فلوریدا هم به عضویت در هیئت امنای «مرکز هنر‌های نمایشی جان اف کندی» تعیین شد. «ریچارد گرنل» سرپرست سابق «اداره اطلاعات ملی» امریکا عضو «شورای یادبود هلوکاست ایالات متحده» شده، «استفانی گریشام» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید به عضویت در هیئت مدیره «هیئت ملی علوم تربیتی» درآمده و «راسل ووت» مدیر سابق دفتر مدیریت و بودجه دولت ترامپ هم قرار است کار خودش را به عنوان عضو مدعو در آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده آغاز کند. این تازه بخشی از انتصاب‌های دقیقه نودی ترامپ است که به گفته هیل، شامل فهرستی ۴۰ نفره است. او سوای این ۴۰ نفر، روز چهار شنبه با استفاده از اختیاراتش، دستور بخشش ۱۵ نفر از جمله چند نفر نزدیک به حزب جمهوریخواه و چهار نظامی امریکایی را برای کسانی صادر کرد که به دلیل کشتار شهروندان غیر نظامی عراقی محکوم شده بودند.

عصبانی، چسبده به میز کار

آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا گفته که دونالد ترامپ در تلاطم روانی به سر می‌برد. دیگران هم می‌گویند ترامپ به قدری عصبانی است که بنا به برخی گزارش‌ها، با عصبانیت به میز کارش چسبیده و بر اساس برخی گزارش‌های دیگر، پشت سر هم به اطرافیانش می‌توپد که چرا به طور کامل از ادعاهایش درباره تقلب انتخاباتی گسترده در انتخابات نوامبر حمایت نکرده‌اند. گفته شده مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید؛ پت سیپولون، مشاور حقوقی کاخ سفید، مایک پمپئو، وزیر خارجه و میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا همگی در معرض خشم ترامپ قرار دارند. در این بین، مایک پنس، معاون ترامپ بیش از همه در معرض خشم او قرار دارد. براساس قوانین فدرال، پنس، رئیس کنونی سنا موظف است آرای کمیسیون انتخابات را تقدیم کنگره کرده و پیروز انتخابات را اعلام کند. این بدان معناست که پنس مجبور است تأیید کند که خودش و رئیس‌جمهور امریکا مقابل بایدن شکست خورده‌اند، کاری که به گفته یک منبع در گفتگو با آکسیوس «ترامپ آن را نهایت خیانت می‌داند.» او همچنین دیروز در پیامی جدید، نوک پیکان حملات لفظی خود را به سمت سناتور‌های جمهوریخواه سنا و نفر دوم این حزب نشانه رفت و در توئیتر نوشت: «جمهوریخواهان در سنا خیلی به سرعت فراموش می‌کنند. در حال حاضر اگر حمایت من از آن‌ها در انتخابات قبلی نبود، آن‌ها هشت کرسی کمتر داشتند.»

گروه انگشت شمار حامیان ترامپ

در حالی که کارشناسان قانون اساسی و خیلی دیگر از قانونگذاران جمهوریخواه می‌گویند تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات محکوم به شکست است، گروهی کوچک، اما مصمم از وفاداران ترامپ که اکثراً از قانونگذاران مجلس نمایندگان هستند، در نظر دارند تأییدیه ششم ژانویه پیروزی بایدن را به چالش بکشند و ظاهراً همین تعداد کم هستند که همچنان ترامپ را امیدوار نگه داشته‌اند. رئیس‌جمهور مستقر همچنین روز سه شنبه یک بار دیگر لج و لج بازی را به نهایت رساند و با تهدید به امضا نکردن لایحه کمکی ۸۹۲ میلیارد دلاری کرونا که شامل کمک مالی به امریکایی‌های نیازمند می‌شود، گفت این لایحه باید به گونه‌ای اصلاح شود که مبلغ چک‌های محرک افزایش یابد. اگر این لایحه تصویب نشود یا ترامپ آن را وتو کند، دولت امریکا موقتاً تعطیل خواهد شد. ترامپ در پیامی ویدئویی که در توئیتر منتشر کرد، گفت: لایحه‌ای که آن‌ها اکنون در نظر دارند دوباره نزد من بفرستند، بسیار متفاوت از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌شد؛ واقعاً شرم‌آور است.

سخنگوی کنگره تأیید نمی‌کند

همه این‌ها باعث شده علاوه بر ناظران خارجی و متحدان رئیس‌جمهور امریکا، رقبای او نیز درباره رفتن سر موعد او از کاخ سفید به تردید بیفتند. اوج این نگرانی‌ها دیروز در سخنان منتسب به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا ظهور و بروز کرد که در واکنش به ادامه ادعا‌های انتخاباتی ترامپ گفته که او را با گرفتن مو‌ها و دست و پاهایش از دفتر کارش در کاخ سفید بیرون خواهند انداخت. پلوسی که اوج نفرت از ترامپ را در جریان استیضاح و همچنین پاره کردن نطق رئیس‌جمهور امریکا نشان داده بوده، گفته به دنبال اطمینان یافتن از این مسئله است که «دونالد ترامپ» دفتر کارش در کاخ سفید را ترک خواهد کرد. بر اساس گزارش پولیتیکو، پلوسی در روز‌های گذشته در حاشیه گفتگو‌ها با سایر رهبران کنگره درباره بسته کمکی و بودجه دولت، گفته برای خروج ترامپ از قدرت لحظه‌شماری می‌کند. او گفته است: «قصد دارم او را از آنجا (دفتر کار ترامپ در کاخ سفید) با مو و دست‌های کوچک و پاهایش بگیرم و بیرون بکشم.» سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان امریکا به درخواست فاکس نیوز برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
با سلام و صبح بخیر . با درود از گزارشگران سرویس بین الملل جوان انلاین .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار