کد خبر: 1025518
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
به منظور عملیاتی‌تر شدن مبارزه با کرونا، سازمان بسیج مستضعفین با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. کرونا همچنان جولان می‌دهد و مبارزه با این ویروس به گفته وزیر بهداشت وحشی‌تر شده، اقدامات حاکمیتی و جدی‌تری می‌طلبد. در همین خصوص خبر رسیده است که پیشنهاد تعطیلی پایتخت امروز با حضور وزرای مربوطه بررسی می‌شود. وزارت کشور هم اعلام کرده است که از ساعت ۱۲ امروز سفر‌های بین استانی ممنوع است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین و نشست طرح تکمیلی مدیریت کرونا، با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت و سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

تمام ظرفیت بسیج در اختیار ستاد مقابله با کرونا

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: بر اساس تجربه گذشته و با تکیه بر قابلیت‌های جدید و با هماهنگی وزارت بهداشت در زمینه تولید ماسک ورود کردیم و هم اکنون در حال انجام کار مشترکی در زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز کشور هستیم.

وی گفت: ما به‌عنوان مجموعه‌ای از تشکیلات انقلاب در خدمت مردم ایران هستیم و بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب و به خصوص پس از فرمایش‌های اخیرشان در دیدار حضوری با اعضای ستاد ملی کرونا، احساس تکلیف‌مان مضاعف شد و با انگیزه‌های فراوانی مجدد به میدان آمده‌ایم.

سردار سلیمانی به هماهنگی‌های خوب میان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سپاه‌های استانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استانداران هم عنایت خوبی به این موضوع‌ها دارند و با مدیریت شخص وزیر بهداشت و تلاش شبانه‌روزی مدیران، همه ظرفیت‌های بسیج و سپاه را در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار خواهیم داد و همه اقدامات ما در قالب طرح‌های مشترک انجام می‌شود و هیچ اعتقادی به کار جزیره‌ای نداریم.

نمکی: کرونا وحشی‌تر شده است

دکتر سعید نمکی، در این مراسم گفت: توفیق ما در کنار بسیج برای مقابله و مهار کردن کرونا، آبروی نظام و دلخوشی رهبری و مردم است.

وی در این نشست، خطاب به مسئولان سازمان بسیج مستضعفین افزود: باید سرعت و وفاق و همدلی را بیشتر و به صورتی تقسیم کار کنیم که زودتر کار‌ها پیش رود تا در چند ماه آینده خبر خوشی برای مردم داشته باشیم.

وزیر بهداشت همچنین در ادامه، با اشاره به کاهش آمار فوتی‌ها در مرحله قبل افزود: در مرحله قبلی مقابله با کرونا توانستیم آمار فوتی‌ها را به زیر ۲۰ نفر برسانیم که باعث شگفتی مجامع جهانی شد و دلیل آن، همدلی و انسجام بود.

نمکی در ادامه این مراسم با بیان اینکه در ژنوم ویروس اتفاقاتی افتاده است، افزود: این ویروس وحشی‌تر شده است، در حالی‌که سارس و مرس که از اجداد این ویروس بودند، قدرت‌شان کمتر از این ویروس بوده است.

برگ برنده وزیر بهداشت تا یک ماه دیگر

نمکی گفت: بار‌ها به همکارانم اعلام می‌کردم که خدا نکند پدیده‌ای به نام جهش در برخی از ژن‌های ویروس اتفاق افتد که این اتفاق تمام معادلات را برهم خواهد زد. متأسفانه در ژنوم ویروس دارد اتفاقاتی می‌افتد که هم در بیماری‌زایی و هم در قدرت سرایت مؤثر خواهد بود. این تغییرات ما را در ابتلا و مرگ‌ومیر گرفتار می‌کند. کما اینکه در اروپا مرگ‌های ۵۵۰ تایی فرانسه ناشی از تغییرات ژنتیکی ویروس هم هست.

نمکی توضیح داد: حال در ورود به این عرصه باید سرعت‌مان را بالا برده، وفاق و همدلی‌مان را بیشتر کنیم و تقسیم کار را به صورتی انجام دهیم که زودتر به نتیجه مثبت برسیم. امیدوارم بتوانیم در یک ماه آینده برگ برنده‌ای را برای امیدبخشی به مردم ایران و برای دلخوشی مقام معظم رهبری ارائه کنیم. از حمایت بسیج ممنونم و دست یکایک بچه‌های بسیجی کشور را می‌بوسم.

سفر ممنوع به جز شمال!

محدودیت‌های کرونایی بیشتر و جدی‌تر از قبل می‌شود. در همین راستا، با تصمیم کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش رو، محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان از ظهر امروز اعمال می‌شود.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد: از ساعت ۱۲ امروز خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی از/ به ۲۵ مرکز استان ممنوع است. بنا بر اعلام این مقام مسئول در وزارت کشور، مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان. نکته عجیب این که این محدودیت‌ها شامل استان‌های شمالی نمی‌شود! گفتنی است اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز می‌شود و به‌صورت یکپارچه، ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌گردد. زمان آغاز اجرای طرح هم ساعت ۱۲ امروز است. زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان است و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اقدام می‌نماید.

تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت روی میز وزرا

در همین زمینه محسنی بندپی، استاندار تهران گفته است: محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان از ظهر امروز اعمال می‌شود پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت به دلیل افزایش شیوع کرونا امروز با حضور وزرای بهداشت و کشور بررسی می‌شود.

بندپی گفت: حتی‌المقدور باید از تردد‌های غیر ضرور خودداری شود و امور مختلف به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام شوند تا بتوانیم از شیوع ویروس جلوگیری و نسبت به کاهش آمار ابتلا تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: از ۸ صبح شنبه تا ۸ صبح یک شنبه ٧٩ نفر در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند. هر تصمیم‌گیری‌ای نقاط مثبت و منفی دارد و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران باید به صورت جامع بررسی و نهایتاً در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصویب شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار