کد خبر: 893615
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بر اساس جدید‌‌‌‌‌ترین نظرسنجی دانشگاه مریلند امریکا
جدید‌‌‌‌‌ترین نظر سنجی «ایران پل» (Iran Poll) كه به سفارش دانشگاه مریلند انجام شده، نشان می‌دهد نارضایتی اقتصادی در بخش‌های گسترده‌ای از جامعه ایرانی ریشه دوانده...
جدید‌‌‌‌‌ترین نظر سنجی «ایران پل» (Iran Poll) كه به سفارش دانشگاه مریلند انجام شده، نشان می‌دهد نارضایتی اقتصادی در بخش‌های گسترده‌ای از جامعه ایرانی ریشه دوانده، به طوری كه 69درصد ایرانیان معتقدند كه اوضاع اقتصای ایران بد و 58درصد هم گفته‌اند كه اوضاع اقتصادی در حال بدتر شدن است. با وجود همه اینها، فقط اقلیتی 9/4 درصدی خواهان «تغییر بنیادین»‌ در نظام سیاسی ایران هستند. 

به گزارش «جوان»، مركز مطالعات بین‌المللی و امنیتی دانشگاه مریلند نتیجه جدید‌‌‌‌‌ترین مطالعه خود را بین 16 تا 24 ژانویه‌ منتشر كرد. این مطالعه را «Iran Poll» به سفارش این دانشگاه بلافاصله بعد از اغتشاشات اخیر از جامعه آماری 1002 نفر با ضریب خطای 1/3درصد انجام داده است. روزنامه واشنگتن پست كه خلاصه‌ای از یافته‌های این نظرسنجی را منتشر كرده، می‌گوید كه درصد اندكی از ایرانیان از تغییر نظام سیاسی‌، اعمال نشدن قوانین اسلامی و انتقاد‌های مطرح شده درباره سیاست خارجی ایران در سوریه و عراق حمایت می‌كنند. 39 درصد ایرانیان معتقدند كه حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریكا از اعتراضات، به مطالبات این اعتراضات صدمه زده است و فقط 9 درصد ایرانیان معتقدند كه حمایت ترامپ از اعتراضات، كمك كننده بوده است. 85 درصد ایرانیان نیز نظر «بسیار نامساعدی‌» در مورد امریكا دارند در حالی كه فقط نظر یك درصد ایرانیان به امریكا «خیلی مساعد »‌است. 
 
80 درصد خواهان اقدام برای مهار فساد

واشنگتن‌پست می‌گوید كه هرچند اعتراضات ایران كه از 28 دسامبر در مشهد در اعتراض به گرانی‌‌‌‌ها شروع شد، فروكش كرده، ولی اطلاعات نظرسنجی  «Iran Poll» نشان می‌دهد كه نارضایتی اقتصادی در بخش‌های گسترده‌ای از جامعه ایران وجود دارد.

69 درصد ایرانیان وضعیت اقتصاد را بد توصیف كرده‌اند كه این میزان از سال 2015 به این سو كه «ایران پل» نظر سنجی خود را شروع كرده، بالا‌‌‌‌ترین میزان است. 58 درصد نیز گفته‌اند كه وضعیت رو به وخیم تر شدن است در حالی كه 41 درصد گفته‌اند كه وضع خانواده آنها طی چهار سال گذشته بدتر شده است. نظرسنجی به طور مستقیم از نظرسنجی‌شوندگان نپرسیده كه آیا با اعتراضات موافق هستند یا نه ولی از هر 10 ایرانی، هشت نفر گفته‌اند كه قویاً معتقدند دولت باید برای مبارزه با فساد كار بیشتری انجام دهد و قیمت‌های مواد غذایی را محدود كند. 71 درصد گفته‌اند دولت نباید قیمت بنزین را افزایش دهد و  69 درصد هم گفته‌اند كه دولت نباید یارانه‌‌‌‌ها را متوقف كند. با همه اینها، وقتی كه پای «شورش‌» به میان آمده، 63 درصد ایرانیان گفته‌اند كه «دولت باید در برخورد با اغتشاشگران با قدرت بیشتری اقدام كند.» فقط 21 درصد ایرانیان از اجرا نشدن سفت و سخت قوانین اسلامی حمایت‌ می‌کنند.

همچنین فقط 11/3 درصد شركت‌كنندگان در نظرسنجی معتقدند كه دولت بیش از اندازه در زندگی شخصی ایرانیان دخالت می‌كند وتنها 4/9 درصد گفته‌اند كه نظام سیاسی ایران نیازمند تغییرات بنیادین است. 54 درصد ایرانیان گفته‌اند كه قویاً مخالف این ایده هستند كه نظام سیاسی ایران نیازمند تغییرات بنیادین است‌. دو سوم ایرانیان نیز گفته‌اند از روشی كه حكومت اعتراضات را مدیریت كرد، راضی‌اند و 64 درصد هم گفته‌اند كه معتقدند در جریان مهار اعتراضات از میزان مناسبی از زور استفاده شده است و تنها 17/2 درصد بر این باورند که نقش ایران در سوریه و عراق در راستای منافع ایران نیست. در همین راستا، درصد پرسش‌شوندگانی که معتقدند آنچه هزینه‌کرد ایران در سوریه و عراق خوانده شده، باید کاهش یابد نیز تنها 21/5 درصد است. 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
فقط یك درصد از ایرانیان نسبت به کدخدا نظر «خیلی مساعد »‌داشتند.
انها هم حتما مانکن های خیابان انقلاب, همجنس بازان خیابان انقلاب,فتنه گران خیابان انقلاب و .... بودند
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
85% از ایرانیان نظر نامساعد به آمریکا دارند!!!!!!!!
غیر ممکنه. 85% از ایرانیان نظر مساعد به آمریکا دارند را میشه باور کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
دقیقا درست است. هر مصیبتی که سر ایران آمده از بازیهای آمریکا در ایران از زمان مصدق است و هنوز ادامه دارد
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
متاسفانه این امار های بسیار غلط که در کمراهی مدیران مملکت رواج میدهند ضربه بسیار مهلکی را خود نظام از ان خواهد دید. درست است که تمام مصیبت های منطقه و حتی از 45 سال اخیر ایران از امریکا بوده است ولی همین الان ببینید جند نفر از مدیران ارشد نظام دو تابعیتی از جنس امریکا هستند . فرزندانشان که مقیم امریکا هستند و حالا برسد به مردم عادی. نهایتا به عکس 85 درصد مردم ایران نظر بسیار مساعد به امریکا دارند . دلایلش روشن است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
مرگ برآمریکا
هیچ آدم عاقل وبالغ ومتدین وبابصیرتی را درایران پیدا نمی کنید که به شیطان بزرگ خوشبین باشد
ضمنا درودبرنظام اسلامی ومرگ برطواغیت
صمر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
اشتباه میکنید صد در صد مخالف امریکا هستند. بیخودی 85 در صد را مخالف امریکا میبینید . 100 درصد مردم ایران مخالف امریکا... است. فقط جمهوری اسلامی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار