کد خبر: 869790
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي در ديدار اعضاي دولت دوازدهم (به مناسبت هفته دولت) جمع دولتمردان را به مردمي بودن و...
سید عبدالله متولیان
سید عبدالله متولیان
 
رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي در ديدار اعضاي دولت دوازدهم (به مناسبت هفته دولت) جمع دولتمردان را به مردمي بودن و پرهيز از اشرافي‌گري توصيه و الگوي شهيدان رجايي و باهنر را نمونه عملي مردمي بودن معرفي كرده و تأكيد فرمودند: «با اينكه دوران مسئوليت اين دو بزرگوار، بسيار كوتاه بود و نمي‌توان قضاوتي در باره عملكرد اجرايي آنان داشت، اما همواره از اين دو شهيد عزيز به نيكي و با تجليل ياد مي‌شود كه علت آن، روحيات شخصيتي و مديريتي آنان، همچون «انقلابي، مؤمن و صادق بودن» است و روحيات اين دو شهيد بزرگوار بايد سرلوحه همه مسئولان و دولتمردان باشد.»
معظم‌له در بخش ديگري از فرمايشات خود به موضوع بسيار مهم موانع فرايند تحقق اهداف انقلاب اسلامي پرداخته و فرمودند ما جامعه اسلامي نداريم و كماكان در مرحله دولت اسلامي به سر مي‌بريم.
 
بايد بپذيريم كه مردم ايران به رهبري حضرت امام خميني اشرافيت طاغوت را در هم شكسته و نظام مقدس جمهوري اسلامي را بر پايه و محور عدالت و مبارزه تبعيض و اشرافي‌گري پي‌ريزي كردند اما در عين حالي كه در چهار دهه گذشته پيشرفت‌هاي شگرف و غيرقابل باوري در عرصه‌هاي مختلف داشته‌ايم، موفق به تشكيل دولت اسلامي نشده و در ادامه راه به‌ويژه پس از جنگ تحميلي درگير فرهنگ طاغوتي اشرافي‌گري شديم و متأسفانه اين فرهنگ مبتذل و نفرت‌انگيز (كه توسط امام راحل تحت عنوان ‌‌‌«اسلام مرفهين بي‌درد و اسلام امريكايي» نام‌گذاري شد) در بين برخي از مسئولان رايج شده است. شايد به جرئت بتوان گفت مقام معظم رهبري بر كمتر چيزي به اندازه ساده‌زيستي مسئولان و اغتنام فرصت براي خدمت به مردم تأكيد داشته‌اند. ضرورت مسابقه خدمت جهادي و انقلابي همراه با ساده‌زيستي مسئولان و پرهيز جدي آنان از تجملات و اشرافي‌گري توصيه دائمي و مستمر و پرتكرار حضرت امام خامنه‌اي به همه دولت‌ها و مسئولان در ادوار گذشته تا كنون بوده و هست. مطالعه سيره عملي، صحيفه نوراني زندگي و جهت‌گيري راهبردي حضرت امام خميني سلام الله عليه قبل از انقلاب، مخالفت شديد با اشرافيت طاغوت در نظام پهلوي بوده و مردم را نيز به مبارزه با فساد اشرافي‌گري طاغوت فراخواندند و پس از انقلاب تا آخرين روزهاي عمر بابركت خود پيوسته به مسئولان، دولتمردان و كارگزاران نظام اسلامي تأكيد‌ مي‌كردند كه هرگز به سمت اشرافي‌گري نروند كه نخستين گام دولتمردان به سوي اشرافي‌گري، به معناي بازگشت از مسير اصيل انقلاب اسلامي و دست برداشتن از ارزش‌هاي ناب اسلامي و غلتيدن در ورطه‌ انحراف است. تجمل‌گرايي، اشرافي‌گري، رفاه‌طلبي و تفرعن‌زدگي برخي مسئولان و مديران چه در حوزه‌ اخلاق شخصي و چه در حوزه‌ مشي سياسي و مديريتي يكي از آفت‌هاي بزرگ و خطرناكي است كه شالوده فرهنگ جامعه را نشانه گرفته و آثار غيرقابل جبران از خود بر جاي مي‌گذارد. بي‌ترديد خوي اشرافيت:
 
۱ - در تعارض آشكار با اسلام ناب و آموزه‌هاي ديني است.
۲ - با سيره رفتاري و عملي امامين انقلاب ناسازگار است.
۳ - مسير تحريف امام و انقلاب را هموار كرده و سرعت مي‌بخشد.
۴ - در تضاد عيني با مهندسي فرايند تحقق اهداف انقلاب اسلامي است.
۵ - به دوقطبي شيطاني فقير و غني دامن‌زده و جامعه را دلمرده، مأيوس و نااميد ساخته و به خصلت‌هاي شيطاني ناشي از فاصله فقرا با اغنيا آلوده مي‌كند
۶ - با تكثير و پمپاژ يأس و نااميدي در بدنه جامعه، به اتحاد، انسجام و همدلي مردم لطمه وارد مي‌كند.
۷ - ايمان مردم و باورهاي اعتقادي آنان نسبت به نظام اسلامي را تضعيف مي‌كند.
۸ - بين مردم و مسئولان جدايي انداخته و مردم را از همراهي با نظام و دولت دور مي‌كند.
۹ - مسابقه شيطاني رفاه‌طلبي و تكاثر ثروت را در كشور به صورت يك بيماري خطرناك و مسري اشاعه مي‌دهد.
۱۰ - و دهها آثار شوم و خطرناك ديگر كه نتيجه آنها تضعيف امنيت فردي و اجتماعي نظام در همه حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي، امنيتي و كاهش مشاركت ملي در حفاظت از كشور و نظام در برابر تهديدات متكثر دشمن بوده و طمع‌ورزي اجانب و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در پي خواهد داشت.
در قياس با رفاه طلبي و كاخ نشيني مسئولان، ساده زيستي مسئولان و دولتمردان و پرهيز آنان از تجملات و اشرافي‌گري قطعاً داراي آثار مثبتي به مراتب بيشتر ترويج اشرافي‌گري داشته و موجب رشد فضائل اخلاقي و شادابي و بالندگي كشور و ارتقاي روحيه همدلي ملي و... خواهد شد. در سپهر سياسي ايران محبوبيت و برجستگي افرادي نظير اميركبير و شهيدان رجايي و باهنر مرهون دو ويژگي مبارزه عملي و عيني با اشرافيت از يكسو و اخلاص و تلاش بي‌وقفه و جهادي در خدمت به مردم و كشور از سوي ديگر است. در طول تاريخ بشريت، يكي از مهم‌ترين وجوه مميزه محبوبيت مردان بزرگ تاريخ كه قلب‌هاي مردم را به تسخير محبوبيت خويش درآورده‌اند ساده زيستي و خوي ضد اشرافي آنان از يكسو و روحيه عشق خدمت بي‌منت به مردم از سوي ديگر بوده است.
 
 صفت برجسته همه انبياي الهي نيز ساده زيستي و پرهيز دادن خود و مردم از روحيه و خوي تجمل‌گرايي و اشرافي‌گري و تلاش براي فلاح و رستگاري و كسب آرامش دنيوي و اخروي مردم بوده است. قرآن كريم  حب دنيا را مذموم معرفي كرده و مظاهر اشرافي‌گري و غرق شدن در ‌ لذات دنيوي را مورد تهاجم تمام‌عيار قرار داده و در آيات مختلف از جمله آيات ۴۱ تا ۴۶ سوره واقعه اشرافي‌گري را صفت جهنمياني دانسته كه استحقاق خشم خداوند را پيدا كرده‌اند. و اين فرمايش امام صادق (عليه السلام) كه مي‌فرمايند: «در ذلت و خواري انسان همين بس كه لباسي به تن كند يا مركبي سوار شود كه او را مشهور و انگشت نما سازد» شايد به زشتي صفت اشرافي‌گري دلالت داشته باشد. در آيين كشورداري در اسلام، بر ساده‌زيستي و پرهيز از تجملات و تكلّفات مسئولان و دولتمردان به عنوان مقدمه ضروري مسئوليت‌ها تأكيد فراوان شده و از ابتداي انقلاب، در سلوك فردي و سياسي بنيان‌گذار كبير انقلاب اسلامي و نيز خلف صالح ايشان بهترين نمود را داشته است. حقيقت اين است كه در تاريخ پرفراز و نشيب اسلام همواره شاهد تقابل و نبرد اسلام علوي با اسلام اموي و اسلام ناب محمدي با اسلام مرفهين بي‌درد بوده‌ايم. با اين تفاصيل در طليعه چهلمين سال انقلاب، انتظار مردم و نظام از مسئولان و دولتمردان اين است كه با راه اندازي انقلاب خدمت جهادي، راه را براي عبور از مظاهر اسلام امريكايي و تثبيت اسلام ناب محمدي هموار سازند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
افتخار هر حکومتی رفاه ملت و عدالت اجتماعی و قانومندی جامعه است . اما بوجود امد قشر اشراف اوباش مایه ننگ و نبود عدالت و قانون موجب شرم یک حکومت است.
اشرافیت از راه اوباش گری و بی عدالتی و عدم رعایت قانون جز با هدف خیانت و جاسوسی نمی باشد. اگر حکومتی جاسوس وخائن را مجازات نکند . اخر بدست همین افراد خائن وجاسوس سر نگون می شود . مانند همه حکومت هایی که در اثر خیانت اشراف وخواص سرنگون شده اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار