بررسی نیاز‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی در گفت‌وگوی «جوان» با معلم نابینا
از آنجا که توانمندسازی هر فردی از سنین پایین‌تر آغاز می‌شود، تصمیم گرفتم معلم دانش‌آموزانی با مشکلات بینایی باشم و به آن‌ها یاد بدهم که نه تنها سربار جامعه نیستند بلکه می‌توانند برای جامعه سودبخش باشند
چرایی نفوذ کتب مکمل در کتب اصلی آموزشی و مدارس در گفت‌وگوی «جوان» با کارشناس آموزش
از اولین‌باری که خبر حذف کنکور را شنیدم، نزدیک به ۲۰ سال می‌گذرد، اما نه‌تن‌ها کنکور حذف نشد، بلکه سه کنکور دیگر هم به عنوان امتحانات نهایی اضافه شد! این موضوع، باعث تعدد کتاب‌ها شده و ذهن دانش‌آموز را در بمباران درسی خسته می‌کند
راهی برای فرار از کمک به مدرسه نیست
مگر تحصیل در مدارس دولتی رایگان نیست؟ اگر آری که گرفتن این مبالغ آن هم با زور و اجبار چه معنایی دارد، اگر نه پس چرا از پسوند دولتی در کنار نام این مدارس استفاده می‌شود؟ اما مهم‌تر اینکه با این نوع نگاه چه تفاوتی بین مدارس دولتی و خصوصی وجود دارد و سهم آموزش‌و‌پرورش در گرفتن حق دانش‌آموزان و والدینی که توان پرداخت مبلغ کمک به مدرسه ندارند، چیست
مدیر توسعه کمی و کیفی کودکستان در گفتگو با «جوان» مطرح کرد
خیلی از مشکلات پشت سر گذاشته شده است و باید قبل از اجرا برای آن فکری می‌شد، مثلاً قانون برای اجرای تطبیق و تا زمان استقرار سازمان، باید سازمان‌های متولی را مجاب به همکاری می‌کرد، نه اینکه آن‌ها به سرعت کنار بروند و همه فشار‌ها را روی دوش سازمان ملی تعلیم‌و‌تربیت کودک بیندازند
درخشش دانش‌آموزان نخبه ایرانی، این بار در چین
حفظ جایگاه و تکرار نایب قهرمانی (مدال نقره) کار ساده‌ای نیست، خصوصاً وقتی با حریفان تا بن‌دندان مسلح روبه‌رو باشید؛ واقعیتی که حضور چین در سکوی نخست قهرمانی آن را ثابت می‌کند؛ چینی که به لحاظ امکانات فنی با ایران قابل مقایسه نیست و چه بسا اگر دانش‌آموزان ایران چنین امکاناتی در اختیار داشتند، چین حتی به گرد پای‌شان هم نمی‌رسید. 
محتویات کتب کمک درسی چیست که در کتاب درسی نیست؟
پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت در گفتگو با «جوان»: مسئله اصلی این است که آرمان ما با ساختار تناقض دارد. ما در اجتماع درباره شاخص‌ها و رویکرد‌ها از مهارت‌محوری حرف می‌زنیم، اما در کشور جایگاهی برایش وجود ندارد
بررسی وضعیت کودکستان‌ها در گفت‌وگوی «جوان» با رئیس سازمان ملی تعلیم‌و‌تربیت کودک
سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک جزو سازمان‌های نوپای کشور است و حدود سه سال از تأسیسش می‌گذرد، اما مأموریت بزرگی روی دوشش گذاشته شده‌است؛ از یک‌سو مسئولیت ۷ میلیون کودک و حدود ۳۰ هزار کودکستان بر گردن گرفت که این‌ها باید ساماندهی می‌شدند و از سوی دیگر به دلیل اهمیت این گروه سنی و انتظاراتی است که خانواده‌ها از کودکستان‌ها داشته و دارند. 
تیم رباتیک دانش‌آموزی برای رقابت در ۵ لیگ به چین رفت
اعضای تیم ملی رباتیک دانش‌آموزی ایران امیدوارند مقام اول را در مسابقات پیش‌رو کسب کنند، آن‌ها به کم قانع نیستند و می‌خواهند برای کشورشان مقام اول را کسب کنند. 
نخستین جایزه ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) به همت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار می‌شود.
هفت‌خان مدارس برای نام‌نویسی دانش‌آموزان
محل زندگی شما در محدوده تعیین شده برای ثبت‌نام در مدرسه ما نیست، معدل دانش‌آموز چند شده؟ ظرفیت مدرسه پر شده و امکان ثبت‌نام نیست؛ این‌ها عباراتی آشنا برای همه پدر و مادر‌هایی است که فرزند محصل دارند و در ایام تابستان درگیر ثبت‌نام فرزندشان در مدرسه هستند. 
۸