گزارشی از حاشیه‌های هالیوود؛
سینمای هالیوود طی سالها فعالیت خود تلاش کرده تا از خود یک مدینه فاضله و رویا بسازد. ویترینی زیبا که از بیرون برای همه جذاب است اما به محض فرو ریختن شیشه این ویترین زشتی های فراوانی نمایان شده است.
این جریان به عنوان یک دکان ایجاد شد! این بار از آن بیسوادی گذشته هم یک پله بالاتر رفت و به دکانی تبدیل شد تا عده‌ای به نان و نوایی برسند.
به اعتقاد نادرطالب‌ زاده عدم شکل‌گیری یک جریان سینمای پرنفوذ در جهان اسلام به مسئولانی برمی‌گردد که در رأس جریان فرهنگی نشسته‌اند.
داوود مرادیان کارگردان‌ مستند «گیلن‌باره»
باید به مردم بگوییم کار خوبی کرده‌اید که رأی داده‌اید اما قطعاً برجام و نه هیچ کاغذ امضا شده دیگری، توان نجات اقتصاد شما را ندارد مگر این که به وحدت داخلی برسید. هدف اصلی این مستند این است. خب با اتفاقات اخیر، این نگاه ما در مستند هم اثبات شد.
اما و اگرهای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سالن‌های سينما
پخش مسابقات جام جهاني فوتبال 2018 روسيه در سالن‌های سينما، موضوعی است که صاحبان سينما به شدت در پی اجرايی شدن آن هستند و آن را عاملی برای رونق اقتصادی سينماها می‌دانند.
گفت‌وگوی با اميد زندگانی، بازیگر نقش شهید لشکری:
هنر هفتم سينما مي‌تواند ابزاري مناسب براي بيان اتفاقات و واقعيت‌هاي جامعه باشد کما اينکه هنرمند هم داراي ارزش و جايگاه مناسبي در بين آحاد جامعه است که متأسفانه اين موضوع در چند سال اخير بسيار کمرنگ شده است.
نگاهي به تازه‌ترين ابعاد رسوايي‌هاي جنسي در محافل فرهنگي غرب
جشنواره سينمايي کن را خيلي‌ها نه به واسطه فيلم‌ها و آثار آن بلکه به واسطه کشتي‌هاي تفريحي کنار سواحل و زنان و دختران سواحل مي‌شناسند.
«رائد فریدزاده»معاون‌جدید اموربین‌الملل‌فارابی‌:
نکته مهم فرا گرفتن زبان سینماست. زبان به معنای، زبان جهانی و یا همان قاعده بازی است. باید همه ما این را یاد بگیریم. البته چگونگی آموزش و یادگیری این مساله، موضوع مفصلی است.
دیدگاه‌ منتقدان و روزنامه‌نگاران خارجی درباره فیلم «همه می‌دانند»، تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی
پیتر دیبروژ، منتقد نشریه «ورایتی» هم ازجمله منتقدانی بوده که درباره این فیلم گفته است: «ضعیف‌ترین فیلم فرهادی با تمام نقایصش بهتر از اکثریت درام‌های گیشه‌محور در اسپانیا، ‌فرانسه و حتی ایالات‌متحده است.»
دو شب قبل مخاطبان «به وقت شام» در پردیس کورش، شاهد نمایش عجیبی بودند
شامگاه 17 اردیبهشت‌ماه بود که گروه تبلیغات فیلم سینمایی «به وقت شام» در حرکتی تبلیغاتی یک اسب و چند بازیگر را با گریم و لباس داعش به پردیس کورش آوردند. تصاویر اولیه از این نمایش، حاکی از ترس و وحشت حاضران در این پردیس سینمایی بود. واکنش‌های زیادی در مواجهه با این اقدام تبلیغاتی صورت گرفت.
۷