کد خبر: 1230077
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، حزب الله اسرائیل را وارد جنگ فرسایشی در شمال کرده است و هیچ تصمیم قاطعی در این رابطه در افق دیده نمی‌شود.

جوان آنلاین: یوسی یهوشع خبرنگار مسایل نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز یشنبه خود اعتراف می‌کند، نصر الله حملات خود را در شمال با یک هدف واضح و مشخص ادامه می‌دهد، هدف نصر الله خسته کردن اسرائیل است، از تهدیدهایی صورت گرفته با استفاده از اجسام پرنده گرفته تا استمرار تیراندازی‌های شدید که منجر به فلج شدن زندگی روزمره در مناطق شمال شده است تا نقش خود را در محور مقاومت به انجام برساند.

به گزارش تسنیم، در ادامه این گزارش آمده است، طی دو هفته گذشته، حزب الله اقدام به تشدید حملات خود در مرزهای شمالی اسرائیلی نمود، این امر از طریق تعداد قابل توجه شلیک‌های دور برد صورت گرفته علیه اهداف راهبردی اسرائیل قابل لمس است، این حملات کاملا هدفمند انتخاب شده و از طریق جنگ افزارهای جدیدی که وارد جنگ می‌کند، انجام می‌شود.

از میان این ابزارها می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت شلیک موشک اشاره کرد، با این وجود این حملات تا سطح ورود به یک جنگ فراگیر نرسیده است بلکه گزینه اصلی حزب الله همچنان خسته و فرسوده کردن توان ارتش اسرائیل در این منطقه انجام می‌شود.

این خبرنگار و کارشناس صهیونیست در ادامه نوشتار خود آورده است، برای آنکه بدانیم ما به کدام سمت و سو در حرکت هستیم باید به سخنرانی هفته گذشته (سید حسن) نصر الله در یادبود مصطفی بدر الدین بازگردیم و همچنین مقاله‌ای که ابراهیم الامین یکی از شخصیت‌های معروف به نزدیکی به نصر الله دیروز در روزنامه الاخبار منتشر کرد، نگاهی بیاندازیم.

او در آنجا به وضوح نوشته بود، شما دو راه بیشتر پیش رو ندارید، یا پیشنهاد ارائه شده توسط حماس را پذیرفته و از غزه خارج و به شکست بزرگ خود اعتراف می‌کنید، یا آنکه به جنگ فرسایشی که اسرائیل را به زانو در آورده و آن را به سوی پرتگاه پیش می‌برد، ادامه دهید.

در مقاله دیروز به شکل دقیقی به هم پوشانی نیروهای محور مقاومت اشاره کرده و تاکید می‌کند که عملیات نظامی مشترک با هدف تضعیف اسرائیل به مرور زمان و با صبوری بسیار زیاد انجام می‌شود.

براساس گفته وی محور مقاومت طی دو هفته گذشته ده‌ها هدف حساس را مورد تهاجم قرار داده‌اند و از دیدگاه حزب الله این رفتار مانع از آن می‌شود که ارتش اسرائیل بتواند به اهداف دلخواه خود حمله کند.

به زعم نویسنده این اقدامات باعث می‌شوند تا احتمال جنگ با حزب الله افزایش پیدا کند اما دیگر بر کسی پوشیده نیست که مشکلی در این میان وجود دارد، این مشکل آن است که ساختار ارتش اسرائیل به نحوی است که قادر است در یک جبهه واحد حضور داشته باشد و در حال حاضر نیز مرکز ثقل تمرکزش در نوار غزه می‌باشد.

ده لشکر جنگی اسرائیل اولویت خود را در جنگ در غزه قرار داده‌اند، این یک ضعف برای ارتش اسرائیل است و در بازسازی ساختار ارتش اسرائیل باید از این پس این مسئله هم مد نظر قرار بگیرد، باید بودجه لازم برای انجام این کار در نظر گرفته شود تا بتوان از آن به عنوان بیمه نامه استفاده کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، یکی از مهمترین چالش‌های اسرائیل در حال حاضر نحوه تعامل با هواپیماهای بدون سرنشین است، چگونه باید این پهپادها را با ابزارهای فن آورانه از کار انداخت؟ گرچه تا کنون نتایج در رابطه با این اقدامات چندان رضایت بخش نبوده‌اند.

نویسنده می‌افزاید: در بعد راهبردی هم هدف اصلی حزب الله در تخلیه شهرک‌ها تحقق پیدا کرده است، این در حالی است که اسرائیلی نیز مناطق گسترده‌ای جنوب از جمل مارون الراس را به شدت مورد هدف قرار داده و باعث آوارگی بیش از 150 هزار نفر شده است.

اما این اقدامات به دلیل هرج و مرج حاکم بر روابط بین قطب‌های ارشد حاکم که طی هفته اخیر رخ داده، نتایجی در پی نداشتند، امروز اسرائیل از لحاظ راهبردی دچار سردرگمی‌شده است، گالانت به نتانیاهو حمله کرد، نتانیاهو به گالانت پاسخ داد، درگیری بین ایزنکوت و بن گویر در داخل کابینه بالا گرفته است، گانتس دیروز اظهارتی را ایراد کرد، تمامی این موارد نشان می‌دهد که ما با یک کابینه متضاد مواجه هستیم که چند دستگی و بی اعتمادی در آن موج می‌زند.

وقتی تا به امروز در پیشبرد فعالیت‌های ارتش در غزه دچار مشکل هستیم چگونه می‌توان ارتش را به عمق باتلاق لبنان فرستاد و در عین حال به جامعه هم اعلام کرد که همه چیز وفق مراد است، چنین رفتاری در حال حاضر سناریوی معقولی محسوب نمی‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار