کد خبر: 1230065
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در واکنش به عوض شدن «مائده» عنوان شد
حسن روح‌الامین که روز ۲۳ اردیبهشت در مراسم رونمایی از این نقاشی که تصویری از امام رئوف و همسفرگی ایشان با غلامان است، نشان درجه یک هنری دریافت کرد، نسبت به تغییر دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) واکنش نشان داد. 

جوان آنلاین: حسن روح‌الامین در واکنش به تغییر ناگهانی دیوارنگاره ولیعصر (عج) بیان کرد: به رغم میل باطنی‌اش تصویر نقاشی «مائده» آخرین اثر او بر این دیوارنگاره خواهد بود. 
به فاصله کمتر از یک روز پس از رونمایی از جدیدترین اثر نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «مائده»، این نقاشی روی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) نقش بست، اما بامداد جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به مناسبت جشن میلاد با سعادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) تغییر کرد و دیوارنگاره «ایران حرم است» جایگزین «مائده» شد. 
حسن روح‌الامین که روز ۲۳ اردیبهشت در مراسم رونمایی از این نقاشی که تصویری از امام رئوف و همسفرگی ایشان با غلامان است، نشان درجه یک هنری دریافت کرد، نسبت به تغییر دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) واکنش نشان داد. 
روح‌الامین در این باره نوشت: 
«دیوارنگاره میدان ولیعصر (ارواحنافداه) یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و در دهه ۹۰ بزرگ‌ترین و مؤثرترین محصولات فرهنگی از این دیوارنگاره به سایر رسانه‌ها مخابره شده است. 
متأسفانه بعضاً استفاده از کار‌های ضعیف و اخیراً تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی، موجب کم‌فروغ شدن تأثیر این رسانه باشکوه و اسراف این ظرفیت فرهنگی شده است. 
بنده در پنج سال گذشته، به‌صورت افتخاری حداقل سالی یک کار برای ایام محرم تقدیم این ظرفیت فرهنگی کرده‌ام، اما متأسفانه کار حضرت قاسم (علیه‌السلام) در محرم سال گذشته بعد از چهار روز با طرح دیگری تعویض شد و امسال نیز این اتفاق برای نقاشی «مائده» با موضوع حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) رخ داد. 
البته بنده رویداد‌های مناسبتی، ملاحظات اداری مسئولان این حوزه و نگاه‌های غیرکارشناسی، غیرمسئله‌مند و عجولانه متأثر از رئیس و مرئوسی را درک می‌کنم، لکن هدفم از نگارش این متن این است که به مخاطبان عرض کنم با علم به تأثیر عظیم این ظرفیت فرهنگی و به رغم میل باطنی، تصویر نقاشی «مائده» آخرین اثر بنده در این دیوارنگاره خواهد بود.»
دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) متعلق به خانه طراحان انقلاب اسلامی زیرمجموعه سازمان رسانه‌ای اوج است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار