کد خبر: 1229789
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
اخباری که از بدنه سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها مخابره می‌شود، بیش از پیش، ازهم‌گسستگی در این رژیم را آشکار می‌کند. همزمان، حماس ضمن اشاره تلویحی به این آشفتگی نه تنها تأکید دارد که مقاومت در آستانه شکست صهیونیست‌ها و برچیدن پروژه صهیونیستی است بلکه تماس امریکایی‌ها درباره اسکله تازه‌تأسیس غزه را هم با رد هرگونه مداخله خارجی و نظامی پاسخ داده است. خالد مشعل در سخنرانی خود در نشست «طوفان‌الاحرار» در استانبول ترکیه گفت: «ما در لحظه‌ای تاریخی و فرصتی برای شکست دادن اسرائیل و برچیدن پروژه صهیونیستی قرار داریم. دشمن ما در حال پسرفت است و پس از گذشت بیش از هشت ماه از نبرد، اعتماد خود را از دست می‌دهد»
مهرزاد اصغریان

 جوان آنلاین: اخباری که از بدنه سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها مخابره می‌شود، بیش از پیش، ازهم‌گسستگی در این رژیم را آشکار می‌کند. حماس ضمن اشاره تلویحی به همین آشفتگی نه تنها تأکید دارد که مقاومت در آستانه شکست صهیونیست‌ها و برچیدن پروژه صهیونیستی است بلکه تماس امریکایی‌ها درباره اسکله تازه‌تأسیس غزه را هم با رد هرگونه مداخله خارجی و نظامی پاسخ داده است. 

صهیونیست‌ها در گرداب تنش‌ها گیر افتاده‌اند، اما مقاومت به‌رغم ۳۵ هزار و ۳۸۶ شهید حال و روز دیگری دارد، به طوری که واشینگتن برای موضع‌گیری درباره اسکله‌ای که در سواحل غزه و به زعم خود برای ارسال کمک انسانی ایجاد کرده است، رسماً حماس و نه تشکیلات خودگردان را خطاب قرار داده است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این مورد گفت: «امریکا به‌طور غیرمستقیم پیام‌هایی را درباره اسکله دریایی که در سواحل غزه ایجاد کرده بود به جنبش حماس ارسال کرد و ماهیت و روش عملیات آن را توضیح داد.» حماس شامگاه جمعه تأکید کرد که هر مسیری برای ورود کمک‌ها، از جمله اسکله دریایی، جایگزینی برای باز کردن همه گذرگاه‌های زمینی، تحت نظارت فلسطین نیست و نیاز فلسطینیان به غذا را پوشش نمی‌دهد. این جنبش در بیانیه‌ای، هرگونه حضور نظامی هر نیرویی در سرزمین‌های فلسطینی را رد و بر حق مردم فلسطین برای دریافت همه کمک‌های موردنیاز خود در سایه فاجعه ناشی از اشغالگری تأکید کرد. دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز تأکید کرد که دولت امریکا در تلاش است چهره زشت خود را با ایجاد یک اسکله شناور در سواحل شهر غزه زیبا کند. این دفتر خاطرنشان کرد که اسکله شناور، نیاز مردم فلسطین به غذا را پوشش نمی‌دهد و خواستار بازگشایی فوری گذرگاه‌های زمینی و خروج نیرو‌های اشغالگر از گذرگاه رفح در سایه فاجعه انسانی فزاینده تراژیک شد. جبهه مقاومت درباره آینده تحولات کنونی نیز نگاه مثبتی به آینده دارد. خالد مشعل در سخنرانی خود در نشست «طوفان‌الاحرار» در استانبول ترکیه گفت: «ما در لحظه‌ای تاریخی و فرصتی برای شکست دادن اسرائیل و برچیدن پروژه صهیونیستی قرار داریم. دشمن ما در حال پسرفت است و پس از گذشت بیش از هشت ماه از نبرد، اعتماد خود را از دست می‌دهد.» وی تصریح کرد: «ما از امت اسلامی خودمان می‌خواهیم که به اعتراض و خشم خود برای توقف این تجاوزگری ادامه و همانند طوفان، سفارتخانه‌های امریکا و رژیم صهیونیستی را در محاصره خود قرار دهند.» همچنین در این نشست، سامی ابوزهری، رئیس بخش سیاسی جنبش حماس در خارج از سرزمین فلسطین هم افزود: «اسرائیل واردکننده سلاح است، اما مقاومت سلاح‌های خود را در طول جنگ می‌سازد.» وی ادامه داد: «بعد از هشت ماه [از نبرد]، مقاومت در نوار غزه همچنان دست برتر را دارد. عملیات طوفان الاقصی سرآغاز است و ما به خواست خداوند پیروز خواهیم شد و همگی در قدس شریف گرد هم خواهیم آمد.» 

 مخالفت با حاکمیت صهیونیست‌ها بر غزه
اکونومیست وضعیت کنونی صهیونیست‌ها را مارپیچی رو به انحطاط توصیف کرد و نوشت: «اینکه پس از گذشت هشت ماه از جنگ، ارتش اسرائیل برنامه‌ای برای آن ندارد، باعث شده این ارتش در چرخه‌ای از عذاب و لحظات شوم در نوار غزه قرار گیرد و رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل باعث شده ژنرال‌های کابینه‌اش و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا از وضعیت کنونی جنگ ناراضی باشند.» در واقع «اکونومیست» همزمان دو معضل کنونی رژیم صهیونیستی را در کنار هم به تصویر کشیده است، یکی بی‌برنامگی و دیگری معضل اختلافات داخلی که این دو در هم تنیده‌اند. ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طبق معمول یکی از ارکان تنش است. بن‌گویر و گادی آیزنکوت، وزیر کابینه جنگ این رژیم در نشست کابینه امنیتی به دلیل اظهارات آیزنکوت درباره عملکرد کابینه که گفته بود، نشست‌های مستمر کابینه در طول چند ماه گذشته به هیچ تصمیم‌گیری منجر نشده است، به شدت با هم دچار اختلاف شده‌اند. گالانت این را هم گفته که با هرگونه حاکمیت نظامی اسرائیل بر نوار غزه مخالفت خواهد کرد و آن را اقدامی خونبار و پرهزینه می‌داند که سال‌ها ادامه خواهد داشت. بن‌گویر در واکنش به اظهارات گالانت گفت از نظر وزیر جنگ تفاوتی میان اینکه سربازان ارتش بر غزه حاکم باشند یا حماس، وجود ندارد و برای تحقق اهداف جنگ، گالانت باید جایگزین شود. 


 وضعیت اسفبار ناشی از سیاست‌های نتانیاهو
آموس هرئیل، تحلیلگر مسائل نظامی هاآرتص می‌گوید، گالانت برای اولین بار در محافل عمومی با قدرت با سیاست‌های نتانیاهو مخالفت کرد و هشدار داد مخالفت (نتانیاهو) با گفتگو‌ها بر سر تعیین جایگزینی برای حماس در نوار غزه می‌تواند دستاورد‌های نظامی ارتش را در جنگ تضعیف کرده و اسرائیل را برای یک دوره طولانی در نوار غزه درگیر کند. دان حالوتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی وضعیت کنونی این رژیم را ناشی از سیاست‌های غلط نتانیاهو دانست و گفت: «نتانیاهو این وضعیت اسفبار را برای ما رقم زد و باید برود.» رام بن باراک، عضو کنست رژیم صهیونیستی نیز معتقد است: «جنگ علیه غزه، بی‌نتیجه بوده و ما در حال شکست هستیم.» باراک با اشاره به فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی و انزوای بین‌المللی آن افزود: «ارتش مجبور است برای تصرف مناطقی که قبلاً تصرف کرده بود، بجنگد و هر روز نظامیان بیشتری باید در این راه کشته شوند.» روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از یک مقام کابینه این رژیم با اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در از بین بردن جنبش حماس در نوار غزه نوشت: «باور امریکایی‌ها این است که حماس به همین شکل در غزه باقی خواهد ماند.» آلون داویدی، شهردار شهر اشغالی اسدوروت نیز خواستار انحلال دولت پس از شکست و ناکامی در جنگ شد و دولت را به ایجاد ناامیدی در جامعه اسرائیل متهم کرد. یائیر لاپید، رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد که بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ باید خروج از بدترین ائتلاف دولتی تاریخ اسرائیل را اعلام کند و بگوید که در خیانت به اسرا، آواره شدن صهیونیست‌ها در شمال، نابودی اقتصاد و طبقه متوسط جامعه شریک نخواهد بود. او همچنین تأکید کرد که گانتس باید اعلام کند نه تنها به بقای نتانیاهو در قدرت کمک نمی‌کند بلکه از این دولت خارج خواهد شد و خواستار برگزاری انتخابات می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
0
0
خالد مشعل در اصل ماجرای طوفان الاقصی نقشی ندارد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار