کد خبر: 1229785
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
پپ یا آرتتا کدام قهرمان می‌شود
اینکه پپ گواردیولا و شاگردانش قهرمان شوند یا آرتتا و مردانش جام را بالای سر ببرند، بسته به چگونگی عملکرد آن‌ها در بازی‌های امروز مقابل وستهام و اورتون دارد. هر دو مدعی قهرمانی امروز میزبان هستند و از شانس پشتیبانی هواداران خود بهره می‌برند، اما شرایط جدول فعلاً به سود من‌سیتی و شاگردان گواردیولاست
فریدون حسن

جوان آنلاین: عصر امروز نگاه تمام علاقه‌مندان به فوتبال به لیگ برتر جزیره است. شامگاه امشب تکلیف قهرمان فوتبال انگلستان مشخص می‌شود و یکی از دو تیم منچسترسیتی یا آرسنال جام قهرمانی جزیره را بالای سر می‌برد. 
اینکه پپ گواردیولا و شاگردانش قهرمان شوند یا آرتتا و مردانش جام را بالای سر ببرند، بسته به چگونگی عملکرد آن‌ها در بازی‌های امروز مقابل وستهام و اورتون دارد. هر دو مدعی قهرمانی امروز میزبان هستند و از شانس پشتیبانی هواداران خود بهره می‌برند، اما شرایط جدول فعلاً به سود من‌سیتی و شاگردان گواردیولاست. توپچی‌های لندن امیدوار بودند تاتنهام همشهری بتواند در بازی عقب‌افتاده ترمز من‌سیتی را بکشد، اما این اتفاق رخ نداد تا حالا سیتی با ۸۸ امتیاز و دو امتیاز بیشتر از آرسنال صدرنشین لیگ برتر باشد. پپ و شاگردانش در آستانه خلق یک رکورد هستند. آن‌ها در صورت قهرمانی برای چهارمین بار پیاپی این عنوان را به دست می‌آورند که در تاریخ لیگ جزیره بی‌سابقه است. در آن‌سو آرسنال تشنه قهرمانی است. آن‌ها تا همین هفته قبل صدرنشین و امیدوار بودند که به راحتی بعد از ۲۰ سال قهرمان شوند، اما همه چیز به‌هم خورد. آرسنال حالا امیدوار است وستهام بتواند از منچسترسیتی امتیاز بگیرد. آن‌ها می‌خواهند وستهام فقط بازنده این بازی نباشد و یک مساوی از سیتی بگیرد تا کار تمام شود، هرچند همه این‌ها بسته به این است که آرتتا و مردانش بتوانند از پس اورتون بربیایند. نکته جالب ماجرا اینجاست که با وجود اختلاف دو امتیازی و میزبانی هر دو تیم در بازی آخر هر دو تیم احتیاج به پیروزی دارند. سیتی باید ببرد تا حتی در صورت پیروزی آرسنال هم خطری قهرمانی‌اش را تهدید نکند، اما اگر سیتیزن‌ها تن به مساوی بدهند و آرسنال اورتون را شکست دهد، آن‌وقت این توپچی‌ها هستند که با امتیاز مساوی در عدد ۸۹، به‌خاطر تفاضل گل بالاتر قهرمان می‌شوند. 
 باید ببریم 
پپ گواردیولا در نشست خبری پیش از این بازی گفت: «این احساس را دارم که بازی برابر وستهام مثل بازی با استون‌ویلا در پایان فصل ۲۲-۲۰۲۱ می‌شود. ما دوست داریم بعد از ۱۰ دقیقه ۳ بر صفر جلو بیفتیم، اما این اتفاق نخواهد افتاد. بعد از بازی یک‌شنبه احساسم را از من بپرسید. اکنون تمام فکرم فقط بازی با وستهام است. به بازیکنانم می‌گویم اگر فکر می‌کنید اورتون در مقابل آرسنال کاری انجام می‌دهد، بهتر است آن را فراموش کنید. فقط بازی خودتان را ببرید.»
پپ ادامه داد: «بازیکنانم می‌دانند که بازی با وستهام را باید ببرند، وگرنه آرسنال قهرمان می‌شود. برای این بازی خیلی سخت آماده‌ام. می‌خواهم این را در ذهن بازیکنانم هم جا بیندازم..»


 خوشبین هستم 
آرتتا، سرمربی آرسنال، اما همچنان امیدوار است که بتواند قهرمانی را به دست آورد. او می‌گوید: «این یکی از بزرگ‌ترین هفته‌های فوتبالی برای بسیاری از ماست. اکنون مهم‌ترین لحظه فصل است. بی‌تاب رسیدن یک‌شنبه و خوشبین به کسب نتیجه‌ای خوب هستم. باید به خودمان این فرصت را بدهیم تا یک‌شنبه‌ای زیبا را زندگی کنیم و بدانیم که رؤیای قهرمانی هنوز در دسترس است. وقتی در زمین هستیم باید در لحظه زندگی کنیم. برای تحقق این رؤیا باید برنده شویم و سپس امیدوار باشیم که وستهام ما را به این رؤیا برساند.»
او ادامه می‌دهد: «هنوز به قهرمانی اعتقاد دارم. ما در آخرین روز فصل هستیم و برای فتح لیگ برتر بازی می‌کنیم. جام ۲۰ سال است که به امارات نیامده و ما باید صددرصد خوشبین باشیم که جام در اینجا خواهد بود. برای این مهم ما باید کاری را که پیش‌روی ماست، یعنی پیروزی برابر اورتون انجام دهیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار