کد خبر: 1229764
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
دهمین نشست خبری علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب، امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن جلسات ستاد اجرایی برگزار شد.

جوان آنلاین: رمضانی از فروش ۴۹۷ میلیارد تومانی در ۱۰ روز فعالیت نمایشگاه کتاب تهران در دو بخش حضوری و مجازی خبر داد و گفت: در بخش حضوری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فروش کتاب به ۳۱۹ میلیارد تومان رسید که این میزان با فروش ۲۲۳ میلیارد تومانی از طریق درگاه‌های رسمی و ۹۶ میلیارد تومانی از درگاه‌های غیر رسمی نظیر کارت به کارت ثبت شده ست.

دهمین نشست خبری علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب، امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن جلسات ستاد اجرایی برگزار شد.


رمضانی در ابتدا ضمن تشکر از اصحاب رسانه در پوشش اخبار نمایشگاه کتاب تهران، گفت: امیدوارم با شلوغی نمایشگاه کتاب و استقبال مردم از این رویداد، خستگی شما هم رفع شود. امروز ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ آخرین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پشت سر می‌گذاریم؛ امیدوارم مردم عزیز از مجموعه خدماتی که در این ۱۱ روز برپایی نمایشگاه کتاب در بخش حضوری و مجازی دریافت کردند، رضایت کافی داشته باشند.


وی بیان کرد: روز گذشته با جمعیت چند صدهزار نفری مردم در بخش‌های مختلف نمایشگاه، حضور قابل توجه و شلوغی را تجربه کردیم. پارکینگ‌های نمایشگاه هم از همان ساعت اولیه برگزاری پر شد و از پلیس راهور که امکان پارک حاشیه‌ای را در روز تعطیل در خیابان‌های اطراف مصلی فراهم کردند، تشکر می‌کنم. در واقع مردم توانستند بیشتر به صورت خانوادگی از نمایشگاه بازدید کنند.


جمعه پر فروش نمایشگاه کتاب


قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب، اعلام کرد: روز گذشته در مجموع بخش‌های حضوری و مجازی نمایشگاه، پر فروش‌ترین روز نمایشگاه را پشت سر گذاشتیم. فکر می‌کنم امروز هم پر فروش‌ترین روز بخش مجازی نمایشگاه را تجربه کنیم.


رمضانی در مورد بررسی بخش مجازی نمایشگاه بیان کرد: به دلیل بررسی‌های که انجام دادیم به طور موقت اتصال سامانه پست در بخش مجازی قطع شد تا خریداران بتوانند خرید خود را راحت‌تر انجام دهند. با رفع کندی ایجاد شده در ساعات پایانی شب، این اتصال مجدد برقرار می‌شود و این تصمیم به نفع خریداران اتخاذ شده است.


وی از اتمام بخش حضوری نمایشگاه در ساعت ۸ شب خبر داد و گفت: بخش مجازی نمایشگاه تا ساعت ۱۲ شب فعال است. البته در روز‌های گذشته هم از مردم تقاضا کرده بودیم خرید خود را به روز‌های پایانی نمایشگاه موکول نکنند و مجدد از مردم تقاضا داریم خرید خود را به ساعات پایانی امشب موکول نکنند. همچنین از ناشران و کتابفروشان هم درخواست می‌کنیم تا برای کار‌های چاپ بارکد‌ها به سامانه مراجعه نکنند تا حجم مراجعه به سامانه مجازی نمایشگاه کتاب افزایش نیابد و خدمات بهتری به مردم ارائه شود.


رضایت ۷۵ درصدی مردم از برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت


قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب همچنین در مورد برشی از نظرسنجی روزانه در نمایشگاه کتاب گفت: از مردم سوال شده که «آیا تاریخ برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت هر سال را مناسب می‌دانید؟»، ۷۵ درصد اعلام کردند «بله» و از این تاریخ در اردیبهشت‌ماه رضایت داشتند. مردم در روز دهم برگزاری نمایشگاه نمره ۷۰ را از ۱۰۰ ثبت کردند.


رمضانی به برگزاری ۱۹ نشست در روز پایانی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و ادامه داد: امروز هم برنامه‌های ادبی و فرهنگی متنوعی در سرا‌های نمایشگاه در حال برگزاری است که بسیاری از برنامه‌ها در غرفه ناشران برگزار می‌شود.


وی همچنین گفت: هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه هم با بررسی‌های خود، در روز جمعه ۱۰ رای صادر کرد و یک رای از آرای روز‌های گذشته با توجه به رسیدن مستندات جدید موجب تغییر رای هیئت شد. عمده تخلفات ناشران، ارائه کتب با چاپ غیرمجاز، فروش کتب سایر ناشران، فروش کتاب بدون مجوز و فاقد شناسه، فروش کتب غیر مرتبط با موضوع سالن و فروش با دستگاه‌های غیر مجاز بود.


سخنگوی نمایشگاه کتاب ادامه داد: برای همه موارد توبیخ با درج در پرونده و اخذ تعهد صادر شد، تعطیلی غرفه و پنل مجازی فروش، اعمال کاهش ۵۰ درصدی فضای غرفه در سال آینده و محرومیت از حضور در نمایشگاه به مدت یک دوره و همچنین برای یک پرونده هم دو دوره محرومیت از نمایشگاه صادر شد و در دو مورد هم با توجه به تکرار و میزان تخلف، ارجاع به هیئت تخلف ناشران استان مربوطه در نظر گرفته شد.


میزان فروش نمایشگاه کتاب در ۱۰ روز برپایی


رمضانی از فروش ۴۹۷ میلیارد تومانی در ۱۰ روز فعالیت نمایشگاه کتاب تهران در دو بخش حضوری و مجازی خبر داد و گفت: در بخش حضوری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فروش کتاب به ۳۱۹ میلیارد تومان رسید که این میزان با فروش ۲۲۳ میلیارد تومانی از طریق درگاه‌های رسمی و ۹۶ میلیارد تومانی از درگاه‌های غیر رسمی نظیر کارت به کارت ثبت شده ست.


وی ادامه داد: نماشگاه کتاب در بخش مجازی تا پایان جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه با ثبت فروش ۱۷۸ میلیارد تومانی، فروش ۱۳۵ میلیارد تومان کتاب توسط ناشران فروخته شد و ۴۳ میلیارد تومان نیز در بخش فروش کتابفروشان ثبت شد. همچنین تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار نسخه کتاب تا پایان روز دهم نمایشگاه در بخش مجازی توسط پست ساماندهی شد.


سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار شده و امروز شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
0
0
لطفا فروش مجازی تمدید کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار