کد خبر: 1229460
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی‌اشراق در مطلبی پیرامون دیدگاه مردم آمریکا درباره چین نوشت:

جدیدترین نظرسنجی «مؤسسه پیو» از مردم آمریکا از ۱ تا ۷ آوریل ۲۰۲۴ با جامعه آماری ۳۶۰۰ نفر، نشان‌دهنده نگرانی نسبت به قدرت‌گیری با چین در جامعه ایالات متحده است. نتایج این نظرسنجی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر شد.

نگرش به چین به مثابه «بازیگری محبوب» در سیاست خارجی آمریکا از ۱۴ درصد در نظرسنجی سال گذشته این مؤسسه به ۱۶ درصد افزایش یافته و نگرش به مثابه «بازیگری نامحبوب» از ۸۳ درصد به ۸۱ درصد کاهش یافته ولی هم‌چنان نگرش نگرانی قابل توجه مردم آمریکا نسبت به چین است. گفتنی است که ۵۹ درصد جمهوری‌خواهان و ۳۰ درصد دمکرات‌ها نگرشی منفی به چین داشته و آن را «بازیگری نامحبوب» می‌دانند.

قابل ذکر است که ۵۹ درصد جمهوری‌خواهان و ۲۸ درصد دمکرات‌ها، چین را «دشمن» آمریکا قلمداد می‌کنند. این نگرش در بین جوانان آمریکایی با اقبال چندانی مواجه نشده است. نگرش به چین در بازه‌های سنی مختلف بدین ترتیب بوده است.

دیدگاه مردم آمریکا درباره چین و تاثیر آن بر انتخابات چگونه است؟

جوانان زیر ۳۰ سال (۲۷ درصد دشمن، ۵۸ درصد رقیب، ۱۱ درصد شریک، ۴ درصد بی‌پاسخ)
افراد ۳۰ تا ۵۰ سال (۳۲ درصد دشمن، ۵۹ درصد رقیب، ۸ درصد شریک، ۲ درصد بی‌پاسخ)
۵۰ تا ۶۵ سال (۴۹ درصد دشمن، ۴۴ درصد رقیب، ۴ درصد شریک، ۳ درصد بی‌پاسخ)
۶۵ سال به بالا (۶۱ درصد دشمن، ۳۵ درصد رقیب، ۱ درصد شریک، ۳ درصد بی‌پاسخ)

گفتنی است که ۶۱ درصد مردم، از جمله ۶۵ درصد جمهوری‌خواهان و ۶۱ درصد دمکرات‌ها نسبت به قدرت‌گیری چین نگران هستند. ۴۹ درصد مردم آمریکا معتقدند که «مهار چین» باید «اولویت» سیاست خارجی آمریکا باشد. ۴۲ درصد آن را «هدفی مهم» قلمداد کرده و تنها ۸ درصد بیان داشته‌اند که «اهمیتی ندارد».

تداوم نگرانی‌ها نسبت به چین، نشان‌گر آن خواهد بود که در کمپین رقابت‌های آنی، احتمالاً هر یک از دو نامزد سعی خواهد کرد خود را موفق‌تر و محکم‌تر از رقیبش در ایستادگی در برابر چین به تصویر بکشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار