کد خبر: 1229378
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل گفت با حکومت نظامی اسرائیل بر غزه مخالف است چرا که این اقدام خونین و پرهزینه خواهد بود و سال‌ها به طول خواهد انجامید.

جوان آنلاین: گالانت مدعی شد که از ماه اکتبر به این سو مسئله جایگزینی قدرت را مطرح کرده است و هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. ٰ

به گزارش فارس، رویترز این موضع‌گیری از سوی گالانت را چالشی برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل توصیف کرده که هنوز هیچ طرحی برای دوران پس از جنگ در غزه ارائه نکرده است.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش با بیان اینکه تاکتیک‌های ارتش اسرائیل برای حذف حماس شکست خورده‌اند از این رژیم خواست نظامیانش را از غزه خارج کند.

گالانت در یک کنفرانس خبری که از تلویزیون پخش می‌شد گفت از ماه اکتبر او تلاش کرده طرحی برای یک دولت جایگزین غزه که متشکل از فلسطینی‌ها است ارائه کند. وی تصریح کرد این تلاش‌ها با «هیچ پاسخی» از سوی طرف‌های تصمیم‌گیر در کابینه نتانیاهو مواجه نشده‌اند.

وزیر جنگ اسرائیل که همانند نتانیاهو عضو حزب لیکود است گفت: «من از نخست‌وزیر می‌خواهم اعلام کند که اسرائل بر غزه حکومت نظامی اعمال نخواهد کرد.»

گالانت گفت: «بایستی یک حکومت جایگزین حماس تشکیل شود... عدم تصمیم‌گیری باعث از بین رفتن دستاورد‌های نظامی خواهد شد.»

نتانیاهو هنوز به اظهارات گالانت پاسخی نداده، اما او ساعاتی قبل‌تر در واکنش به بلینکن که درخواست مشابهی مطرح کرده بود بیانیه‌ای منتشر کرد.

نتانیاهو در آن بیانیه گفته که اگر اسرائیل در هدف خود برای نابود کردن حکومت حماس و تشکیلات نظامی‌اش در غزه موفق شود کنترل امنیتی بر این باریکه را در دست خواهد گرفت.

نتانیاهو با سپردن اداره حکومت به سازمان تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز مخالفت کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار