کد خبر: 1228934
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰
اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به افت چندین روزه بورس
بورس بزرگ‌ترین و بهترین نهاد برای مشارکت مردمی در تولید با سرمایه‌های خرد است. این وضعیت بورس، سرمایه‌ها را فراری‌می‌دهد و اعتماد مردم از دست می‌رود و عملاً این نهاد مشارکت نابود می‌شود. 

جوان آنلاین: افت چندین روزه شاخص بورس و وضعیت قرمز عمده سهام‌ها اعتراضات کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشت. کاربران با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور برای سامان‌دهی بازار از وضع فعلی گلایه کردند و از دولت خواستند که هر چه سریع‌تر به مشکلات این بازار رسیدگی کند. کاربران تأکید کردند که ضعف بورس عملاً موجب بی‌اعتمادی دارندگان سرمایه‌های خرد به بورس و در نتیجه عدم مشارکت در تولید خواهد شد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 احمد روستایی:
بورس بزرگ‌ترین و بهترین نهاد برای مشارکت مردمی در تولید با سرمایه‌های خرد است. این وضعیت بورس، سرمایه‌ها را فراری‌می‌دهد و اعتماد مردم از دست می‌رود و عملاً این نهاد مشارکت نابود می‌شود. 
 کاربری با نام «وحید»:
بی‌تفاوتی دولت در مدیریت بازار بورس اوراق بهادار تهران و بازار سرمایه، موجب افزایش ناپایداری و عدم اعتماد سرمایه‌گذاران‌شده است. عدم توجه به نظارت مناسب و اجرای قوانین صحیح، باعث افزایش ریسک‌ها و تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور می‌شود. 
 م. خبری‌زاد:
امروز شاخص بورس برای چندمین روز متوالی قرمز رنگ بود. از سال۱۳۸۰، بورس در ۱۹مقطع همچین شرایطی را داشته‌که رکورد آن ۲۷روز متوالی منفی بوده که در سال ۱۳۸۷ رخ داده است. اگر فکری به حال ‎بورس نشود، ممکن است رکورد آن سال شکسته شود. 
 بهنام صمدی:
آقای رئیسی مگه روز تنفیذ وعده ندادید که دولت از امروز ثبات بازار سرمایه را به عنوان مسئله فوری دنبال می‌کنه؟ پس چی شد؟
چرا سهامدار بعد سه سال هنوز کمر راست نکرده؟ اگه ایوب هم بودیم دیگه صبرمون تموم شده. بازار بورس در سال جهش تولید و مشارکت مردم هر روز داره می‌ریزه. دیگه چقدر پول مردم از بین بره؟ آقای خاندوزی چرا روزه سکوت گرفتید؟
 کاربری با نام «ندا»:
۱۴روز به سخره گرفتن اعتماد مردم،۱۴روز آتیش زدن سرمایه و پول مردم، ۱۴روز بدون حتی یک روز مثبت. عیب نداره روزی میر‌سه که محتاج همین مردم بشید جناب آقای دولت و شخص رئیس‌جمهور. ‎#بورس
 حسین کوریوند:
این سطح از فشار فروش در بازار اصلاً طبیعی نیست و خیلی عجیبه بازار به هیچ حمایتی واکنش نشون نمیده. به اخبار هم کاملاً بی‌تفاوته. ‎#بورس
 کاربری با نام «صدرا»:
بخاطر همین میگیم از بورس‌باز‌ها و پکیج فروش‌ها مشورت اقتصادی نگیرید. دارن دعا میکنن که نرخ نیمایی که الان ۴۰ هزار‌تومنه بشه ۵۰ هزارتومن تا در بورس سود کنند. این یعنی تورم و فشار معیشتی سنگین روی سفره مردم. 
 زینب کیشانی:
این منفی فولاد و فملی، یعنی خبرهای بدی از سمت بودجه و معافیت‌های مالیاتی اون بند کذایی است به شرکت‌های بازار سرمایه‌خواهد رسید! یه جوری اصلاح و تصویبش میکنند که فقط بورس متضرر بشه و سرمایه‌گذار. 
 امیر ملک‌زاده:
از صبح هیچ مسئولی جواب تلفن نمیده که درباره وضعیت بورس مصاحبه کنه. آقایون فقط بلدن تو روز‌های مثبت فیگور بگیرن؟ سرمایه مردم داره دود‌می‌شه و همه فقط نظاره‌گر هستند. مردم حق دارن که عصبانی و نا امید باشند. سکوت = رضایت؟ ‎#بورس
 محمدقاسم نصیری‌مقدم:
یکی از بخش‌هایی که بیشترین ظرفیت مشارکت مردم را دارد و مستقیماً با جهش تولید مرتبط همین بورس وامانده است. لطفاً دولت‌به جای تعیین ضرب‌العجل برای برنامه‌ریزی مشارکت مردمی در بخش‌های مختلف که در عمل اتفاقی در پی ندارد، عاجلاً فکری‌به حال مرکز مشارکت مردم در اقتصاد و تولید نمایید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار