کد خبر: 1227548
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

احتمال آغاز جنگ فراگیر در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی بیش از پیش احساس می‌شود. برخی تحلیلگران معتقدند، تداوم وضع کنونی نوید آغاز جنگی بسیار بزرگ‌تر از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی می‌دهد. همزمان با افزایش تنش‌ها، بازیگران میانجی به ویژه فرانسوی‌ها سعی دارند با کانال‌های دیپلماتیک جلوی آغاز جنگی جدید را در شرق مدیترانه بگیرند.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها در زمینه آغاز حمله گسترده ارتش صهیونیستی به رفح، حزب‌الله لبنان و انصارا... یمن سطح اقدامات‌شان را علیه مراکز کلیدی در فلسطین اشغالی افزایش داده اند. گسترش تبادل آتش در جبهه شمالی سبب شده برخی رسانه‌ها و تحلیلگران نسبت به آغاز جنگ بزرگ در شرق مدیترانه هشدار دهند. نکته قابل تامل آن که مقاومت لبنان دیگر گروهی صرفا چریکی نیست که با تکیه بر نیرو‌های نامتقارن به دنبال زمینگیر کردن ارتش دشمن باشد.

در هفته اخیر میزان تنش‌ها و تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان افزایش یافته است. ۲۱ آوریل یگان‌های عملیاتی حزب‌الله هفت بار شهرک المطله را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. همچنین تجمع سربازان رژیم صهیونیستی در مجاورت سایت الظهیره با موشک ضد زره هدف قرار گرفت. در همین روز یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ از سوی نیرو‌های راداری و پدافندی مقاومت رهگیری و سرنگون شد.

در دوران جدید حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار انواع موشک نقطه‌زن و راکت در اختیار دارد که علاوه بر از کار انداختن سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی سبب مختل شدن زیست عادی در فلسطین اشغالی خواهد شد. با تغییر خطوط موازنه میان تهران و تل‌آویو آیا میدان لبنان به جدیدترین آوردگاه محور مقاومت با رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار