کد خبر: 1200945
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
نشریه ورایتی در این باره می‌نویسد: افتتاحیه فیلم «ناپلئون» در فرانسه با اقبال روبه‌رو شد و حدود۱۲۰هزار نفر در اولین اکران فیلم به تماشای آن نشستند و فروشی حدود یک‌میلیون دلار برای فیلم رقم خورد

جوان آنلاین: فیلم «ناپلئون» با وجود نقد‌های تندی که منتقدان فرانسوی بر آن نوشتند و پاسخ‌های تمسخرآمیز ریدلی اسکات، در فرانسه با اقبال مردم روبه‌رو شد.
نشریه ورایتی در این باره می‌نویسد: افتتاحیه فیلم «ناپلئون» در فرانسه با اقبال روبه‌رو شد و حدود۱۲۰هزار نفر در اولین اکران فیلم به تماشای آن نشستند و فروشی حدود یک‌میلیون دلار برای فیلم رقم خورد. از این میان حدود ۸ هزار بلیت از پیش‌نمایش فیلم در سراسر فرانسه حاصل شده است، به ویژه در پاریس که سونی پیکچرز ۱۴نوامبر، اولین نمایش جهانی این حماسه تاریخی را برگزار کرد.
«ناپلئون» با بازی خواکین فینیکس در نقش امپراتور فرانسه و ونسا کربی در نقش همسرش ژوزفین، از سوی منتقدان فرانسوی به دلیل عدم‌دقت تاریخی و موضع ضدفرانسوی آن با انتقاد روبه‌رو شده است، حتی بازی فینیکس با تمسخر رسانه‌های معتبری مانند ایستگاه رادیویی «فرانس کولتور» مواجه شد که ظاهر ناپلئونی این بازیگر را مومی و غبارآلود خواند. تندترین نقد را روزنامه فیگارو نوشت و گفت می‌توان نام فیلم را به «باربی و کن تحت امپراتوری» تغییر داد. در همین حال، فیلم در تلویزیون هم در برنامه‌های گفت‌وگومحور و همچنین در کانال‌های خبری با نقد سیاستمداران همراه شد. در برابر ریدلی اسکات پاسخ منتقدان سرسخت را با این جمله داد که «فرانسوی‌ها حتی خودشان را هم دوست ندارند.» به نظر نمی‌رسد سخنان او تماشاگران فرانسوی را از خرید بلیت منصرف کرده باشد.
«اوپنهایمر» کریستوفر نولان و «باربی» گرتا گرویگ ۱۹جولای در روز افتتاحیه‌شان در فرانسه به ترتیب ۱۵۰هزار نفر و ۳۶۰هزار نفر را به سینما کشاندند. با این حال این بزرگ‌ترین اقبال فرانسوی از فیلمی از اسکات در سال‌های اخیر است. پیش‌بینی می‌شود «ناپلئون» در هفته اول حدود یک‌میلیون بلیت بفروشد و این رقم در تعطیلات کریسمس دو یا سه برابر شود. برای «ناپلئون» هنوز فاصله زیادی با موفقیت «گلادیاتور» اسکات در فرانسه که در سال ۲۰۰۰ با ۱۹۵هزار بلیت فروخته شده، کارش را آغاز کرد، وجود دارد. آن فیلم با بازی فینیکس و راسل کرو در نهایت ۷/۴ میلیون تماشاگر را به سالن‌های سینما‌های فرانسه کشاند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار